6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Tips voor SM-aankoop
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2010 06:21 PM
  [ # 76 ]

Ook niet te veel waarde hechten aan de tekst: (Tres) bon etat !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 07 mei 2010 07:43 PM
  [ # 77 ]

Percies die Tinga bedoelde ik…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 mei 2010 11:53 PM
  [ # 78 ]
citroen23 schreef:

Ook niet te veel waarde hechten aan de tekst: (Tres) bon etat !!

Tot nog ben ik nog nooit teleurgesteld geweest als een Fransman me desgevraagd gdetailleerd heeft verteld waar er roest zit en waarom. Nu lijkt het er ook op. Gat op het rechter spatscherm voor de rest wat bobbels op de randen onder aan de plaatdelen. Keurig interieur bijvoorbeeld zoals gezegd. Onderop inderdaad lichte roest op één plaats. Blijkbaar hadden we elkaar verkeerd begrepen over een anti-roestbehandeling. Die zit er wel op. De foto’s zullen dalijk wel te bewonderen zijn.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 12:42 AM
  [ # 79 ]

Foto’s en filmpjes lijken overeen te komen met het verhaal.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 12:44 AM
  [ # 80 ]

Ja, hier staan de foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=64PKO8NB
Ook nog 4 Youtube filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=tC_IuzPBCRc
http://www.youtube.com/watch?v=0wQchPirvfA
http://www.youtube.com/watch?v=W11SXZc6WoI
http://www.youtube.com/watch?v=CpZDTbTjBdc

Wat ik zag:
Gat in rechter voorscherm (was bekend)
Kleurverschil rechter deur (was bekend)
Bobbels boven afdekplaat rechter achterwiel
Net interieur
In grote lijnen netjes, niet uitgewoond, maar zeker ook niet supernetjes/schoon
Draaiende verstralers werken, voor mij een indicatie dat er wel aandacht is besteed aan de auto.
Oranje knipperend lampje op het dash, zou dat te maken hebben met de “niet precies passende ‘courroie d’alternateur’”

Technisch vind ik moeilijk te beoordelen, zeker vanaf een foto.

Iemand andere opvallendheden?

@Robin, lichte roest onderop, bedoel je dat in het midden van de eerste bodemfoto, of zie ik iets over het hoofd?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 12:57 AM
  [ # 81 ]

Dat bedoel ik inderdaad wat betreft roest. Ook nog rare luchtroosters op de spatschermen. Dat is wel te herstellen. Kost wel weer geld natuurlijk. Zoals is te verwachten met een SM voor 7 k, er zit werk aan. Reken in peder geval op 4 k plaatwerk en spuiten met dalurentarief om de auto mooi te krijgen. Mocht je ooit leer willen hebben, is een voordeel dat bij dit tapijt zwart leer ook leverbaar was. Met een beetje goede wil, vind je dat nog wel in een nog te herstellen staat.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 01:18 AM
  [ # 82 ]

Ik geef niet zo veel om leer. Ik moet zeggen dat ik dit grijze stoffen interieur wel mooi vind. Heel ingetogen.

Ja die roosters, ik zag iets raars, maar ik kon niet plaatsen wat. Waarvoor zou dat gedaan zijn, betere afvoer van hitte onder de motorkap?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 mei 2010 01:21 AM
  [ # 83 ]

kan maar vermoed een follie van een van de vorige eigenaars…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 01:33 AM
  [ # 84 ]

En verder:
Beschadiging bekleding achterbank (brandgaatje?)
Sier(?)strip langs de achterrand van de linkerdeur
Onder de motorkap, op de rechter wielkast zit een soort beugeltje met een oogje eraan. Waar is dat voor? Nu doet het niks.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 08 mei 2010 04:50 AM
  [ # 85 ]

olie koeler zit niet op de orginele plaats (zie filmpje 4)op zich netjes gedaan met die slangen zo maar de slangen zijn van het oude type….en waarom niet gewoon orgineel…
er zit een scheur in het dashboard rechts voor t.h.v.het handschoenen kastje (filmpje 3)
verder ziet de auto er wel goed uit,op die rare roosters na dan
ps let op de roest in de kofferbak, haal de plaat boven de tank ff los en kijk er onder of daar ook roest zit…

succes

gr Mark

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 08 mei 2010 08:23 AM
  [ # 86 ]

Mij viel nog een deukje in het zijgedeelte van de voorbumper op (passagierszijde).

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 08 mei 2010 09:12 AM
  [ # 87 ]

Grappig om te zien trouwens dat op de lebonkwen-advertentiefoto de zwarte roosters van de voorspatborden weggesjopt zijn. Let ajb maar goed op voor meer van die handigheidjes van de huidige eigenaar als je bij de auto staat, een handvol kleine foto’s zeggen lang niet alles of beter gezegd niets dus eigenlijk.

edit: nee niet waar, de roosters zijn wel zichtbaar op lebonkwen. Ach, ik ga maar eens koffie zetten…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2010 09:44 AM
  [ # 88 ]

Ik zoek mij momenteel suf naar EEN Frans forum waar ik lid van ben,maar door een voorbije PC crach ben ik de naam en webadres kwijt van dat forum. ER WAS TOEN EEN ERNSTIG MOTOR PROBLEEM BIJ DEZE SM!!! Ik ken die SM. Is dit intussen nu opgelost of niet,ik weet het niet,want ik vertoefde op dit forum in het begin toen ik mijn SM had gekocht,en door die crach ben ik er niet meer aan toe gekomen om dit forum terug te halen. Maar ik doe mijn best om het terug te vinden en te kijken wat nou precies het probleem was met die SM.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 09:56 AM
  [ # 89 ]

Dan is het dus niet die van de Franze club, waar ik je wel ‘ns op zie ?

Deze fora kreeg ik een tijdje geleden aangereikt van Wendela:
http://world.citroen1.info/index.htm
http://forum.citron-collection.com/

Check effe of je iets herkent. Dit is wel nuttige informatie.

Er is een probleem bekend met een onjuiste snaar die de dynamo aandrijft. Hoe heet dat, beste techneuten ? Dat heeft de verkoper netjes opgebiecht. Ik vind de man niet zo beroerd in zijn informatievoorziening. Maar ja, bij een SM kan er ook van alles zijn, dat de verkoper ook niet weet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 10:03 AM
  [ # 90 ]

Er is in 1985 een nieuw blok in gekomen, maar ik denk dat jij het over na die tijd had. Verder heeft hij melding gemaakt van een probleem met de courroie d’alternateur (de riem die de dynamo aandrijft). Maar dat lijkt me ook niet iets dat valt in de categorie “ernstig motor probleem”.

Hoe weet je trouwens dat het om deze SM gaat? Herken je hem aan de roostertjes ofzo?

En als het niet terug te vinden is, lijkt me dat wel iets waarmee de eigenaar over de brug komt wanneer hij er mee geconfronteerd wordt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook