3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
3 versnellingen in automaat of overdrive?
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 mei 2010 11:55 AM
  [ # 31 ]
Robin Visser schreef:

Ik ga geen 180 doen. Kan ik iedereen afraden.

Met een handbak kan ik het iedereen van harte aanraden. De CX is misschien wel de best rijdende citroen op deze snelheid.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2010 01:58 PM
  [ # 32 ]

Idd in Duitsland met 180 km/h op de GPS is in een CX een hele andere ervaring dan in vele andere auto’s.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 04:35 PM
  [ # 33 ]
Ree schreef:

Met een handbak kan ik het iedereen van harte aanraden. De CX is misschien wel de best rijdende citroen op deze snelheid.

Ik nodig je graag uit een keer de SM uit te proberen. cheese  Gaan we effe rijden bij Venlo de grens over. Ik denk, dat je overstag gaat. Fijne bak hoor de CX, maar de SM is toch vaster op de weg, voelt degelijker aan en meer van dat soort dingen.

Proef op de som genomen en weet het nu niet meer zeker. Weet nog wel, dat er per 10 kn ongeveer 250 toeren bij komt. Volgens mij was het 130 met ongeveer 4000 toeren, 140 met ongeveer 4250 toeren, 150 met ongeveer 4500, etc. Ik heb even de 160 aangetikt, maar dat voelt gewoon niet goed aan. Met 150 gaat het nog prima. Daarna voelt het aan alsof ik forceer. Dat geldt voor de automaat. Ik geloof Ree ook, als ie zegt dat een langere 5 bak handgeschakeld wel prima 180 kan.

En oh ja, ook nog even naar GRaddus z’n opmerking gekeken over de onzuiverheid. Het schommelt wel wat en soms blijft de toerenteller steken en moet ie effe loskomen, zo lijkt het.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 04:37 PM
  [ # 34 ]
Robin Visser schreef:
Ree schreef:

Met een handbak kan ik het iedereen van harte aanraden. De CX is misschien wel de best rijdende citroen op deze snelheid.

Ik nodig je graag uit een keer de SM uit te proberen. cheese

Dat genoegen heeft ome Ree al lang gehad hoor. Tussen Delft en Angouleme. Lijkt me een aardige proefrit Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 04:40 PM
  [ # 35 ]

Scheelt weer een paar liter benzine. Maar hoe kan ie dan nog zeggen, dat de CX misschien wel de beste Citroën is om 180 mee over de baan te stuiven excaim  question

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 04:41 PM
  [ # 36 ]

Omdat een sm bij 200 beter rijdt dan bij 180 denk ik Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 mei 2010 05:40 PM
  [ # 37 ]

Er zijn 10 argumenten voor de SM te bedenken en eigenlijk maar één voor de CX: de CX ligt iets beter op de weg omdat ie minder onderstuur heeft.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 mei 2010 06:45 PM
  [ # 38 ]

Nou, met hoge snelheid heb ik toch echt met de SM meer het gevoel de zaak onder controle te hebben. Onderstuur op de snelweg met een SM ? Nog niks van gemerkt en toch al even 180 geblazen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 10:35 PM
  [ # 39 ]

Ree heeft een sterk punt. Een sm is behoorlijk naar onderstuurd als je met hoge snelheid een lange bocht door gaat. Je zal niet de eerste zijn die zich doodschrik als de neus dingen gaat doen die je niet verwacht…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 mei 2010 11:48 PM
  [ # 40 ]

Is het op zulke snelheden uberhaupt nog mogelijk te communiceren? En volgens mij moet je eerst heer-en-meester met Diravi zijn geloof ik. Heb weleens in de allereerste XM 3,0V6 getuft nadat ik uit een V70R kwam en ik durfde eerst niet harder dan 140. Pas na flink wat kilometers wende ik er aan en stond de teller al gauw op 240 (afwijking!) en toen was de tank leeg…

Enfin, ik heb weleens een artikel in Autovisie gelezen waarin Ton Roks in een CX GTi Turbo 2 richting zuiden reed en idd melde dat de auto bij 180 het prettigst reed, evenals een Jaguar XJS. Hoe groot de tellerafwijking dan ook is, erg knap voor een auto die begin 70-er jaren als family-saloon ontwikkeld is!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook