Toch maar eens een hoekje Voor onze auto.
Is op papier van m’n vriendin (ik heb nooit tijd voor het overschrijven )
En zij rijd er ook het meest in.
Het sleutelen word overigens altijd wel aan mij overgelaten
Maar eerst Foto’s
Het meest opvallend aan deze op de balkan geproduceerde gsx, is buiten het beschaafde kleurtje,de orgineel geplaatste dubbele kolamp unit’s.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Misschien hebben sommigen onze auto “gespot"op de citromobile…
Bij het shell tankstation naast de beurs knapte een hydr. druk leiding. Buik aan de grond en einde verhaal.
Auto op de kar en mee naar Gildehaus en vandaag met de pers een nieuwe leiding van rvs gemaakt.
Voor dat mensen opmerkingen hebben over onze trek auto
De break is alleen gebruikt om m ff op de parkeerplaats te krijgen, Voor de thuis reis achter de hanomag
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Ah dus die modellen met dubbele koplampen zijn op de Balkan geproduceerd? Ik herinner me dat ik er in Budapest eentje zag.
Leuke auto! Ik vindt de kleur echt geweldig.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De dubbele koplampen werden gebruikt op de “Export”-modellen (zoals ook in Indonesië).
Citroen!
Boel los….
voor de anti-lek buisjes.
Ben er tevreden over.
(nu de oprit opnieuw bestraten… )
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Die van Chevronics? Waar heb je dit laten doen?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
die van chevronic’s ja.
Zelf gedaan.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Helpen die tegen dat eeuwige olielekken?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
cxfanatic schreef:Helpen die tegen dat eeuwige olielekken?
Tja, het blijft in mijn ogen en lapmiddel maar het helpt wel.
Kijk, een GS lekt vaak zo niet altijd op meerdere punten. Kun je in mijn ogen net zo goed het blok eruit halen en alles in 1 keer klaarmaken.
Je moet nu om er goed bij te kunnen ook al de voorkant eraf halen, zoveel meer werk is er niet om het blok eruit te halen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergeet aub niet dat de Chevronics-kit bedacht is in de tijd dat de gs en gsa een goedkoop dagelijks vervoermiddel was wat snel én voor weinig gemaakt moest worden. Voor DAT doel voldoet deze kit prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:Vergeet aub niet dat de Chevronics-kit bedacht is in de tijd dat de gs en gsa een goedkoop dagelijks vervoermiddel was wat snel én voor weinig gemaakt moest worden. Voor DAT doel voldoet deze kit prima.
Bijna niets aan toe te voegen op 1 ding.
Er rijden nog GS/A’s in het ronde die de volgende apk bijna niet meer redden. Daar vind ik het super voor. Niet voor auto’s die je nog lang houden wil en de auto op technisch vlak perfect houden wil.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, ik ben best met je eens dat het mooier kan dan met deze oplossing. Maar IK vind het nog steeds géén “beunoplossing” hoor. Het is een bewezen prima oplossing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik had al wel gezegd lapmiddel/beunoplossing. Dat bedoel ik er ook niet echt mee. Het is niet mijn idee van lekkage oplossen. Een effectieve oplossing is het zeker wel maar ik wil alleen even aangeven dat het niet zoveel meer werk is om het “orgineel” te doen.
Ligt dus een beetje aan de auto en wat je ermee wil.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
hoe werkt het eigenlijk? Je kijkt nu toch tegen de onderste geopende kleppenpartij aan? Waar lekt het dan en wat doet dat buisje?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat buisje komt in de retourpijp te ziten en overbrugt zo de O- ring in de kop. Echter niet de o-ring aan het carterzijde. Die lekt niet zo heel snel omdat die niet zo warm word als die in de kop maar het hard wel uit door leeftijd.
En ja, je kijkt tegen de onderste kleppen aan. De uitlaatkleppen.
De kit is volgens mij een prachtige oplossing. Zowel voor niet APK reddende autos als collectors die even niet de tijd hebben de motor eruit te halen. Maar .... de oplossing is naar mijn mening verkeerd uitgewerkt. Zonder gebruik van pasta werkt het maar nauwelijks. Zeker met 2 O-ringen van dezelfde diameter werkt het niet. Bij gebruik van 2 verschillende diameters werkt het beter, maar het is uiteindelijk de pasta die het vuile werk doet. Had veel gemakkelijker gekunt door gebruik van een speciaal, op maat te maken, stuk rubber en een simpele elastische bus. In ieder geval petje af voor de bedenker.