olielek HDI 90 PK
Charlie1234
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 mei 2010 02:06 PM

Hallo,

Mijn C4 HDI 90 Pk (2005) blijkt een olielek te hebben. Zoals mijn monteur het omschrijft zit het tussen het motorblok en de carter en zou het een dichting zijn van kit waar olie uit lekt. Conclusie: halve motor eruit en dus enorme kosten. Hij zegt voor 95% zeker te weten dat het daar lekt.

Gezien de olie overal gaat zitten is de oorzaak niet zo heel makkelijk te ontdekken.
Hoef overigens nooit olie bij te vullen, dus de lek is niet (nog niet) zo ernstig.

Heeft iemand ideeen en ervaring hiermee? Kan het ook wat anders zijn waar we nog niet aan gedacht hebben voordat we een halve motor eruit gaan halen?

Bedankt vast voor jullie reactie!!

Groet,

Charlie.

Profiel  

Citrovier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 09 mei 2010 04:45 PM
  [ # 1 ]

Ik heb geen oplossing voor je maar nog wel een tip. Zoek ook eens op de verschillende Peugeotforums. Omdat Peugeot dezelfde motor in het programma heeft, vind je daar mss nog vergelijkbare gevallen.

Profiel  

Charlie1234
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 mei 2010 07:19 PM
  [ # 2 ]

De motor is schoongemaakt en daarna is de monteur gaan zoeken naar het probleem en komt dus met dit verhaal. Omdat ik gelezen had dat dit eerder bij een C4 gerepareerd was, maar niet de oorzaak bleek ben ik me gaan verdiepen hier op het forum. Carterpakking blijkt ook vaak kapot te gaan en die zit er net onder is mij verteld.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook