3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Tips voor SM-aankoop
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 mei 2010 01:51 PM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Als je dat laat doen, en daar ga ik nu even van uit, moet je rekenen op een 3 tot 4 mille.

Ja dat soort kritische dingen waar ik ook nog eens geen verstand van heb, zal ik laten doen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2010 01:53 PM
  [ # 32 ]

Was die niet het ‘SM’s te koop’-topic ipv een ‘ik wil een SM’-topic?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 mei 2010 01:53 PM
  [ # 33 ]
Brian schreef:

Als ik dan ook moet kiezen tussen iemand die Frans spreekt en een techneut die de SM goed kent, en dan met name het blok, dan ga ik voor de techneut.

De Franse taal is op afstand wel te regelen via de telefoon.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 mei 2010 01:56 PM
  [ # 34 ]
Brian schreef:
waterman schreef:

Ja, want als het blok gaar blijkt te zijn ben je 10000 euro verder en dan is 17.000 euro voor een sm met kleurverschil, vliegeroest aan de onderzijde, een gat in een scherm en geen leer in eens een heleboel geld. En hoe ga jij beoordelen of die motor ok is?

Dat is nu mijn grootste probleem, aangezien daar de meeste risico’s zitten. Daarom zou ik ook graag met een kenner die kant op gaan, iemand die wel een aardige inschatting kan doen over het blok.

Ik ben geen sm-kenner, maar heb inmiddels wel genoeg meegelezen om te kunnen zeggen dat je er bijna per definitie vanuit moet gaan, zeker bij Franse SM’s, dat het blok z’n aanpassingen moet krijgen voordat je er een meter mee rijdt. Dat geldt bijv. 100% zeker voor deze, dus zeker ook voor één van 7000 euro.

Om dat te beoordelen hoeft er dus geen kenner mee. Het is wel handig om een kenner mee te nemen om te beoordelen of ‘t geen waardeloze troep is.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 mei 2010 02:00 PM
  [ # 35 ]
Robin Visser schreef:

Volgens mij kom je zo op het dilemma voor de aanschaf van een SM. Ga je ervan uit, dat er toch alles aan moet worden gedaan, dan koop je de auto en smeer je het werk uit voor zover de financiën het toelaten. Dan eindig je met het beste resultaat en weet je zeker dat de auto helemaal prima is en je leven lang meegaat. Het beste begin levert dan het minste werk op. Dit zou dan wel ‘ns een goede basis kunnen zijn. Ga je wachten op de uitzonderlijke kans op een auto die in Nederland is gereviseerd en die voor weinig beschikbaar komt, dan kan het zijn, dat je veel geduld moet hebben. Hoewel nog niet geadverteerd, weet ik een 71’er SM, volgens zeggen zonder airco(raar want oorspronkelijk uit Monaco),  in de kleur Feuille Doré te koop staan die vrij recent bij Jaap van den Broek volledig is gerenoveerd. De vraagprijs is E 24.000,-. Ik heb de auto nooit gezien en kan er dus geen zinnig woord over zeggen.

Aangezien ik nu geen 24k in mijn achterzak heb, ga ik voor de eerste optie:
Aanschaf krijg ik nu wel rond
Niet-kunnen-wachten-werkzaamheden, op korte termijn
Roestgat wegwerken en andere medium prioriteit acties kunnen na verkoop van de DS
Lage prioriteit acties komen in de tijd daarna afhankelijk van de financiën.

De grote vraag is nu:
1. Kijken en rijdend meenemen
2. Kijken en laten ophalen met een ambu o.i.d.
3. Foto’s bekijken en dan ‘blind’ laten ophalen met een ambu o.i.d.

Even ervan uitgaand dat kijken en/of foto’s mij niet doen afknappen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2010 02:03 PM
  [ # 36 ]

Optie 1 is eigenlijk geen optie….........  whistle Je kan n.l. niet IN het blok kijken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 mei 2010 02:04 PM
  [ # 37 ]
Brian schreef:

Dat is nu mijn grootste probleem, aangezien daar de meeste risico’s zitten. Daarom zou ik ook graag met een kenner die kant op gaan, iemand die wel een aardige inschatting kan doen over het blok.

Als ik deze auto zou willen kopen zou ik direct een PBtje naar bogaard77 sturen dat ie met me mee mag komen Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2010 02:04 PM
  [ # 38 ]
Brian schreef:

De grote vraag is nu:
1. Kijken en rijdend meenemen
2. Kijken en laten ophalen met een ambu o.i.d.
3. Foto’s bekijken en dan ‘blind’ laten ophalen met een ambu o.i.d.

Even ervan uitgaand dat kijken en/of foto’s mij niet doen afknappen.

1) geheel op eigen risico, ben ik géén fan van!
2) prima oplossing, daarna direct door naar de specialist voor kleppen en kettingen en rdw/apk
3) ontzettend dom.

4) Ik zou om meer foto’s over de mail vragen. Foto’‘s van:

Onder de motorkap, plaatwerk, bodem, interieur, slechte plekken, banden, uitlaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 mei 2010 02:07 PM
  [ # 39 ]

Prima, kan de voorgaande 2 1/2 bladzijde daar naar toe verhuisd worden dan? Dan houden we het bij elkaar.

EDIT: deze post sloeg op de opmerking van een mod om een eigen topic hiervoor te openen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2010 02:11 PM
  [ # 40 ]

Gesplitst!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 mei 2010 02:22 PM
  [ # 41 ]
25trd schreef:

Ophalen van een niet rijdende auto niet zo spannend, je moet connecties hebben of er wat geld voor neer willen tellen, maar het is allemaal mogelijk en ook niet zo heel spannend…

De connecties heb ik niet dus het zal wel op geld neerkomen. Hoeveel moet ik hiervoor rekenen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 mei 2010 02:27 PM
  [ # 42 ]

Laatst heeft een CX-forummer voor E 400,- een CX uit de omgeving Bordeaux laten komen, die naar het Oosten van ons land moest. Het gaat om een bedrijf dat regelmatig naar Frankrijk en Spanje gaat om auto’s te halen. Kun je het zelf niet voor doen met rijden en met 2 auto’s terugrijden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2010 02:29 PM
  [ # 43 ]

Met fff googlelen hebt je verschilende prijzen en condities….........

bijv: http://www.garageneef.nl/verhuurneefbak/autoambulanceverhuur/index.html met of zonder brandstof kosten etc,etc…...

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2010 02:32 PM
  [ # 44 ]

2000 km is 200 liter is 150 euro als je op gas rijdt!

Ik heb mijn SM gekocht en teruggereden uit londen. De auto reed vaak, was door Brodie onderhouden en er zaten veel rekeningen bij. Thuisgekomen ben ik een onderzoek gestart naar kettingen enz enz. Ik heb een goede gekocht. Bleek.

Vraag even al dan niet via Robin om meer foto’s van die hut zoals onder de kap, banden enz. Probeer om de gegevens van die motor te pakken te krijgen.

Verder neem je met een SM altijd een gok!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2010 02:33 PM
  [ # 45 ]
citroen23 schreef:

Met fff googlelen hebt je verschilende prijzen en condities….........

bijv: http://www.garageneef.nl/verhuurneefbak/autoambulanceverhuur/index.html met of zonder brandstof kosten etc,etc…...

Heee Neef! 
Noem mijn naam maar. Ik woon daar om de hoek, practisch.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook