76 van de 97
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 mei 2010 12:11 AM
  [ # 1126 ]

zoiets dan?
http://www.leboncoin.fr/voitures/112017000.htm?ca=10_s

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 mei 2010 12:29 PM
  [ # 1127 ]

Net eens even gekeken naar het eigenaardige sturen (lees: af en toe schudden, de ene keer rechtdoor rijden met het stuur wat naar links en de andere keer met stuur naar rechts).

Wat is de conclusie? Kapotte gummidisc… Er zit blijkbaar een scheur in die schijf. Kan dat dit probleem veroorzaken? En vooral, kan of mag ik hier mee verder rijden?

Volgende vraag, heeft een niet-servo-gestuurde BX dezelfde disc?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 mei 2010 01:24 PM
  [ # 1128 ]

Hier hebben ze in ieder geval 2 versies voor wel- en niet-servogestuurd in de prijslijst staan: http://www.f-w-meisen.de/
> Preisliste > BX > Lenkunsteile >

145215   HARDYSCHEIBE BX   11.30
145216   HARDYSCHEIBE SERVO BX   16.66

Dus nee, niet hetzelfde. Ik weet niet of dat het probleem kan veroorzaken dat je beschrijft. In NL is dit een apk-afkeurpunt.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 08 mei 2010 04:37 PM
  [ # 1129 ]

Die van mij was flink doorgescheurd maar kon nog steeds sturen. Wordt er wel verschrikkelijk wazig van. Dat niet altijd netjes rechtdoor (ene keer stuur naar links, andere keer naar rechts) wijt ik aan mijn te lage ET-waarde en niet helemaal juiste uitlijning.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 mei 2010 07:22 PM
  [ # 1130 ]

Ok, mijn (nog geen 6 maand oude) stuurhuishoes is wederom kapot. Die hoes zat vast met een slangenklem-achtig dinkje en dat heeft dus een hap uit die hoes genomen cry . Heb het nu met het origineel dinkje (van de witte) vast gezet en hopelijk blijft deze nu wél zitten. Ik hoop dat de scheur nu niet verder gaat en dan is die misschien nog net keuringswaardig.

Na die operatie (waar ik toch weer 2uur mee bezig ben geweest, inclusief demonteren bumper witte + aankopen assteunen) was ik het zodanig beu dat ik de motorkap heb toe gedaan en naar ‘t stad ben gegaan Rolling Eyes .

Daarstraks onderweg naar Gent maar eens nagedacht en een lijstje gemaakt van wat er eigenlijk allemaal toch aan de BX moet gebeuren:
-Bougies
-Verdeelkap + rotor
-Gummidisk
-Interieur
-Electriciteit
-Voorraadbol
-Uitlijnen
-ADALs
-Remmen
-Olie wissel
-Motorsteun

-> Extra
-Voorcilinders vervangen
-Stuurhuishoes (??)
-vlotter benzinetank
-LPG-frame rammelvrij maken

Nu ben ik enkel nog aan het twijfelen of dit best met motor in of uitgebouwd gebeurd. Als het in- en uitbouwen van de motor een spreekwoordelijk eitje is dan zou ik het misschien liever met uitgebouwde motor doen (omdat de elektriciteit toch allemaal gedaan moet worden). Kan ik dan ook meteen de voorste hoogteregelaar meenemen.

Ow, de witte is vanvoor toch goed rot. Het is omdat hij na zijn ‘ongeluk’ binnen heeft gestaan dat het meevalt maar zodra die op de weg komt dan zal het goed gaan rotten denk ik. Heel de voorkant staat trouwens wat krom. Dus die zal het waarschijnlijk niet worden.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 mei 2010 10:22 PM
  [ # 1131 ]

Heeft iemand toevallig een zo’n disc uitgebouwd liggen? Want als ik de maten ervan heb dan kan er een nieuwe besteld worden (via via kan ik er aan 1 komen die beter én goedkoper is, ding kost bij Citroën zelf naar het schijnt 100,- euro trouwens)

@Beerpeet: bedankt voor de informatie Very Happy Had al bijna die van de witte uitgebouwd om de maten te nemen Rolling Eyes

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 mei 2010 12:48 PM
  [ # 1132 ]

Even een ander vraagje. Als ik op mijn rem duw dan sist hij echt wel hard. Nu vind ik dit niet vervelend maar wil ik wel even checken of dat kwaad kan en of dit wijst op een versleten remklep (om het zo te noemen). Indien ja dan schrijf ik meteen mee op het ‘te doen”-lijstje.

Ben namelijk wat aan het rondhoren en inlezen wat er idealiter allemaal vervangen zou moeten worden als ik hem helemaal goed wil hebben.

En ow, als je de motor eruit gooit bij een automaat-BX en hem nadien weer inbouwt, is er dan iets dat opnieuw afgeregeld moet worden? (vb rembanden, kickdown of gaskabel enzovoort). Of echt gewoon eruit en er weer in?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2010 02:47 PM
  [ # 1133 ]

Als je de kickdown niet netjes hebt afgekoppeld wel. Voor de rest gewoon d’r uit en d’r in. Houd alleen rekening met het flinke gewicht van die bak. Waar je een handbak nog met 1 hand kan tillen, de automaat is een disaster voor je rug. Verder kan het eigenlijk niet zonder (tweekoloms)brug. Als je geen transmissiekrik hebt kun je dat wel oplossen met een stevige tafel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 mei 2010 03:14 PM
  [ # 1134 ]

Is er niet met een giraffe uit te halen?

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 11 mei 2010 05:39 PM
  [ # 1135 ]

lukt met een giraffe ook wel, desnoods blok mooi laten zakken tot op de grond, dan auto omhoog en blok eronderuit.
en als het om de sloper gaat, slijp er gewoon het front af, blok los en met de giraffe er zo uit. das het makkelijkste.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2010 06:04 PM
  [ # 1136 ]

Ja blok & bak als 1 unit laten zakken is idd makkelijker dan bak los te halen. Wel meer werk.

Maarreh, om nou zo’n beest bij de dierentuin te huren, wat is dat voor iets? Gewoon een motortakel?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 mei 2010 09:12 PM
  [ # 1137 ]

Maar blok en bak laten zakken zal niet lukken zonder ook het subframe los te halen en te laten zakken waarbij dan ook weer alle hydrauliek losgekoppeld en verwijdert moet worden, dan lijkt het me minder werk om gewoon de motor langs bovenaf weg te halen, desnoods met een giraffe maat laat de dierenbescherming het niet horen.
Die hardydisc of gummyschijf of hoe je het noemen wilt, kost zo’n 65 euro bij de citroen dealer in NL, vervangen is gelukkig niet moeilijk, gewoon een kwestie van los en weer vast, staat daarna je stuur scheef dan gewoon de wielen recht zetten, stuur verwijderen en weer recht terugplaatsen.
Ik heb nog ergens zo’n ding liggen maar dan moet ik goed zoeken, om eerlijk te zijn denk ik dat je voordat ik mijn oude terug gevonden heb al wel een nieuwe hebt gemonteerd.
En verder een keurig to-do lijstje Very Happy BiXen horen nu eenmaal lopende projecten te zijn anders zijn ze lang niet zo leuk, dan zou je net zo goed een Toyota kunnen hebben waar je de motorkap van dichtlast en na 20 jaar eens kijkt of er een drupje olie bij moet.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 11 mei 2010 09:25 PM
  [ # 1138 ]
Mechuccio schreef:

BiXen horen nu eenmaal lopende projecten te zijn anders zijn ze lang niet zo leuk, dan zou je net zo goed een Toyota kunnen hebben waar je de motorkap van dichtlast en na 20 jaar eens kijkt of er een drupje olie bij moet.

haha

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 mei 2010 03:45 AM
  [ # 1139 ]

Ik kan mij herinneren dat ik bij de sloop van mij TZD Turbo het subframe liet zitten. Demontagebedrijf kwam en pakte de koets op en blok+bak bleven op straat staan op m’n karretje. Die daardoor wel finaal doorzakte (40 kg max… aaai!)

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 mei 2010 09:38 AM
  [ # 1140 ]
BunnY schreef:

Heeft iemand toevallig een zo’n disc uitgebouwd liggen? Want als ik de maten ervan heb dan kan er een nieuwe besteld worden (via via kan ik er aan 1 komen die beter én goedkoper is, ding kost bij Citroën zelf naar het schijnt 100,- euro trouwens)

@Beerpeet: bedankt voor de informatie Very Happy Had al bijna die van de witte uitgebouwd om de maten te nemen Rolling Eyes

Volgens mij hebben ze allemaal de zelfde afmetingen, ik heb maar 1 soort in huis
en tot nog toe pastte het steeds.
Er is wel iets met boutjes die vast aan de schijf zitten
Die ik nu heb hebben 4 losse bouten.

Profiel  
 
 
76 van de 97
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook