11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Tips voor SM-aankoop
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 mei 2010 01:25 PM
  [ # 151 ]

OK, duidelijk.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 mei 2010 11:18 AM
  [ # 152 ]

Hoeveel moet ik rekenen aan ombouw van Amerikaan naar hoe een SM er uit hoort te zien? Er staat nl. een 3.0 handbak te koop, m.i. een wel heel begeerlijke versie.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2010 11:41 AM
  [ # 153 ]

Je moet een donor kopen waar alles opzit. reken op een paar duizend want de lampen en ruitjes zijn schaars.
Echt glas per deel ( er zitten drie delen op) begint bij 300 euro.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 mei 2010 12:26 PM
  [ # 154 ]

Die ene die koop staat, had ook al mijn aandacht getrokken. De auto wordt aangeboden door Karel uit Hilversum. Voor het ‘goedkope’ kijk je uit naar een andere auto. Alles moet er nog aan worden gedaan. Dat is dus ongeveer 15 k naar de garage brengen, 7 k naar de bekleder, de paintjob met een vanafprijs van 3,5 k, het bedrag voor de sloper….

Naar aanleiding van het eerdere aanbod, is vanavond, morgen avond en maandag avond mijn SM voor jou beschikbaar om proef te rijden in een SM. Anders wordt het wachten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 mei 2010 12:33 PM
  [ # 155 ]
Robin Visser schreef:

Die ene die koop staat, had ook al mijn aandacht getrokken. De auto wordt aangeboden door Karel uit Hilversum. Voor het ‘goedkope’ kijk je uit naar een andere auto. Alles moet er nog aan worden gedaan. Dat is dus ongeveer 15 k naar de garage brengen, 7 k naar de bekleder, de paintjob met een vanafprijs van 3,5 k, het bedrag voor de sloper….

Laat maar dan.

Naar aanleiding van het eerdere aanbod, is vanavond, morgen avond en maandag avond mijn SM voor jou beschikbaar om proef te rijden in een SM. Anders wordt het wachten.

Wat mij betreft dan vanavond. Ik ga je bellen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2010 11:42 PM
  [ # 156 ]
Brian schreef:

Hoeveel moet ik rekenen aan ombouw van Amerikaan naar hoe een SM er uit hoort te zien? Er staat nl. een 3.0 handbak te koop, m.i. een wel heel begeerlijke versie.

Een Europese 3.0 is een begeerlijk blok. Een Usa helemaal niet..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 mei 2010 11:55 PM
  [ # 157 ]

Misschien is die groene wat voor Brian. Vanavond proef gereden. Brian is echt zeker. Onderweg kregen we een telefoontje uit Frasnkrijk van de eigenaar van de bleu platine. Ik krijg als het goed is per mail de volledige onderhoudshistorie en nog een setje foto’s. Auto is van iemand geweest die invalide is geraakt bij een helikopterongeluk, of zo iets. De huidige eigenaar is een vriend van deze man en heeft geen verstand van techniek en zeker niet van de SM. Ik kreeg de indruk dat het uit nood was, dat de huidige eigenaar de auto heeft gekocht om zijn vriend tegemoet te komen, maar er niks mee heeft. De motor is 10.000 km geleden gereviseerd bij Maserati.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2010 11:58 PM
  [ # 158 ]

Maserati reviseerd sinds einde van de jaren 80 al geen motoren meer. Hoe kan dat verklaard worden? 10000 km in 20 jaar?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 mei 2010 09:23 AM
  [ # 159 ]
waterman schreef:
Brian schreef:

Hoeveel moet ik rekenen aan ombouw van Amerikaan naar hoe een SM er uit hoort te zien? Er staat nl. een 3.0 handbak te koop, m.i. een wel heel begeerlijke versie.

Een Europese 3.0 is een begeerlijk blok. Een Usa helemaal niet..

