C15d gekocht
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2418

Gepost: 05 mei 2010 01:41 AM

Sinds vandaag eigenaar van een mega hok. Een C15d met bx 1.9d motor en jawel intercooler bovenop. Ooit schijnt er namelijk een bx TD blok ingehangen te hebben.
de euvels:
koppakking ligt eruit want er zit olie in het koelwater ofwel het koelwater is nu ongeveer olie. De radiator toonde tekenen van ernstige corrosie dus die zal wel lek geweest zijn (voordat de koppakking ging want ik denk dat de oliedrap het lek wel gestopt heeft).
Verder is er wat roest in de motorruimte, maar niks belangrijks of dragends.
De remmen doen weinig tot niks…. bekrachtiger/hrc? handrem is prima maar die zitten op de achterwielen.
er zitten peug rallye wielen onder met (te) brede banden. die overigens ook zacht zijn.
Er zit na de tussendemper een dubbele holle rvs pijp onder. Maakt dus een takkeherrie. Ben er nog niet van overtuigd dat die er onder moet blijven…...

te doen:

eerst koppakking, distributie, radiateur
koelsysteem spoelen (hoe het beste dit aan te pakken?)
andere banden
remmerij nazien

dus als eerste: onderdelen zoeken

en ojah
de koplampen zijn ook niet fris
de verf die er nu opzit (legergroen) gaat worden vervangen door vervaarlijk geel.
pluche interieur mag er wel uit. BX stoelen blijven.
een luchthapper voor de intercooler in de motorkap (op beschaafde wijze)

voorlopig wel even wat te doen dus…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 mei 2010 11:42 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Je zult er vast een hoop plezier van hebben, zo’n tuinhuisje op wielen.
Onderdelen hoef je niet te zoeken, ik heb alles liggen wat je maar nodig kunt hebben voor een C15D, heb er afgelopen jaar 3 gesloopt.
2 complete motoren, radiateurs, wielen met aardige banden (wel allemaal verschillend, maar als lowbudgetoplossing prima), 3 complete uitlaten, remdelen… You name it.

Koelsysteem kun je volgens mij gewoon met de tuinslang spoelen, staat daar niks over in de Haynes?
De makkelijke oplossing is een ander blok er in wippen, maar het is natuurlijk ook een mooi moment om er weer een td van te maken.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 05 mei 2010 08:15 PM
  [ # 2 ]

K heb net een setje van 4 banden opgehaald 185 breed. Ben ik in ieder geval voorzien voor de achterwielen. Voor moet er wat smallers op.
Het blok loopt ondanks de koppakking goed. En aangezien ik geen zin heb om de werled aan tijd en geld in dit hok te stoppen laat ik lekker die 1.9 D erin liggen. Koppakking en distributie kost niet zoveel en is beduidend minder werk.
Kreeg vandaag de tip om t spoelen te doen met water met wasmiddel in het cicuit. ff rijden tot die warm is en er dan weer uit etc. Is een goede tip. Alleen water emulgeert de olie niet tenslotte.

Een radiateur vond ik achterin. Dus als die goed is ben ik voorlopig klaar met onderdelen zoeken.
indien ik toch wat nodig heb kom ik bij jou aankloppen!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 07 mei 2010 12:45 AM
  [ # 3 ]

Net de kop gelicht. Zo slecht zag de koppakking er nog niet uit. Maargoed, morgen even laten vlakken.
De distributie is ook wel aan vervanging toe.

Verder zag ik dat de linker voorsnep aardig is verteerd. Daar moeten even een paar grote stukken plaat in gebakken worden om ‘t weer stevig te krijgen.

Profiel  

I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

Gepost: 07 mei 2010 05:02 PM
  [ # 4 ]

Banden van 185 ?? komen ze niet tegen de carrosserie aan ??(achter) ik heb 175 winterbanden,en krijg er geen pink tussen..misschien even checken!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 07 mei 2010 05:14 PM
  [ # 5 ]

Dat vroeg ik me ook al af. Persoonlijk vind ik zulke brede banden ook niet fijn sturen onder een auto zonder stuurbekrachtiging.

Profiel  

dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284

- C15 2.1TD
Gepost: 07 mei 2010 07:29 PM
  [ # 6 ]

Ik heb er 195 en 205 banden onder liggen.
Geen probleem Wink
Alleen wel een hele andere velg.

Is dit heel toevallig de c15 van Wouter?
De enige echte squadron?

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 07 mei 2010 08:39 PM
  [ # 7 ]

Yep, die
maar erg fris is ie niet meer….
zal ook squadron af worden binnenkort Wink

voor komt er 165 breed op ivm het sturen.
Er zat 185 rondom er al op. er zitten peug rallye velgen onder en daar kan het mee.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 09 mei 2010 09:35 PM
  [ # 8 ]

Gisteren en vandaag bezig geweest met het terugplaatsen van de kop. Alle pasvlakken van nieuwe pakking voorzien en de overmatige blauwe smurrie verwijderd. De nieuwe distributie zit erop. Dat was wel even puzzelen, als je alleen CX distributies gewend bent (kwa ruimte een stuk makkelijker). De oude looprol was blijkbaar al een keer eerder niet vervangen want die had mega veel speling. De rest was nog wel redelijk ook al was de riem duidelijk al een tijdje oud. Met een andere radiateur was het koelsysteem ook weer goed want in alle overige openingen en kanalen zat geen olie.
De oude radiateur moest je dan ook niet omkeren want dan kwam er meer olie dan water uit Sad

De oude schade linksvoor is hersteld. Dit was eerder gerepareerd door een lange bout door boven- en onderbalk van het voorkader te steken zodat in ieder geval de radiateur op zijn plaats zou blijven. Veel stevigheid zat er niet meer in Smile

volgende op het to-do lijstje”

-linker en rechter portier ophalen en plaatsen (iets met roest en ruiten die vallen en sloten die je niet van buiten kunt openen)
-waarschijnlijk rechter wiellager voor vervangen
-de remmen nakijken, te beginnen met de remmen achter
-wijs worden uit alle draadboom-extensies, die er een beetje provisorisch inzitten.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2010 06:14 PM
  [ # 9 ]

Ik hoor net dat mijn banden aangekomen zijn. Morgen maar even om de wieltjes leggen zodat ie rondom op vers rubber staat. De neus terug monteren en aan de remmen werken staat dan verder op de lijst.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 02 juni 2010 11:03 AM
  [ # 10 ]

Wieltjes doen het goed, remmen nog niet.
Dat staat voor vanavond op de agenda. Verder gisteren even de plamuur, wat aan het barsten ging, uit het dak gehakt. Daar bleken mooi gepopnagelde plaatjes onder te zitten. De reparatie zou zo achter uit de haynes kunnen komen. Smile
Dat is nu even iets netter hersteld.
Verder zit er nu een mooi zwart hemeltje in wat was bijgeleverd.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook