Wie kan mij helpen?
Ik heb een Xsara Picasso uit oktober 2004 met RD3 radio. Er is mij verteld dat hier zo een andere radio in kan worden geplaatst. Vandaag heb ik echter een JVC radio geprobeerd (met zelfde iso-stekker aansluiting) en alles leek goed alleen kwam er geen geluid uit de speakers. Vervolgens de RD3 radio weer terug geplaatst en nog steeds hetzelfde probleem! Totaal geen geluid uit de speakers.
Het lijkt alsof de speakers in een ‘mute’ stand zijn gesprongen. Op de displays van beide radio’s lijkt alles normaal, mute op de radio in- of uitschakelen heeft geen effect. Is dit een soort beveiliging? Kan dit met de boordcomputer te maken hebben? Ik heb geen carkit in de auto.
Wat zou het probleem kunnen zijn???????
Totaal aantal Berichten: 11787
- Xantia TD SX
Er maakt nergens speakerbekabeling kortsluiting tegen massa (= koetswerk)?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Er maakt nergens speakerbekabeling kortsluiting tegen massa (= koetswerk)?
Derk
Die kans lijkt me heel erg klein. Alle speakers werkten, ik heb alleen de andere radio een keer aangesloten met de normale iso-stekkers. Hierdoor kan geen kortsluiting zijn ontstaan lijkt mij. Voor de zekerheid zal ik het toch nog een keer checken. Ik heb er wel net ook nieuwe speakers in gezet.
Totaal aantal Berichten: 27934
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even verplaatst naar het Picasso gedeelte van het forum.
OPGELOST!!
De speaker links achter bleek kortsluiting te maken, waarschijnlijk met het staal van de deur. Toevallige samenloop van gebeurtenissen. Het verwisselen van de radio had er niets mee te maken. Ik heb het ontdekt door de stekker achter in de radio er langzaam schuin in te drukken terwijl de radio aan stond, toen deden de rechter speakers het wel omdat links nog geen contact maakte.
Bedankt voor de snelle tip.
Kan een JVC radio in principe wel zo worden aangesloten op de standaard iso stekkers of is er een adapter nodig? Hier lees ik nog wel het e.e.a. over op de verschillende threads. Maar ik kan nergens zo’n adapter vinden op internet en zowel de dealer als de car audo expert waar ik luidsprekers heb gekocht verzekeren mij dat het zonder adapter kan.