EW schreef:Ik vind het anders best een aardig karretje
twijfel zelfs of het niet een waardig opvolger voor mijn xantia-kilometervreter zou zijn.
Je hebt het nu over de Saxo, neem ik aan ?
Precies, maar de enige Saxo met de juiste specs wordt momenteel gebruikt door een sigarenroker die zijn as door de hele auto knoeit!
Ookal komt die auto binnenkort wel weer op de markt.
Bram schreef:EW schreef:Ik vind het anders best een aardig karretje
twijfel zelfs of het niet een waardig opvolger voor mijn xantia-kilometervreter zou zijn.
Je hebt het nu over de Saxo, neem ik aan ?
Sorry, door een storing van het toetsenbord door de babyfoon even iets te lang nodig gehad voor mijn bovenstaande post.
Nee, ik had het over de C1. Als ik klein ga rijden wil ik wel graag maximale veiligheidsvoorzieningen.
Maar je bent (back ontopic) in ieder geval niet de enige die ergens wel wat ziet in een klein licht autootje voor het kilometervreten.
Saxo 1.5D is een ideale auto voor kilometervreters, op de site van autoweek noemt men het een prima Frans Spaarpotje.
Wat de C1 betreft, daar zit ook nog eens een Toyota benzine motor in.
Het zal best een goede motor zijn, maar een Jap motor in iets waar de Double Chevron op staat is net zoiets als vloeken in de kerk
Tja, maar in 2006 komt er een 1.4 HDI in.
Overigens: een toyotamotor is toch net zo betrouwbaar als een psa-motor?
en om niemand wakker/boos te maken even wat kleiner: zou die driecilinder niet mooi op LPG-3 kunnen????
Betrouwbaar? absoluut, maar het blijft een Jap
gelukkig heb ik een vergrootglas
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:Betrouwbaar? absoluut, maar het blijft een Jap
Wen er maar vast aan, er wordt ook al samengewerkt met BMW (lees: Mini) op het gebied van benzinemotoren. Ik zou de C1 er niet voor laten staan, ‘t is een erg leuk ding. Maar voor mij een beetje TE klein….
winnetou schreef:ZX1.4i schreef:Betrouwbaar? absoluut, maar het blijft een Jap
Wen er maar vast aan, er wordt ook al samengewerkt met BMW (lees: Mini) op het gebied van benzinemotoren. Ik zou de C1 er niet voor laten staan, ‘t is een erg leuk ding. Maar voor mij een beetje TE klein….
Ik vind vooral de stoelen van dermate slechte kwaliteit (hard, smal en weinig ondersteuning) dat ik daar de hele auto voor zou laten staan.
Bovendien moet ik ook nog 1 keer per jaar een caravan meezeulen en dat ga ik niet achter een opgevoerde grasmaaier hangen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Ik vind vooral de stoelen van dermate slechte kwaliteit (hard, smal en weinig ondersteuning) dat ik daar de hele auto voor zou laten staan.
Klinkt als een Jap
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:...Bovendien moet ik ook nog 1 keer per jaar een caravan meezeulen en dat ga ik niet achter een opgevoerde grasmaaier hangen.
Ik meen dat het zelfs niet is toegestaan om iets achter die C1 te hangen. Er zou wel een fietsdrager op mogen (zakt ‘ie alsnog lekker door! ).
winnetou schreef:Ik meen dat het zelfs niet is toegestaan om iets achter die C1 te hangen.
Hahaha, de Jap die ik ooit had, een Suzuki Swift Sedan 1.3i ops:
Mocht ook niets trekken, stond zelfs in het boekje, die C1 vertoont op alle punten gelijkenis met een Jap
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Overigens: een toyotamotor is toch net zo betrouwbaar als een psa-motor?
Betrouwbaarder. Denk dat PSA nog wel wat kan leren van Toyota op dit gebied!
Jeroen
Gaan we nu weer ONtopic, jongens ?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special