Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier de link?maar weet uit het verleden dat het niet ging voor niet leden!!
Blooper1963 schreef:Overlaatst is er hier eentje verkocht voor 15k! Motor niet gedaan,bekleding niet fris,moest ook herspoten worden enz… Ook hebben ze mij altijd wijs gemaakt dat GRATIS niet bestaat of bijna GRATIS!!
Zeker iemand die zich niet had geïnformeerd en geld genoeg had. De markt bestaat bij SM’s vanwege de reputatie voor het meest uit mensen die zich hebben geïnformeerd. En dan loop je puisten op bij de aanschaf van een SM. Dat is een zekerheid. Als er één keer wordt verkocht voor minder, dan wordt dat vanzelf en langzaam aan de norm. De mijne heb ik via hier gekocht. De vraagprijs was 12 k met een motor die was gerenoveerd, maar wat betreft carrosserie met het nodige werk. En geen leer. Er stond een heel nette Italiaan op Marktplaats kort geleden. Vraagprijs 15 k, alle techniek gedaan bij Van der Laan….. Kijk voor welke prijzen alles op de diverse sites nog steeds te koop staat. Nog steeds, misschien al een jaar….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Blooper1963 schreef:Voila,ik heb gezocht en gevonden. Eerst en vooral excuseer mij voor de verkeerdelijke inlichtingen,maar ik heb me zeker verward met een andere SM. De SM van JD.Baranger is terug te vinden op http://www.forum.citron-collection.com en heeft sinds zij in het bezit is van JD al wat mods gehad. Het enige wat ik kon oordelen en wat hij niet in orde kreeg,was de afstelling carburatie/ontsteking. Ook vermeld hij een fluitend turbo geluid,stijgend en dalend met het motor regieme. Dus,Brian,als je kan leven met de reeds door hem genoemde min punten,zou ik toch gaan kijken. Motor ben je toch zinnes om open te gooien,dus…
OK, dank je wel voor de aanvullende info. Die ontsteking zou een stuk makkelijker goed te krijgen zijn met een elektronische lijkt me. Ik schrijf deze SM in ieder geval nog niet af. Ik weet nu wel dat dit niet een buitenkansje is, maar eentje die mogelijk over een paar maanden er nog wel is. En laat ik nu net in augustus een uurtje onder Nantes op vakantie zijn.
Tenzij ik echt een buitenkans tegenkom blijf ik voorlopig bij het plan de DS eerst te verkopen en dan, als ik weet hoeveel ik echt te besteden heb, een SM te kopen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ok! Zo zou ik het ook doen. Eerst kijken wat het beschikbare budget is. Maar let wel,aan een SM heb je nooit gedaan op budgetair vlak.
waterman schreef:beerpeet schreef:
Kijk, dat lijkt er al een stuk meer op!
Zojuist de heer Laurent Barba aan de lijn gehad. Hij heeft de auto in onderhoud gehad bij Regembau. Hij heeft geen modificaties laten doen. Hij is arts en heeft geen weet van technische dingen. De auto is helemaal netjes wat betreft plaatwerk. De auto heeft airco. Er is werk aan het interieur. Hij gaat vanavond foto’s sturen en scans van de facturen. Aan de hand daarvan is telefonisch meer te weten te komen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmmmm, ziet er leuk uit maar,.... 16K is dus exclusief modificaties van de motor en het interieur. Dan zit ik totaal al weer op meer dan 25k.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ligt niet voor de hand dat ze zijn gedaan. Moet nog blijken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Modificaties,uit France?? No way man! Mss 1 op 100.
Robin Visser schreef:Hij heeft geen modificaties laten doen. Er is werk aan het interieur.
Wat moet nog blijken. ?? Lijkt me zo klaar als een klontje….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nu het “dromen van…” aan het veranderen is in “zoeken naar…” wil ik voor mezelf een keer een keus maken of ik voor injectie of carburateur wil. Ik heb van beide de voor- en nadelen wel gelezen, maar ik kwam dit tegen. BS-autotune die het hele motormanagement vernieuwt. Jullie kunnen me vast wel vertellen of dit een zinnig verhaal is of niet. En dus of dit een reden kan zijn om een i.e. te kiezen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik kan je alleen vertellen dat het je 5000 euro kost die je veel beter ergens anders aan kunt uitgeven. Daarbij: als je géén supertechneut bent, koop dat gewoon een carburateurversie. Dat is nog wel te behappen. Bij een IE kom je écht nergens meer bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij heeft een sm 3 kruktappen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En dan de volgende vraag: Bij een XM met een lekkende/defecte Diravi is dat zo ongeveer een show-stopper. Hier bij de SM’s lees ik daar veel minder over. Is een SM-Diravi robuuster, is die makkelijker te demonteren/repareren, of is het net zo kritisch maar is een reparatie financieel beter te verantwoorden door de hogere waarde van een SM?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De diravi zit niet IN het dashboard zoals bij een CX en kan simpel worden uitgebouwd zoals NIEt bij een XM. De SM diravi is ook robuster denk ik. Ze gaan niet vaak kapot. Wel gaat de snelheidsgever soms lekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het wisselen van het stuurhuis van een sm is maar 5 uurtjes werk, incl. uitlijnen en 0-stand afstellen. Een stuurhuis revisie kost ook maar iets van 1500 euro geloof ik. Maar SM stuurhuizen gaan vrijwel eeuwig mee. Ik heb er de afgelopen jaren geloof ik maar 1 vervangen, en ik heb nu één auto in onderhoud waarbij het stuurhuis externe lekkage vertoont waar ooit iets aan gedaan zou moeten worden.
Verder is een XM v6 met diravi in mijn ogen niets waard, een sm wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste