geen vering na 200 meter
reclame
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 09-04-2009

Gepost: 10 mei 2010 10:38 PM

mijn xm 2.1td break, veert prima als hij net gestart is en ik dan wegrij. maar na een paaar honderd meter is dat over. Als ik dan een drempel neem knalt hij alle kanten op, hij wordt niet stug, hij veert helemaal niet meer dan. soms is het ook niet zo, maar 85 % van de gevallen wel. welke kleppen zijn hier verantwoordelijk voor of moet ik het in een platte hoofdbol zoeken, die zijn druk niet kan vasthouden? hij zakt wel heel snel altijd. hij is trouwens voorzien van hydractief 2. Ik heb hier zitten zoeken maar heb niets specifieks kunnen vinden hierover.
bedankt voor de hulp vast

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 10 mei 2010 11:04 PM
  [ # 1 ]

Hydractive computer uitlezen? Lijkt mij mooi om mee te beginnen. Kapotte bollen veren helemaal niet, ook niet eventjes, dus het lijkt mij toch dat je in de elektronica moet zoeken.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 mei 2010 09:57 AM
  [ # 2 ]

Hydractief II staat op comfort beneden de 40 km/h.

Dus: Als het hydractieflampje even aangaat bij het starten rijd je weg met de hydractiefkleppen open.
Als je boven de 40 komt en je passeert een hobbel dan gaan de kleppen dicht.

Stel dat de bollen op de hoeken “plat” zijn, en de midden bollen niet, dan zou dat het verschijnsel kunnen verklaren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 15 mei 2010 08:17 PM
  [ # 3 ]

Dat is wel heel kort door de bocht beste Jan, ik heb vaak genoeg (helaas) meegemaakt dat de kleppen
desondanks dicht waren en pas na een paar honderd meter door LHM drukverschillen werden geopend.
Als je diodes zijn doorgefikt brandt je lampje echt wel bij het straten maar gaan je kleppen mooi niet open…

JanSr schreef:

Dus: Als het hydractieflampje even aangaat bij het starten rijd je weg met de hydractiefkleppen open.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 mei 2010 12:30 AM
  [ # 4 ]

Sjaak, op dat punt zijn we het dan niet met elkaar eens.
Lampje aan betekent geen storing.
Kapotte diodes = wel storing, dus geen lampje aan.
Platte bollen leidt bij mijn weten niet tot storing = lampje wel aan. Toch bonkerig veergedrag.
Een (nog) niet platte middenbol kan dan in geval van geen storing toch zorgen voor enig veercomfort.

Klep dicht betekent dan zeker wel bonkerig veer gedrag.
Een verkeersdrempel boven de 40 km/h kan de klep doen sluiten, met bonkerig gevolg.

Reclame heeft nog niet gereageerd. We weten dus niet of het na 200 m gebeurt of boven de 40 km/h en of er reden is de kleppenn te sluiten na 200 m.

Ik probeerde slechts een verklaring te bedenken voor de storing van van mijnheer of mevrouw reclame.

Wie weet horen we meer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook