Koelwatertemperatuurmeter
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 09 mei 2010 08:50 PM

Ik heb het cx forum een beetje doorzocht om iets te vinden over een temperatuurmeter voor het koelwater.
Nu ben ik niet al te technisch en hoorde dat er eenvoudige meters zijn die je ergens tegenaan plaatst/plakt?.
Ook vond ik op een eerder draadje een tip bij cargoods.nl Een metertje voor ca. 25 euro.
Maar er is nergens te lezen hoe dat te monteren. Ik wil dit eigenlijk in mijn 20re hebben.
Wie weet waar en hoe een eenvoudige meter is te monteren?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 mei 2010 09:25 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een analoge meter (met zo’n voelspriet) in het middendash gemonteerd, daar waar de knopjes voor de airco zaten.
Daar moest wel het een en ander aangepast/ verruimd worden.
De spriet ging in de onderste/ aanvoerslang van het kachelradiateurtje.
Spulletje werkt uitstekend eigenlijk…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 mei 2010 12:46 AM
  [ # 2 ]

rf heeft een serie 1 geloof ik.
dus metertje ergens erbij plaatsen. er zijn er die een blind plaatje monteren op dat onderste dash opbergvakje in het midden. daar kan je dan makkelijk een metertje monteren.

hoe zit dat met die “spriet” Pascal, die moet ergens in het warme koelwater hangen toch ? monteer je die ergens tussen ?

mooiste is een echte sensor uit een sloop CX met reeds sensor aan boord (serie 1 dus) compleet over zetten naar jou CX. dan analoog klokje voor temperatuur indicatie rechts naast je stuurkolom. zou ik doen!!!

ene bijlage is een wat verstofte foto van mijn Prestige, daar zit op die plek mijn analoge temp meter voor KVS.

andere bijlage is een serie 1 gti turbo, met rechts onder op de foto dat dash vakje (alleen hier met joystick voor de rechter buitenspiegel - wat jij denk ik niet hebt). rechts naast stuur zit hier een digi klokje. heb jij daar iets zitten ??

Afbeelding Bijlagen
06.jpgPIC00047 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook