9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Comfort bollen
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 03 oktober 2005 11:22 PM
  [ # 121 ]
ariecitroen schreef:

Voor mijn c5 heb ik oa een xm td gehad, die ik keurig elke 80 d km naar soesterberg stuurde om de bollen op druk te alten brengen ( en uiteraard volgens schema LHM vervangen en reinigen)

Toen mijn C5 “niet meer zo lekker reed” bij 100 d vertelde de garage mij dat de bollen slap waren geworden en eigenlijk vernieuwd moetsen worden. Slap is dus te vertalen als versleten
Daar de auto toen bijna twee jaar oud was zijn ze toen nog onder garantie van citroen (voorbollen) en coulance (garage) vervangen.  Gelukkig maar want de prijs van de grijze bollen is extreem hoog!!!

Hopelijk komt daar snel een goed en getest alternatief voor want anders zullen heel wat citroen rijders voor vervelende kosten komen te staan zo rond de 120-150 d km

om iedereen op het juiste spoor te houden toch even het volgende:
slap is comfort, hard is stug en dus versleten

althans dat is mijn opvatting

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 04 oktober 2005 12:04 AM
  [ # 122 ]
oldenhage schreef:
ariecitroen schreef:

Voor mijn c5 heb ik oa een xm td gehad, die ik keurig elke 80 d km naar soesterberg stuurde om de bollen op druk te alten brengen ( en uiteraard volgens schema LHM vervangen en reinigen)

Toen mijn C5 “niet meer zo lekker reed” bij 100 d vertelde de garage mij dat de bollen slap waren geworden en eigenlijk vernieuwd moetsen worden. Slap is dus te vertalen als versleten
Daar de auto toen bijna twee jaar oud was zijn ze toen nog onder garantie van citroen (voorbollen) en coulance (garage) vervangen.  Gelukkig maar want de prijs van de grijze bollen is extreem hoog!!!

Hopelijk komt daar snel een goed en getest alternatief voor want anders zullen heel wat citroen rijders voor vervelende kosten komen te staan zo rond de 120-150 d km

om iedereen op het juiste spoor te houden toch even het volgende:
slap is comfort, hard is stug en dus versleten

althans dat is mijn opvatting

Neen hoor : net andersom !!!!

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 04 oktober 2005 12:21 AM
  [ # 123 ]

dit loopt uit in een oneidige discussie, een welles nietes verhaal,
ik dacht zo; als er in de bollen totaal geen gas meer aanwezig is…. veer je op de vloeistof, maar ja vloeistof is niet samendrukbaar, dus veer je niet meer op je bollen. Je zegt dan de bollen zijn hard. Zo komen de meeste dus aan de uitspraak je bollen zijn hard….

Ga je het benaderen vanuit het gas, wat bijna op is dan, dan zou je inderdaad kunnen zeggen de druk is minder dus de bollen zijn slap.

Al kan je hier ook weer lekker op door discusieren, want bij een afname van de druk, (het wagengewicht blijft gelijk) wordt het volume van de vloeistof in de bol meer en neemt de gasdruk in de bol weer toe..

zo zie je iedereen heeft gelijk Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 oktober 2005 12:26 AM
  [ # 124 ]

ik ben het weer met oldenhage eens! :cheer1
nu nog even afspreken wat wij hier met zijn allen gaan gebruiken: “harde bollen zijn op” dan maar? hoor ik het meest Laughing

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 04 oktober 2005 12:30 AM
  [ # 125 ]

Doe mij maar een oliebol!

GRG Very Happy Very Happy Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 oktober 2005 12:32 AM
  [ # 126 ]

dan moet je nog bijna drie maanden wachten :12

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 oktober 2005 12:35 AM
  [ # 127 ]

Aan een oliebol heb je geen RUK!
Die is gevuld met olie en veert dus niet…..
Ik herhaal Johan Crying or Very sad
Maar heb wel gelijk Laughing

 

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 04 oktober 2005 12:49 AM
  [ # 128 ]
hel1 schreef:

ik ben het weer met oldenhage eens! :cheer1
nu nog even afspreken wat wij hier met zijn allen gaan gebruiken: “harde bollen zijn op” dan maar? hoor ik het meest Laughing

Zoals jullie het verkiezen hoor !

Ik had een te harde vering met bollen van 25bar achteraan en 52 bar vooraan. Ik zou zeggen met zachte bollen dus, of niet soms ... want :
Nadat ik ze heb laten vervangen door bollen van 31 bar achteraan en 57bar vooraan heb ik een véééééél zachtere vering. Zachtere vering met hardere bollen dus.

Kies maar wat jullie hard en zacht vinden. Terwijl jullie op hollandse wijze blijven door-discussieren is mijn probleem allang opgelost Very Happy Very Happy

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 oktober 2005 12:51 AM
  [ # 129 ]

Tjonge,  ik kan het niet laten

Hoe MEER stikstof in een veerbol hoe MEER je kan samendrukken….DAT IS ZACHT   een lege bol is HARD..

Lege bol? niks samendrukken…
ik had op de xant 70 bar!  MEER samengedrukt
Langere veerslagen!

Check it out…

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 oktober 2005 12:53 AM
  [ # 130 ]

ik moet zeggen Frenchie heb hier wel een punt maar ik denk dat jullie allebij gelijk hebben het is maar hoe je het ziet Very Happy

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 oktober 2005 12:57 AM
  [ # 131 ]

Nee hoor   het is een feit
Als je zachtere vering wil hebben heb je bollen nodig met meer druk…
flikken we bij de xantia, de 55bar voorbollen eraf en 70 bar monteren…
Meer stikstof, meer samenpersen = zachter.

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 04 oktober 2005 01:04 AM
  [ # 132 ]

het gaat hier niet om wie er gelijk heeft! We zijn geen kleine kinderen toch? (doe ik er zelf aan mee?) Alleen om een Babilonische spraakverwaring tegen te gaan, moeten we het maar hebben over goede en slechte bollen, ok?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 oktober 2005 01:05 AM
  [ # 133 ]

klaar!! Very Happy

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 oktober 2005 01:06 AM
  [ # 134 ]

:neenee

Wat is dan een goede bol?  ik kies voor een bol met VEEL stikstof…
Een zachte dus… Wink

 

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 oktober 2005 01:07 AM
  [ # 135 ]

een goede bol veert en dempt goed, is dus in ieder geval geen oliebol

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook