2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
1.6 TRS automaat
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 mei 2010 07:05 PM
  [ # 16 ]

Bij eventuele aanschaf van een BX liefst type 1 is het wel prettig als er stuurbekrachtiging op zit, zeker voor de vrouw want die zal er meer mee sturen als ik. cool smile

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 mei 2010 07:57 PM
  [ # 17 ]

aha, op die fiets

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 11 mei 2010 05:23 PM
  [ # 18 ]

Nee hoor gewoon met de auto,alleen die is dan van de baas dus zodoende Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2010 06:23 PM
  [ # 19 ]

Stuurbekrachtiging inbouwen is best een vervelend werkje.

Hogedrukregelaar loshalen, liefst een andere met de debietregelaar er nog aan van de plank pakken en monteren.

Extra leiding aanleggen en dat moet een leiding zijn van voor 1988, toen de boel opeens veranderde en de balk tussen radiateurbalk en subframe verviel. Tenzij je die balk niet meer wil (kan makkelijk) en dan moet je de andere krulleiding ook vervangen.

Fusees L+R loshalen van stuurkogels, stuurkogels binnenzijde loshalen van stuurhuis.
Stuur vastzetten met spaak naar beneden, hardydisc losnemen. Voorbocht losnemen van uitlaatspruitstuk en hele uitlaat verwijderen. Hitteplaat bovenop stuurhuis losnemen. Wellicht onderste motorsteun losnemen. De twee dikke bouten aan de onderzijde van het stuurhuis losnemen en dan hopen dat je ‘m ergens langs kan wrikken.

Dan andere stuurhuis pakken en de binnenste stuurkogels losnemen. Gelijk de hoezen vervangen en ‘t lekrubber van de SB cilinder vervangen. Stuurhuis op z’n plek proberen te krijgen. Nieuw leidingrubber monteren in de aanvoer & afvoer. Afvoer koppelen met stuk slang en dat direkt in het vat hangen, tenzij gelijk de octopus vervangen door een variant voor SB. Dat raad ik sterk af, eigenlijk zou elke BX een octopusvervanger moeten hebben.

En de rest in omgekeerde volgorde monteren.

Dit is wat ik me kan bedenken zonder de vraagbaak er bij te pakken. Kan best dat ik er naast zit hoor!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 mei 2010 06:49 PM
  [ # 20 ]

vergeet de stuurstang niet, die van de stuurkolom naar het stuurhuis gaat. Dan gaat ie lastig sturen kan ik je uit ervaring vertellen.

Want….:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2010 07:00 PM
  [ # 21 ]

Da’s een goeie ja.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 12 mei 2010 09:19 AM
  [ # 22 ]

Ik heb er een en alles klopt wat men verteld over de BX er zit wel degelijk stuurbekrachteging op dit model loopt niet erg zuinig als je 1 op 10 haald is het veel maar rijd wel erg lekker, er is in 1986 door een ander berdrijf airco aangebracht en deze werkt ook dus wel erg luxe voor die tijd, het werd wel als extra meegeleverd door Citroen in de tijd

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 12 mei 2010 07:18 PM
  [ # 23 ]

Hey allemaal,

Ben deze morgen gaan kijken naar de wagen. Hier staat er een foto van. Het is dus een blauwe!  Een type 1 met alles op en aan behalve airco en stuurbekrachtiging. Interieur ziet er met het oude dashboard goed uit!! De auto heeft zelfs de achterste luidsprekers boven de kleine raampjes! Al heeft de kas weinig tot geen roest toch zijn alle 4 deuren vanonder doorgeroest. Ik hoop dat ik deuren vind in die kleur, is naar het schijnt zeldzaam!

Ik ga volgende week de compressie van de motor meten en als die goed is (waarschijnlijk wel) dan neem ik hem.

eindelijk een type 1

groeten pieter

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 mei 2010 07:22 PM
  [ # 24 ]

Mooie auto! Op zich is die kleur, Bleu Romantique, niet heel zeldzaam, is zelfs 1 van de meest voorkomende kleuren op een type 1 volgens mij. Plaatwerk in die kleur is desondanks zowat niet te vinden. Makkelijkste optie is dan toch een stel andere deuren laten spuiten.

Profiel  
 
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 12 mei 2010 07:30 PM
  [ # 25 ]

@beerpeet: Dankjewel, vond ik ook, hij stond daar zo onder het mos, ver weg in een hoekje zoals altijd Smile

Profiel  
 
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 12 mei 2010 07:33 PM
  [ # 26 ]

Kan het dat de uitlaat bij een type 1 niet met een haak vast hangt? Maar met een soort beugel rond de uitlaatpot?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 mei 2010 07:35 PM
  [ # 27 ]

Mag ik vragen waar die staat?

Check wel ook alle hydraulische leidingen en de subframes goed op roest, voordat je tot aanschaf overgaat.

Profiel  
 
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 12 mei 2010 07:39 PM
  [ # 28 ]

Hij staat in België, waar zal ik je zeggen als ik ze heb. :p

Ik laat de auto daar nog even op de brug zetten. Dankjewel voor de tips.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 mei 2010 07:39 PM
  [ # 29 ]
websster schreef:

Kan het dat de uitlaat bij een type 1 niet met een haak vast hangt? Maar met een soort beugel rond de uitlaatpot?

Nee, dan is de uitlaatsteun waarschijnlijk erafgeroest. Misschien hebben ze er een creatieve oplossing voor bedacht met die beugel.

Profiel  
 
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 12 mei 2010 07:44 PM
  [ # 30 ]

Dan las ik er wel een andere op, heb er nog een liggen.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook