Nieuw op Leboncoin: http://www.leboncoin.fr/voitures/112103048.htm?ca=5_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als het waar is wat daar staat en de rest van de auto er net zo goed uitziet als wat je op de foto ziet, lijkt het me geen verkeerde prijs.
Maar ja, ‘even’ op en neer is lastig de komende week.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
7 mille, daar komt voor een NL kenteken nog wel een 1000 euro bij aan wat licht achterstallig onderhoud, en dan (omdat dat bij franse sm’s nou eenmaal in 99% van alle gevallen moet) nog even een rondje kleppen en kettingen. Kortom: voor zo’n 11 tot 13000 euro heb je een leuke sm staan in een wat vaag kleurtje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zat ook al te turen naar de kleur. De spiegeling en de lichtinval maken het er niet makkelijker op. Als ik op het linker spatbord vlak achter de sierstrip kijk, zou het wel ‘ns vert des tropiques kunnen zijn. Gezien het feit, dat de auto uit 1971 is, zou dat wel kunnen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik dacht ook al aan Vert des Tropiques, maar het is moeilijk te zien. Is wat mij betreft wel een kleur om even voor op en neer te rijden. Jammer dat er maar 1 foto bij staat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Effe bellen met de verkoper en je weet de kleur en ook of er meer foto’s kunnen komen. Onder in Normandië is in een lange dag op en neer te doen. De Fransen kennende, houd rekening met holle kleppen. Maar aan de omschrijving te zien rijdt de auto wel ‘ns en zou NL rijdend moeten kunnen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Effe bellen is lastig als je Frans niet verder reikt dan een baguette-je kopen bij de lokale bakker
Een dag is nog wel vrij te maken volgende week, nu nog een tweede chauffeur/SM-kenner die me wil vergezellen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wel een lelijke spiegel erop.
Ik zou gaan kijken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zou graag gaan kijken, maar eerst wat extra informatie en foto’s (Robin gaat vandaag even voor me bellen).
Afgezien van dat die in een redelijke staat moet zijn (geen groot laswerk, ernstige verwaarlozing) denk ik dat een airco wel een vereiste voor me is. Interieur (stof/leer) maakt me niet zoveel uit. De SM moet rijdend naar NL kunnen, anders wordt het ophalen al een project op zich.
Vervolgens ben ik nog op zoek naar iemand die komende week met mij een lange dag op en neer wil. In ieder geval iemand die wat zinnigs kan zeggen over een SM, en dan het liefst ook nog in het Frans. Dus als er vrijwilligers zijn, graag!
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En die spiegel is inderdaad lelijk, maar als dat het enige is…...
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:De SM moet rijdend naar NL kunnen, anders wordt het ophalen al een project op zich.
Daar gaat het al vaak mis. Een SM die in Frankrijk gebruikt wordt voor het maandelijkse rondje om de kerk, of langer heeft stil gestaan zou IK nooit naar NL durven te rijden. Ik geloof dat ik nu al zo’n 10 SM’s heb meegemaakt waarbij er tijdens die terugreis een ketting of klep brak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:Vervolgens ben ik nog op zoek naar iemand die komende week met mij een lange dag op en neer wil. In ieder geval iemand die wat zinnigs kan zeggen over een SM, en dan het liefst ook nog in het Frans. Dus als er vrijwilligers zijn, graag!
Kortom: je zoekt een kenner met tijd en kennis van de Franse taal. Veel succes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ophalen van een niet rijdende auto niet zo spannend, je moet connecties hebben of er wat geld voor neer willen tellen, maar het is allemaal mogelijk en ook niet zo heel spannend…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Brian schreef:Vervolgens ben ik nog op zoek naar iemand die komende week met mij een lange dag op en neer wil. In ieder geval iemand die wat zinnigs kan zeggen over een SM, en dan het liefst ook nog in het Frans. Dus als er vrijwilligers zijn, graag!
Kortom: je zoekt een kenner met tijd en kennis van de Franse taal. Veel succes
Tijd is te koop!
Voor 500 ben ik je man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman schreef:Daar gaat het al vaak mis. Een SM die in Frankrijk gebruikt wordt voor het maandelijkse rondje om de kerk, of langer heeft stil gestaan zou IK nooit naar NL durven te rijden. Ik geloof dat ik nu al zo’n 10 SM’s heb meegemaakt waarbij er tijdens die terugreis een ketting of klep brak.
Als Brian me toch al noemt en toch al te kennen geeft te willen gaan kijken, dan voel ik me vrij voor de volgende info. Ik ben benieuwd, of de inschatting is dat het geoorloofd is met de auto naar Nederland te rijden. De SM heeft regelmatig gereden tot een jaar geleden en daarna wat minder. In 85 is er een nieuwe motor in gekomen. Er zit een niet precies passende ‘courroie d’alternateur’ op. Yuri kan ons ongetwijfeld de Nederlandse aanduiding daarvoor vertellen. De auto is hiermee 3 keer op en neer naar Parijs geweest vanaf Normandië. De auto heeft een vanwege verboden vloeistofjes afgekoppelde, maar bij afkoppeling nog werkende airco.
Voor de vraag of aankoop sowieso iest is. De auto is vert des tropiques met alleen een roestgat op het rechter spatscherm. Daarop en op de rechter deur is er kleurverschil met de rest van de carosserie. Blijkbaar ooit schade. De auto is op de carosserie voor de rest roestvrij. Op de onbehandelde onderkant zit vliegroest. De auto heeft licht getint glas en grijs stoffen bekleding in goede staat, met een opnieuw beklede bestuurdersstoel.
Het blind laten ophalen van de auto naar aanleiding van de foto’s is trouwens goedkoper dan met één auto heen en met twee auto’s terug. Als je ervan uit gaat, dat het toch sleutelen wordt, dan is dat ook te overwegen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De eerste info die ik nu heb van Robin maakt het voor mij dat ik nog steeds wel die kant op wil. Vanavond komen er foto’s en dan moet ik maar de knoop doorhakken of ik erheen ga.
In de SM wordt geregeld gereden, ook voor Normandië-Parijs v.v. dus een enkeltje Deventer zou ze ook wel moeten halen. Daarnaast is voor mij een rijdende SM meteen een indicatie dat je niet eerst tig duizend moet uitgeven om er ook maar een meter van te kunnen genieten. Ook scheelt het kosten, zeker als de SM meteen mee te nemen is. Anders rij ik eerst heen en weer om te kijken en vervolgens moet je nog een keer die auto laten halen. Als je na het kijken meteen mee kan nemen scheelt dat gewoon. Ik stop dat geld liever in de SM.
En ja, die frans-sprekende kenner met tijd. Die moet dan net tijd hebben begin komende week, of in het weekend van 22/23 mei. Dat weekend komt me wat minder goed uit, maar ik heb al wel een aanbod van een frans sprekende niet-techneut om mee te gaan. Daarnaast is de kans groot dat tegen die tijd de SM al weg is.
De stelling van Robin dat het in een lange dag op en neer kan lijkt me wat optimistisch, 2000 km op een dag wordt wel een erg lange dag. Het kan wel natuurlijk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.