Is het blok anders of is jouw ervaring dat USA blokken in slechtere staat zijn? (afgeragd)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 mei 2010 09:46 AM
  [ # 160 ]

Gisteravond dus inderdaad een lekker stuk gereden in de Paul-SM van Robin. Wauw! Hoe moet ik dat beschrijven? Ik kom niet verder dan: pak het beste uit een XM V6 (power, fun) en uit een DS (beleving) en dan een enorme extra dosis funfactor en dan kom je een beetje in de richting. Maar ja, dat hoef ik hier op dit deel van het forum niet uit te leggen. Wat ik helemaal briljant vond, was de Diravi. Diravi zoals het bedoeld was, en dan blijkt die in een XM maar een slap aftreksel te zijn. Alsof je in een kart zit, met die kleine stuuruitslag, nooit overpakken.
Ondanks dat ik de diravi van de XM gewend ben, moest ik hier wel aan wennen. Dat gecombineerd met de regen, zorgde ervoor dat het wel een fantastische ervaring was, maar dat het niet echt ontspannen rijden was.

Wel heeft dit bevestigd dat ik een SM wil. Nu alleen niets overhaasten, eerst de DS eruit, dan een SM erin.

Als laatste: Robin bedankt. very good

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 mei 2010 09:57 AM
  [ # 161 ]

Graag gedaan. De regen maakte de ervaring wat minder intens. Het geeft veel lawaai. Normaal gesproken hoor je bij 140-150 de rustig snorrende motor in het vooronder, dat bij een versnelling even een mooie grom geeft. Dat komt het het watergeruis niet zo uit de verf, mede natuurlijk doordat de linker deur moet worden gesteld en het interieur er achter uit ligt.

Tja, hoe het kan met de revisie van de de Bleu PLatine, ik weet het niet. Ik stuur de gegevens wel even door zodra ik ze heb. Kan best na het weekend worden. Alleen als ik het vandaag nog binnen krijg, kan ik hier nog melden vóór het weekend. Morgen ga ik voor een paar dagen op pad.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2010 10:37 AM
  [ # 162 ]
Brian schreef:
waterman schreef:
Brian schreef:

Hoeveel moet ik rekenen aan ombouw van Amerikaan naar hoe een SM er uit hoort te zien? Er staat nl. een 3.0 handbak te koop, m.i. een wel heel begeerlijke versie.

Een Europese 3.0 is een begeerlijk blok. Een Usa helemaal niet..

Is het blok anders of is jouw ervaring dat USA blokken in slechtere staat zijn? (afgeragd)

Ten eerste zijn de motornummers van de usa motoren anders dan die van de europese motoren. Dan zijn er nog verschillen in de carburateurs, de uitlaatspruitstukken zijn anders, soms zijn de klepveren anders, het inlaatspruitstuk kan kleiner zijn, de ontsteking heeft een andere vervroegingscruve en er zit allerlei milieushit op. Daarnaast zijn ze meestal behoorlijk afgetrapt…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 mei 2010 12:10 PM
  [ # 163 ]

Nou vooruit dan: een restauratie project voor €1000,-  Laughing

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vrfpy4sqbhb4

Restauratie project: Auto reeds volledig gedemonteerd en 100% origineel - moet gerestaureerd worden Om ‘m weer mooi te maken. (foto’s zijn indicatief) Een van de eerste SM-carburateurs die in Italie geleverd werd. Sm is van 1971, ORIGINAL 100 % van carrosserie, interieur en tapijt.
Maserati 2,7-liter V6 motor.
Voorwielaandrijving.
Handgeschakeld 5-speed + R
Speed “maximaal 220 kmh
170 pk.
De derde plaats in de Auto van het Jaar in 1972.
Andrea info +39 3935555250 - @ citroen.sm email.it

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 mei 2010 01:55 PM
  [ # 164 ]

Nee, dan liever deze.
Staat alleen al wel drie jaar opgeslagen en over de motor wordt niets gezegd, dus daar zal wel nog het een en ander aan gedaan moeten worden. En die mistlampen…. die kunnen er vast wel af.

Waaraan kan je zien of een SM airco heeft?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2010 01:57 PM
  [ # 165 ]

onder de kap kun je zien of er airco in zit. Ik zie wel meteen grondig vern**kte deurpanelen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook