Eenvoudig en fraai is achter de bumper. Niet zichtbaar aan de auto en minimale beschadiging. Altijd met minimaal ingrijpen de gasinstallatie haast onzichtbaar weer te verwijderen.
Je moet ongeveer op de grond liggen om de vulaansluiting te zien. Aansluiten van de vulslang is even oefenen als je het drie keer heb gedaan stelt dat op de tast echt niks meer voor.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel leuk Samuel, maar op een Serie 1 gaat dat dus niet op helaas.
Nee niet 1 op 1. Ik heb dit vroeger ook ongeveer zo ook gehad op S1 cx’n. Beetje fantasie en een gat in de plaat dan zit de vulopening er in een scheet.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik dacht dat bij mijn pa (‘82 gti + LPi) die vuldop wel achter het benzine klepje zat…. zal even checken.
of je monteert die vul opening aan de trekhaak erbij
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
samuel schreef:Je moet ongeveer op de grond liggen om de vulaansluiting te zien. Aansluiten van de vulslang is even oefenen als je het drie keer heb gedaan stelt dat op de tast echt niks meer voor.
Fijne oplossing als je in La France bent, er een verloopnippel opzet en het dus allemaal sowieso al klooien is. Wordt dan nog leuker als het heeft geregend.
De vulnippel op de trekhaak staat mij wel aan. Al blijf ik het het mooist vinden als het gewoon in het benzineklepje kan.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Achter het benzineklepje gaat volgens mij alleen lukken als je er bij het tanken standaard een verlengstuk opdraait. Plek voor het aansluiten van de slang is er denk ik niet. Persoonlijk zou ik met dat gemuchel op de centimeter bang worden voor beschadigingen aan de lak en vervolgens roest. Als je echt je best wil doen maak je toch een scharnierend achterlicht en zet je de vulling daar achter
Een trekhaak, da’s een lelijke optie….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
maar wel praktisch!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
o ja, bij de DSuper zit ie dus achter het tankklepje verstopt, en bij de CX GTi op de trekhaak erbij.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb hem ook achter de tankklep. In mijn ogen de allermooiste en onzichtbare oplossing en de enige juiste plek.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
laat maar eens een fotootje zien…
CX GTi Turbo 2 - All Black





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ron,
is het nog wat geworden met die gasdop? Ik ben er zelf ook over aan het denken om er gas in te laten bouwen dus ik ben wel benieuwd naar de plaatjes.
En waar heb je het laten inbouwen in Eindhoven? en hebben ze het ook netjes gedaan?
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb in 2004 gas laten inbouwen in mijn toenmalige cx 2000 door van orsouw in eindhoven en ben daarna wel even een week bezig geweest om de foutjes te herstellen die zij gemaakt hadden bij het inbouwen. Ik hoop dat ze daar nu wél weten hoe de slangen van de verdamper dienen te worden aangesloten, want destijds hadden ze maar wat lopen snoeien…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste