2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GTI TURBO 1 Afslaan/ niet mooi rond lopen UPDATE
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 april 2010 12:12 PM
  [ # 16 ]

Kleppen zijn gesteld en stonden bijna goed. Was blijkbaar nog niet zo lang geleden gedaan. Nieuwe bougies zitten er ook in. Nu kan ik de boel weer dicht schroeven. Heeft iemand toevalling nog een antwoord op mijn vorige post voor ik verder ga?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 april 2010 01:03 PM
  [ # 17 ]

Het lijkt mij dat als er benzine uit kan lopen, er ook lucht naar binnen kan. En ja dat is valse lucht waar de motor heel beroerd van kan gaan lopen. Dus ik zou eens kijken hoe dat dicht te maken is.

Loopt er trouwens alleen benzine uit tijdens de compressietest? Of ook tijdens normaal starten?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 april 2010 03:37 PM
  [ # 18 ]

Alleen tijdens de test, omdat hij de benzine dan niet aanzuigt. Alle bougies zijn er dan uit. Het zal best maar heel weinig zijn dat langs het asje kan komen, de vraag is ook of dit van invloed kan zijn op het lopen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 april 2010 09:55 PM
  [ # 19 ]

Het kwam inderdaad langs het asje van de het gaskabelwieltje. Deze er uitgehaald, schoongemaakt en met loctite weer gemonteerd. Nu heb ik het luchtfilter en slangen gedemonteerd, morgen weer verder…

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 mei 2010 05:59 PM
  [ # 20 ]

Zo, weer een stapje verder. Bougies vervangen evenals bougiekabels en bobine’s. Luchtfilter vervangen en alle slangen gecontroleerd op lekkage. Niets gevonden. Blijft in mijn ogen de injectie over. De injectierail is anders dan van een gewone gti dus overzetten kan niet. Ik heb een flesje injectorreiniger gekocht dus dit eerst maar eens proberen.
Nog een vraag over de uitgaande kant van de turbo. Deze zit met een soort van flexibele verbinding vast aan de aluminium buis richting gasklep. Wordt deze wel eens ondicht?? Er zit namelijk wat beweging in.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 mei 2010 10:10 PM
  [ # 21 ]

Ja de harmonika is een beruchte wat lekken betreft…

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 mei 2010 10:33 PM
  [ # 22 ]

Ik bedoel eigenlijk de verbinding tussen het metalen deel van de turbo en de aluminium bocht naar het gasklephuis. Dit lijkt enigszins te kunnen bewegen. Hier zal vast een dichtring of zoiets in zitten.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 05 mei 2010 10:29 PM
  [ # 23 ]

Heren, even een update,
Vervangen en gecontroleerd zijn;
Bougies, bougiekabels, bobine’s, luchtfilter, kleppen gesteld, compressie gemeten, alle slangen gecontroleerd, alle stekerverbindingen gereinigd en als laatste de sleepcontacten van de lmm gereinigd.
Alle moeite zonder resultaat. Het lijkt er nu op dat hij verzuipt. Mijn verdenking berust op het feit dat als ik de dikke luchtslang tussen lmm en gasklep een beetje laat “gapen” hij veel beter op gasgeven reageert, waar hij daarvoor juist slecht begon te lopen bij gasgeven.
Ik neem aan dat het co dan ook veel te hoog zal zijn, dit laat ik zsm controleren.
Kan één van de techneuten iets met deze aanvullende informatie?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 07 mei 2010 09:26 PM
  [ # 24 ]

Weer iets verder maar nog niet opgelost. cry Grrrr
Verdere vervangingen zijn;
1 Luchtmassameter
2 Injectiecomputer
3 Temperatuursensor
4 Brandstofdrukregelaar op injectorrail
Toch gloort er een beetje licht aan de horizon. Het is namelijk zo dat als ik de slang naar de mapsensor losneem, of ik haal de steker van de mapsensor los, de auto het zelfde blijft lopen.
Dat lijkt me niet normaal. Wie weet hier het fijne van?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 mei 2010 12:47 PM
  [ # 25 ]

Overigens is het co niet lager dan 4% te krijgen.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 08 mei 2010 01:51 PM
  [ # 26 ]
cxj schreef:

Ik bedoel eigenlijk de verbinding tussen het metalen deel van de turbo en de aluminium bocht naar het gasklephuis. Dit lijkt enigszins te kunnen bewegen. Hier zal vast een dichtring of zoiets in zitten.

Hierin zit een alu-koppelstuk met daarin 2 O-ringen, welke na verloop van tijd hard worden en afslijten waardoor je luchtlekage’s krijgt.

In alle GTi Turbo’s die ik gehad heb moesten deze O-ringen vervangen worden.

Een luchtlekage gaat wel geen hogere CO waarde geven, integendeel deze zal door de lekage verminderen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 08 mei 2010 01:56 PM
  [ # 27 ]
cxj schreef:

... Het is namelijk zo dat als ik de slang naar de mapsensor losneem, of ik haal de steker van de mapsensor los, de auto het zelfde blijft lopen.
Dat lijkt me niet normaal. Wie weet hier het fijne van?

Volgens mij is het normaal dat de stationair lopende motor niet reageert op het losnemen van de mapsensor.
Deze dient om de injectie aan te passen op de turbo-druk en voor de aansturing van de turbo-druk meter.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 mei 2010 07:03 PM
  [ # 28 ]

Ook als ik gas geef is er geen verschil met of zonder map sensor…

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 11 mei 2010 12:54 AM
  [ # 29 ]

hmmm:
- zou kunnen denken aan verstopte tankontluchting.Controle door relais van brandstofpomp los te halen, wachten tot motor stopt, nog een paar keer starten, en dan als eerste retour slang van galerij loshalen. Deze zou nagenoeg drukloos moeten zijn. Blaas er eens door, en daarna nog eens met tankdop open.
- Zou kunnen denken aan verouderde benzine.
- Vuil brandstoffilter.
- Denk vooral aan de koelvloeistof temperatuur zender….. en de bekabeling…..
- Een injector die niet verneveld maar echt een straal geeft.

wat geeft viergasmeter aan met Hc? (onverbrande benzine)

Welk bosch systeem zit hier eigenlijk in?

m vr gr Jonne

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2010 04:15 AM
  [ # 30 ]

Volgens mij is het normaal dat de stationair lopende motor niet reageert op het losnemen van de mapsensor.
Deze dient om de injectie aan te passen op de turbo-druk en voor de aansturing van de turbo-druk meter.

Ik zou dus je MAP sensor even doormeten. Uit mijn hoofd moet die een spanning afgeven tussen de 0 en 5 Volt, afhankelijk van de belasting.

Maximaal is dus 5 Volt, hoe hoger het vacuum, hoe lager de spanning. Stationair=hoog vacuum, weinig spanning. Accelereren=laag vacuum, hogere spanning

Meten=Weten Smile

Precieze waarden zullen vast ergens in een vraagbaak/haynes/werkplaatshandboek terug te vinden zijn.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook