Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Hallo mede citrofielen!
Ik heb sinds een maand of 3-4 problemen met mijn gasinstallatie. Het betreft een Vialle G3 gasinstallatie, waarbij het gas rechtstreeks het blok ingespoten wordt (dus zonder convertor). Ik heb de huidige problemen:
1. Soms kan ik geen LPG tanken, er wil dan geen gas in de tank. Na een tikje te geven op een bepaalde plek (onder het ronde deksel) kan ik wel weer tanken. In de laatste maanden heb ik dit 3 maal moeten doen.
2. Als de motor koud is, schakelt de motor altijd prima over van benzine naar LPG. Echter als de motor nog warm is en ik start de auto kan het zijn dat wanneer de auto overschakelt hij uitvalt of stationair blijft lopen. Maar ik kan dan geen gas geven (er gebeurt niks). Ik moet dan een stukje rijden op benzine en na net onderweg te zijn probeer ik over te schakelen op gas. Dit gaat meestal goed, soms moet ik dit een keer of 2/3 proberen. Lukt het niet, dan helpt gasgeven niet: hij stottert en aantal toeren daalt.
3. Sinds een week of 2 heb ik soms het probleem dat de auto bij accelereren niet vloeiend versnelt: dit gaat ook een beetje met horten en stoten. Dit probleem heb ik echter ook niet altijd, maar soms. Al lijkt het nu wel vaker te gebeuren.
De Vialle G3 installatie is ingebouwd in ‘99, dus net na of direct bij de levering van de Xsara. Het betreft een 1.8 16v VTR uit 1999 en de kilometerstand staat nu op 226.000 km.
Nu heb ik/hebben wij sterk het vermoeden dat de LPG pomp is versleten. Ik heb ook gehoord dat die van Vialle meestal maar zo’n 160.000 tot 180.000 km meegaan. Ik weet alleen niet of die eerder is vervangen. Mijn vraag: kan het nog iets anders zijn dan de pomp of is het duidelijk wel de pomp?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Misschien een goed idee om gewoon eens naar een autogas-specialist gaan voor een diagnose??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
In principe niet (no offense)
Ik heb goede technische hulp, waarbij sterk het vermoeden is dat het om de pomp gaat. Omdat de pomp nog wel een aardige investering is, leek het me wel verstandig om hier ook even een balletje op te gooien.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt een mogelijkheid om het systeem uit te lezen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Nee, althans op dit moment niet. Maar heel veel kan het niet zijn, denk ik? Op benzine loopt hij prima
Zijn alle elektrische verbindingen goed? Bij een slechte massa kunnen afsluiters een eigen leven gaan leiden. Met wat extra massa-draden valt dat te controleren. Scheelt misschien een dure reparatie.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
rien van der winden schreef:Zijn alle elektrische verbindingen goed? Bij een slechte massa kunnen afsluiters een eigen leven gaan leiden. Met wat extra massa-draden valt dat te controleren. Scheelt misschien een dure reparatie.
Nuttige tip, dankjewel! Is iets om mee te nemen, ik ga binnenkort eens rustig ervoor zitten dan neem ik dat puntje mee
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Het is inmiddels opgelost. De LPG pomp was inderdaad versleten dus die is vervangen. Verder lag het uitlaatspruitstuk los, dus die is weer vastgezet met veren, bouten en een nieuwe pakking. Dat verklaarde het stotteren. Direct ook maar een nieuwe luchtfilter geplaatst, is hij alvast helemaal APK ready!
Het niet kunnen tanken lag aan het LPG brandstofmetertje, deze zorgde ervoor dat de vlotter soms bleef haken.
Hij rijdt nu weer als nieuw