Duidelijke foto’s, dank maar Oeps wat dat ziet eruit. Dat loodje is een frans slaglood dat door een beugeltje op de velgrand geklemd zit. Op deze rand kan ook plaklood gebruikt worden. Maar duidelijk jij hebt alleen lood op de velgrand en niet binnen in de velg. Het wiel is dus statisch gebalanceerd. Voor dynamische balancering moet er corrigerend gewicht worden aangebracht aan de binnen en buitenzijde van het wiel. Dat gewicht aan de buitenzijde wil ik dus ook binnen in de velg hebben. Die verrekte remklauw zit erg lelijk in de weg. Heeft nu iedereen met LM velgen alleen statische gebalanceerde banden?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Ik heb nog eens rustig en goed gekeken naar een plaats voor lood aan de binnenzijde van de velg. Volgens mij is het alleen met heel dun lood mogelijk. de vrije ruimte tussen velg en remklauw is maximaal 5mm. Ik denk dat het gewoon haast niet gaat. Mag ik dus de conclusie trekken dat alleen statische balancering mogelijk is als er geen lood zichtbaar is en er dus velen rijden met alleen statisch gebalanceerde wielen!
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.