7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Tips voor SM-aankoop
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 mei 2010 10:18 AM
  [ # 91 ]

Dat knipperende lampje betekent dat hij op de handrem staat. Dat hoort te knipperen.verder corrosie tussen strip en motorkap maar dat is meer regel dan uitzondering…
Foto van een door “ons” bezochte Sm in frankrijk.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 10:19 AM
  [ # 92 ]

OK, thnx. Het lampje dus dat in de DS node gemist wordt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 mei 2010 10:22 AM
  [ # 93 ]

Your damm…... right. Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 10:25 AM
  [ # 94 ]

Tja…. echt een nette wagen kan ik het niet vinden. Hij is wat rommelig. Inderdaad: oude oliekoelerslangen, de koeler op de verkeerde plaats, die lelijke roosters en het plaatwerk oogt ook een beetje ranzig. Ja, ranzig is wel een beetje het goede woord. De motor LIJKT wel aardig te lopen. Het de bekleding oogt ok, maar de tapijten zijn wel verschoten en rond de pedalen is het ronduit smerig. Ik weet het niet met deze wagen, ik weet het niet….

Ik ben ook erg benieuwd naar wat Blooper nog kan vinden over deze auto…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 mei 2010 10:36 AM
  [ # 95 ]
Brian schreef:

En verder:
Onder de motorkap, op de rechter wielkast zit een soort beugeltje met een oogje eraan. Waar is dat voor? Nu doet het niks.

Daar zat een spanningsregelaar op. is nu verwijderd daar er nu een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar is geplaatst.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 mei 2010 10:50 AM
  [ # 96 ]
waterman schreef:

De motor LIJKT wel aardig te lopen.

Is het stationaire toerental niet te hoog? Het ligt boven de 1000rpm…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 10:55 AM
  [ # 97 ]

Hij moet zo rond de 900 a 1000 toeren draaien. Maar dat is een kleinigheid. Erger is de aanwezigheid van het meest ranzige ontstekingssysteem ooit verzonnen: de originele dubbele contactpunt-cassette van Marchal. Dat betekent dat je voor betrouwbaarheid ook die ontsteking zal moeten gaat vervangen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 mei 2010 10:56 AM
  [ # 98 ]

Ach,....op het ene filmpje kan !! de choke open staan. Op de andere klinkt het alsof hij ‘m probeert te starten (zit een bepaalde “slag” in).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 10:57 AM
  [ # 99 ]

Zou het wat zijn na een goede inschatting blind te gaan en een max-bedrag bieden ? Kijk als je weet, dat je bijvoorbeeld ten opzichte die van mij 5 k kunt verspijkeren, dan ben je al een eind. Ga ervan uit, dat de auto moet worden gespoten en geplaatwerkt, ga ervan uit, dat Bied 5 en kijk of het lukt. Het is dan alleen niet direct rijden, maar pas over een paar maanden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 10:59 AM
  [ # 100 ]

Een sm heeft geen choke Johan, maar een “starter”. Dat is een kanaaltje wat je opend door de “choke” knop uit te trekken. Het enige wat dat doet is extra peut in de venturi’s pompen, maar het sluit de luchttoevoer niet af en verhoogt ook het stationairtoerental niet zoals bij de ds en andere auto’s met een klassieke choke die ook de gasklep een stukje open trekt. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 mei 2010 11:01 AM
  [ # 101 ]

Oke; weer wat geleerd.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 11:02 AM
  [ # 102 ]

any time Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 mei 2010 11:28 AM
  [ # 103 ]
Blooper1963 schreef:

Ik zoek mij momenteel suf naar EEN Frans forum waar ik lid van ben,maar door een voorbije PC crach ben ik de naam en webadres kwijt van dat forum. ER WAS TOEN EEN ERNSTIG MOTOR PROBLEEM BIJ DEZE SM!!! Ik ken die SM. Is dit intussen nu opgelost of niet,ik weet het niet,want ik vertoefde op dit forum in het begin toen ik mijn SM had gekocht,en door die crach ben ik er niet meer aan toe gekomen om dit forum terug te halen. Maar ik doe mijn best om het terug te vinden en te kijken wat nou precies het probleem was met die SM.

Als ‘t niet een van de sites was die Robin noemde, was dat hier toevallig? >
http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?f=19

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2010 11:53 AM
  [ # 104 ]

Nog even afgezien van wat Blooper weet te achterhalen over het blok kom ik op het volgende lijstje uit met kosten om een mooie SM te krijgen:
prio 1:
Aanschaf                                                         7000
Transport                                                         500
Motor noodzakelijk acties (kleppen-kettingen)  4000
ontsteking vervangen door ?                            ???
Klein achterstallig                                           1000
prio 2:
plaatwerk strak maken/spuiten                         4000
oliekoeler + slangen corrigeren                     ???
Airco aanpassen (CX-pomp + R134A)                500
prio 3:
bumper                                                     ???
dash                                                     ???
vloerbedekking                                           ???

Totaal                                               17k + een hoop ???

Zoals je ziet heb ik van een aantal dingen geen idee van de kosten en ik zal het een en ander ook nog wel vergeten zijn, vul maar aan waar nodig.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 11:56 AM
  [ # 105 ]
Brian schreef:

Nog even afgezien van wat Blooper weet te achterhalen over het blok kom ik op het volgende lijstje uit met kosten om een mooie SM te krijgen:
prio 1:
Aanschaf                                               7000
Transport                                               500
Motor noodzakelijk acties (kleppen-kettingen)  4000
ontsteking vervangen door electronisch,                        750Klein achterstallig                                   1000
prio 2:
plaatwerk strak maken/spuiten                         4000
oliekoeler + slangen corrigeren                     500
Airco aanpassen (CX-pomp + R134A)                500
prio 3:
bumper     500                                               dash                                                     500
vloerbedekking                                         500

Totaal                                               17k + een hoop ???

Zoals je ziet heb ik van een aantal dingen geen idee van de kosten en ik zal het een en ander ook nog wel vergeten zijn, vul maar aan waar nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook