4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Onderhoud 2500 injectie systeem
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 mei 2010 10:36 PM
  [ # 46 ]

Geen idee welke doorsnede dat slangetje van een turbometer heeft. Maar een zwarte slang die goed paste voor mijn (Espace) ruitenwisser, is een carterontluchtingsslang. Ook lekker soepel. Moet je zo bij iedere garage kunnen krijgen, lijkt mij.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 mei 2010 11:24 PM
  [ # 47 ]

Al eens gekeken of de vacuüm sonde nog werkt ? Aan het inlaatspruitstuk zit een slangetje dat loopt naar deze sonde die de vervroeging van je ontsteking bij regelt. Bij onze 2.5GTI was dat een van de grootste veroorzakers.

Heb het toen getest door aan de vacuumleiding een vacuüm aan bieden, en de weerstand te meten. De 10 achtereenvolgende metingen gingen alle kanten in.
Officieel hoor je een vacuüm van 400 millibar aan te brengen en moet de ontsteking iets van 15 graden vervroegen, even uit mijn hoofd.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 mei 2010 11:36 PM
  [ # 48 ]

in de tuning hoek worden siliconen slangen gebuikt ter vervanging. check Laurens alhier. die heeft al e.e.a. vervangen. of check google/marktplaats. verkrijgbaar in div. diameters en kleuren.
wil ik ook doen denk ik, dat oude spul wordt er niet beter op.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 mei 2010 01:52 PM
  [ # 49 ]

Het is weer gevonden, er was er weer 1 stuk, dezelfde als vorige keer. Weer een stukje afgesneden, hij wordt nu wel erg kort Wink

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 11 mei 2010 01:31 AM
  [ # 50 ]

Niet schuren en klooien, losnemen met een speciaal ontgrendelgereedschap en dan behandelen, of nog beter nieuwe stekkers en ongeisoleerde verbinders, hier en daar kijk zelf maar:
http://www.rdae.nl/multistekkers/bosch-connectors-en-onderdelen/index.php/cPath/47_65

heb het ook met mijn bx16v (160 pk) maar schijnt bij meer auto’s voor te komen, waaronder 3 en 5 serie’s bmw.
Denk dan ook aan iets simpel, met dit als raar gevolg.

vanaf een 3500-4000 rpm neemt ecu inspuiting en ontsteking over van de lmm, volgens standaard waardes.
In de ECU zit al een brede marge ingebouwd, om problemen te voorkomen.
Zeg ik wat stoms met vervuiling bij zuigerveren en kleppen, op te lossen met een systeemreiniger die alle kool verwijdert?
http://www.wurth.nl 0893 564?

m vr gr Jonne

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2010 08:57 PM
  [ # 51 ]
daaristieweer,wiedurft schreef:

Niet schuren en klooien, losnemen met een speciaal ontgrendelgereedschap en dan behandelen

Wat houd dat precies in?

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 11 mei 2010 09:12 PM
  [ # 52 ]

Met ontgrendelgereedschap:
http://www.rdae.nl/gereedschap/uitdrukgereedschap/index.php/cPath/50_72

en dan reinigen met schuurpapier, maar eigenlijk gewoon vernieuwen. |de meeste contacten zijn vertind, die je in no time wegschuurt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 mei 2010 10:34 PM
  [ # 53 ]

Hehe, met een beetje pech heb je al die tooltjes nodig onder de motorkap van een CX GTI… cool smirk

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2010 10:38 PM
  [ # 54 ]

Ja Confused

Ik heb geen problemen om 1x 40 euro uit te geven, maar voor elke type stekker wordt wel erg prijzig…

Of zou je er met 1tje uit deze lijst af kunnen?

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 12 mei 2010 09:44 AM
  [ # 55 ]

Vaak zijn er niet zoveel verschillende stekkers gemonteerd.
Assortiment ook te vinden op http://issuu.com/search?q=ontgrendeling

Bekijk de film ook eens hoe dat gaat op:
http://www.wurth.nl/film.htm
Daar vind je ook de verwijzing vanaf welke kabelverbinder welk ontgrendelgereedschap je nodig hebt.
Zelf maken aan de hand van voorbeeld kan natuurlijk ook….....

3 x raden waar mijn loonstrook vandaan komt,

groeten

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 mei 2010 11:47 AM
  [ # 56 ]

Krijgen we zeker ook flinke korting bij jou…

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 12 mei 2010 01:32 PM
  [ # 57 ]

Het zou mij verbazen als je meer dan 1 ontgrendel tooltje nodig hebt voor de paar verschillende rechthoekige stekkers. De meeste zijn 2-polig, een enkele meer. Daaristieweer,wiedurft, kun jij wellicht aangeven welk tooltje dat is? Is wellicht te praten over een kwantumkorting?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 mei 2010 12:55 PM
  [ # 58 ]

Gister op maar eens injector reiniger toegevoegd en op een bijna lege tank 15 Liter getankt.
Na 60 km rijden de tank maar vol gegooit.

Ik denk dat het iets verbeterd is Wink Maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen.

Even het lijstje nog een keer.

0 - Vacuum slangetjes (al gedaan)
0 - Injector reiniger toevoegen aan de benzine (gedaan, maar ga ik denk ik herhalen)

1 - Pinnen bobines
1 - Stekker injectierails
1 - AEI stekkers
1 - Stekker LMM
1 - Relais (koplamp RV, is er nog meer?)
1 - Alle stekkers onder het reserve wiel

2 - Bougie kabels (weerstand nameten)
2 - Bougies vervangen (elektrodenafstand van de bougies)

3 - Klepspeling

4 - Vuile LMM
4 - LMM laten reviseren
4 - Brandstof druk

Ik merk wel dat na het rommelen aan de stekker het starten langer duurt, dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik verdenk de pinnen van de bobines, die vind ik er gewoon niet helemaal fris uit zien. Ze zitten een beetje op een rotplek om ze goed schoon te krijgen. Misschien maar eens kijken of ik de bobines er helemaal af krijgen, zodat ik er makkelijker mee kan werken.

Als iemand meer info heeft over het loshalen van stekkers zoals deze (o.a. die bruine):

Dan hoor ik het graag, want daar zitten er best veel van op een CX.

Welke tooltje heb je dan nodig van de link die eerder gepost is?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 mei 2010 01:48 PM
  [ # 59 ]

aha !! die stekker —grrrrrrrr.

kort na de aanschaf van de mijne (2001) kreeg ik ‘m niet meer aan de praat. die exacte stekker was minder tgv oxidering. toen schoon gemaakt, en geen problemen meer gehad.
tot paar maanden geleden weer. startte niet, uiteindelijk net/gelukkig wel. toen ik rommelde aan die stekker haperde de motor !!  dus weer brak.
nu niet meer !!

hier kan je zien dat ik die er maar gelijk tussen uit heb geknipt en doorgestekkerd !!  dan is die gevoelige stekker tenminste ge-elimineerd !!  die oude stekker ligt er op de foto los op.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 18 mei 2010 11:50 AM
  [ # 60 ]

Laughing
Hoef er niet rijk van te worden hoor,maar weet ook niet zo wat er in zit. Meerendeel van stekker verbinding zijn 6,4 mm breed en zitten geborgd met één veer lipje op de ongeisoleerde verbinder.
Een afgeslepen fittingsch draaier zou ook kunnen volstaan, een naaldje, of een verenstaaltje. Dikte is nl ongeveer 0,5 mm. Bij de injectoren zijn de ongeisoleerde verbinders 2,8 mm, en zitten met een dubbel veercontact vast. Kan ook met bovenstaande gereedschap, maar dan even dubbel unlocken dus.
Wat mij vaak opvalt is het niet alleen de verbinding, maar ook de koperen kabel die na verloop van tijd gaat oxideren, en schiet je er dus niet veel mee op met alleen contacten reinigen.

En hoe origineel wil je het dan hebben?
Goedkoopste manier:
Losse ongeisoleerde stekkertjes kopen en vakverdelingen;hoef je niet te investeren in ontgrendelgereedschap:

Kijk maar eens op http://www.wurth.nl, klik dan bovenin op button webwinkel, in nieuw venster die geopend is tik je boven in bij zoek “0555” in, en selcteer dan een willekeurige. Klik dit artikel nog eens aan, en dan op productinfo, dan zie je alle mogelijkheden, van 1 tot 8 vaks.
Zijn nog wel wat andere mogelijkheden, maar dit lijkt mij genoeg.
Wil altijd wel leveren, maar moet dan kvk hebben van iemand, want wij verkopen eigenlijk alleen maar aan de professionele eindgebruiker.

GruB

Profiel  
 
 
4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook