Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
hoi,
ff een vraagje
Een 1.6 TRS automaat van ‘86 wat heeft die allemaal standaard?
groeten
Pieter
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Electrische ramen, centrale vergrendeling, toerenteller, in hoogte verstelbare, althans, kantelbare voorstoelen, gordijntjes op de hoedenplank.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
heeft die ook dat oud karaktervolle dashboard?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat kan, maar gezien het bouwjaar kan het ook al een vroege type 2 zijn met het latere dashboard.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Hij heeft toch de type 1 neus dus ga ik er van uit dat er ook het type 1 dashboard in zit. Ga er volgende week voor kijken. Waarschijnlijk is daar weer een hoop werk aan…
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Type 1 heeft volgens mij aan de voorkant oranje richting aanwijzers en een vroeg type twee heeft voor transparante richting aanwijzers en het nieuwere dashboard toch?zit er dan standaard stuurbekrachtiging op deze modellen
gr Cor
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Ik weet het jullie volgende week te zeggen, dan ga ik er naar kijken.
Weten jullie mss de waarde van zo’n wagen?
groeten Pieter
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
DS rijder schreef:Type 1 heeft volgens mij aan de voorkant oranje richting aanwijzers en een vroeg type twee heeft voor transparante richting aanwijzers en het nieuwere dashboard toch?zit er dan standaard stuurbekrachtiging op deze modellen
gr Cor
De BX 1600 heeft nooit standaard stuurbekrachtiging. Alleen in sommige aktiemodellen was dit het geval (Chic)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
websster schreef:Ik weet het jullie volgende week te zeggen, dan ga ik er naar kijken.
Weten jullie mss de waarde van zo’n wagen?
groeten Pieter
Dat hangt helemaal van de staat van de auto af. De waarde kan variëren van € 500,- voor een belastingvrije maar niet beste type 1 (met APK) tot ruim over de € 3000,- voor eenzelfde type auto in concoursstaat. Het hangt ook erg van je eigen gevoel af. En natuurlijk kán de kilometerstand ook nog een bepalende factor zijn.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo.
Zelf heb ik een 16TRS uit 1984, handgeschakeld.
Hier zit op:
centrale deurvergrendeling, 4 elektrische ramen, toerenteller, kantelbare stoelen, ruitenwisser achter, achterruitverwarming en lichtmetalen velgen. De TRS uitvoering was toen der tijd de meest luxe. Nu weet ik niet of het allemaals standaard was wat ik er allemaal op en aan heb zitten.
Er zit GEEN stuurbekrachtiging op.
Zoals ook al eerder gemeld, 1986 is over het algemeen type 1 met het mooie dashboard…maar in 1986 waren de type 2 modellen ook al op de markt.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Hallo,
Nog een vraag over de stuurbekrachtiging,is dat op b.v zo’n model in te bouwen, hoeveel werk en waarschijnlijk duur.
Voor zover ik me kan herinneren heeft een BX 16 met automaat wel standaard stuurbekrachtiging.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
De persoon waar ik de auto van kocht vorig jaar, vertelde me dat hij een stuurbekrachtiging had liggen voor een BX. Dit is zeker in te bouwen. Ik wilde dit er niet in hebben, gezien de BX geheel origineel was en is. Maar het inbouwen achteraf, werd ook wel eens gedaan bij de Citroën garage waar ik ooit eens gewerkt heb. Zelf ben ik niet technisch of handig…dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen, maar het kan WEL.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Maar is het nodig dan? ik vind het allemaal best meevallen met sturen, zeker wanneer je pas gaat sturen als de auto enigszins rolt, scheelt meteen een zooi slijtage. Als ik zie hoe sommigen aan het stuur sleuren terwijl de auto stilstaat… Hoe wordt dat tegenwoordig aangeleerd met rijlessen. Ik ben namelijk al grijs en zeer bedaard, dus ik heb nog gelest in een tijd dat een auto vaak geen stb aan boord had.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb mijn rijbewijs nu zo’n 3 jaar en ik mocht niet sturen als ik stil stond. Verder is stuurbekrachtiging best een aardig werkje om in te bouwen. Ik heb het nu in mijn break ingebouwd, maar daar is de motor eruit. Het moet wel te doen zijn met de motor erin, maar leuk is anders.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
XBXG schreef:Voor zover ik me kan herinneren heeft een BX 16 met automaat wel standaard stuurbekrachtiging.
Ik heb een keer in die van Chrispy70 meegereden, en die had ook stuurbekrachtiging en wat je zegt klopt volgens mij wel.