Verschil uitlaten 25d en 25 TRD (II)
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 mei 2010 10:40 PM

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de uitlaten van een ongeblazen en geblazen diesel? Of zit er sowieso geen verschil in? Ik heb namelijk in onderdelenboeken zitten kijken en hier geven ze wel verschillende pijpen aan al zien ze er wel na het flexibele deel exact het zelfde uit. Of zijn de middendemper, tussenpijp en einddemper ander qua lengte?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 12 mei 2010 11:28 AM
  [ # 1 ]

Het verschil zit hem volgens mij in de diameter. De turbo 2 uitlaat heeft een grotere diameter omdat deze meer uitlaatgas moet uitstoten dan de ongeblazen diesel

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 mei 2010 01:37 PM
  [ # 2 ]

Ik heb zelf onder de serie 2 vaak ook geen verschil kunnen ontdekken tussen de 1e en 2e demper van een D of TD. Het stuk daarvoor is wel anders.
Bij de serie 1 diesel is de diameter van de hele pijp kleiner dan van de turbo.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 12 mei 2010 01:40 PM
  [ # 3 ]

Oke, dus als ik tot aan het flexibele stuk vervang voor de pijp van een TRD dan zou het goed moeten zijn en kunnen passen? Maakt het ook nog iets uit als de diameter van de pijp kleiner is? Verlies je dan vermogen ofzo of gebeurd er iets anders?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook