16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

- C5 X Hypnos
Gepost: 09 mei 2010 11:39 AM
  [ # 226 ]

Toen ik daar betaalde kreeg ik een heel mooi factuur met daarop twee regels; maatwerk uitlaat en BTW. Ondanks dat het maar twee regels waren kwam ik toch uit op €. 1.200,—. Het mag een lieve duit kosten maar dan heb je ook wat, zo zit er ook een levenslange garantie op de uitlaat. Het had trouwens iets goedkoper gekund maar dan had ik niet een dubbele uitgang moeten willen hebben. Ik ben blij dat ik daar niet heb bespaart want het ziet er zo toch een stuk beter uit.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 mei 2010 12:42 PM
  [ # 227 ]

Mooi werk! EPS hebben mij al eens eerder prima geholpen, er zit nu een mooie rvs katvervanger onder mijn auto. Ze verstaan echt hun vak.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 mei 2010 01:10 PM
  [ # 228 ]

Mooi Laurens! Levenslange garantie? Hoop voor je dat je auto zo lang meegaat…! Laughing
Ik geloof dat ik dit ook wil over een tijdje…

Laurensvzb schreef:

€. 1.200,—.

Plus de toeslag uit Leeuwarden… Mr. Green

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2010 01:57 PM
  [ # 229 ]

Levenslange garantie, dat klinkt goed Wink

Dan is het bedrag even slikken, maar kan je wel voor eeuwig vooruit Smile

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 mei 2010 11:39 PM
  [ # 230 ]

He laurens,

dat ziet er netjes uit !  en achter een visueel redelijk beschaafde oplossing met die dubbele pijp.

en nu maar 1 demper, grappige oplossing.
zou het nu ook zo zijn dat de vloer en middenconsole bereik daarboven nu ook minder warm worden, nu er geen warme middendemper onder zit ?? merk je verschil, of wordt ‘t daar nog steeds warm ??

zo heb je minder outflow-weerstand voor de uitlaatgassen door die ruime diameter pijp en enkele demper. zou dit voor het vermogen schelen ??

EPS zit in Groningen (Kiel-Windeweer) ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 12:25 AM
  [ # 231 ]

De levenslange garantie geldt trouwens alleen wanneer ik de auto in bezit heb, op het moment dat ik mijn dame zou verkopen vervalt de garantie. Maakt verder niet heel veel uit, het geeft op de eerste plaats al veel vertrouwen in het product. De keuze voor één demper komt voort uit verschillende punten. Op de eerste plaats is het voor de geluidsniveau geen enkel probleem, het is even stil als origineel. Ten tweede is één demper voor de flow beter dan twee. En op de laatste plaats scheelt het ook flink in de kosten. Een extra demper kost zomaar een extra €.500,—. Wat de hitte productie betreft, daar heb ik niet echt een idee van, niet echt op gelet, ik verwacht ook geen dramatisch verschil. Het systeem wat er nu onder zit heeft inderdaad een stuk betere flow, niet alleen door de grotere diameter maar vooral ook door hoe de pijp onder de auto ligt. De bochten die er in het systeem zitten zijn in zowel scherpte als aantal afgenomen. Wat het precies in vermogen scheelt durf ik niet te zeggen, maar ik merk dat de motor een stuk beter trekt en ik heb ook het gevoel dat de turbo eerder bij de les is. Vanmiddag moest ik trouwens concluderen dat mijn koppeling het huidige vermogen niet meer helemaal de baas kan. Bij een stoplichtsprintje liet de koppeling het in de tweede versnelling even afweten. EPS zit inderdaad in Kiel-Windeweer, een goed eindje rijden vanuit Delft…

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 12:30 AM
  [ # 232 ]

Bij EPS is dame ook even aan geweest met een uitlaat tot de downpipe, dat gaf wel een mooi onheilspellend geluid. Toen we bij het testen van dempers waren gekomen, om het geluid te bepalen, er ook nog even een racedemper eronder gehad. Dat klonk op zich wel prima, maar paste toch niet helemaal bij het karakter van de auto. Net iets te luid en te racy, dat ging een beetje richting brulpijp. Van binnenin de auto zal het nog wel gekund hebben, dat is allemaal flink geïsoleerd, maar van buiten zal het hebben geklonken of ik überhaupt mijn dempers vergeten was.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 mei 2010 01:34 AM
  [ # 233 ]

dus je merkt (subjectief) wel wat van deze modificatie ?  aha, interessant !

en nu nog even een kleine financiële injectie om een nieuwe koppelingsset te laten plaatsen   Wink
want met een brakke koppeling in een T2 wil je niet te lang rond rijden denk ik.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 01:38 AM
  [ # 234 ]

Ik denk dat ik de komende tijd maar gewoon wat rustiger moet rijden dan, eerst weer een nieuwe geldboom planten… Als ik iets aan de koppeling laat doen gaan er gelijk ook wat andere dingen mee dus daar mag flink voor gespaard gaan worden.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 mei 2010 01:46 AM
  [ # 235 ]
Laurensvzb schreef:

Ik denk dat ik de komende tijd maar gewoon wat rustiger moet rijden dan, eerst weer een nieuwe geldboom planten… Als ik iets aan de koppeling laat doen gaan er gelijk ook wat andere dingen mee dus daar mag flink voor gespaard gaan worden.

andere dingen - zoals wat ?? reguliere slijtage dingen of meer “tuning” ??

en heb je nog een mooie foto van de achterkant van de wagen ?  hoe dat nu lijkt met die grotere pijpjes van achteren.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 10 mei 2010 02:14 AM
  [ # 236 ]

verdomd mooi ding man! en idd 2 pijpjes op het einde op een beschaafde manier Smile

Overigens dat van die levenslange garantie zolang jij um in je bezit hebt vind ik wel wat discutabel. Je geeft garantie op een product of niet. Net alsof ze het product niet meer kunnen garanderen zodra je um zou hebben verkocht aan een ander.

maar goed, mooie pijp, zou ik ook best willen hebben Smile

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 10:21 AM
  [ # 237 ]

Een foto van de achterkant zal ik vanmiddag even maken, die mist inderdaad nog. Als ik de koppeling vervang wilde ik gelijk een zwaardere variant plaatsen anders kan ik ‘m nog een keer gaan vervangen wanneer het blok echt meer vermogen gaat leveren. Verder wil ik dan ook gelijk een versnellingsbak revisie of een andere goeie bak en wellicht nog iets doen met het vliegwiel. De motor moet er immers uit dus kan je het beter allemaal tegelijk doen lijkt me. Dat ze die garantie niet meer geven als je ‘m verkoopt ligt er denk ik vooral aan is dat de nieuwe eigenaar niet diegene is de het product heeft afgenomen, verder vind ik het ook niet echt logisch.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 10 mei 2010 01:09 PM
  [ # 238 ]

Zeker een mooie uitlaat,maar hebben ze nou alles aan elkaar gelast of zit er ergens nog een deling ik kan het op de foto’s niet goed zien?

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 01:36 PM
  [ # 239 ]

Vanaf hier foto’s van de uitlaat vanaf achter gezien. Op deze foto zijn twee klemmetjes te zien, hier kan de uitlaat uit elkaar. Verder is alles inderdaad aan elkaar gelast. In principe is dat geen probleem omdat de uitlaat niet meer vervangen zal hoeven worden (of een deel van de uitlaat).

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 mei 2010 02:02 PM
  [ # 240 ]

netjes hoor !

Profiel  

16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook