hallo
ik heb een paar weken geleden de berlingo van mijn schoonbroer gekocht .
echter is dit mijn eerste citroen .hiervoor reed ik renault .
Nu had ik graag geweten of er bepaalde dingen zijn die ik in het oog moet houden.
hallo ik zie dat er neit veel reactie op mijn bericht komt.
graag had ik toch enige info over dit type gehad .ivm intervals en andere “kwaaltjes"die aan het voertuig kunnen kommen
Wat hield u dan in het oog , toen u renault-rijder was?
vooral de electa dat was daar het grootste probleem.ik reed een laguna en ik stond daar om de 14dagen mee in de garage
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Welkom!
Begin eens gewoon te kijken wat er zoal eerder over de Berlingo is geschreven hier op het forum. Wie weet…
heb ik gedaan en heb over mijn type nog weinig gevonden dus zal het wel goed gaan zijn denk ik.
heeft er iemand een idee waar ik een tweede hand puch bar kan vinden voor een berlingo vind deze wel leuk staan.
Welk type heb je? (bouwjaar, motoruitvoering).
Grootste kwaal die elke keer weer terug komt op dit forum is het slecht starten van de diesel in de winter. Dit ligt vaak aan de kleppen die gesteld moeten worden. Persoonlijk viel het me op toen ik de onderhoudshistorie bekeek van mijn 1.9D, dat de achterremcilinders al best vaak vervangen zijn en ik heb ze zelf ook al moeten vervangen binnen een jaar dat ik de auto in bezit had.
Bij goed onderhoud zul je merken dat de Berlingo een echte kilometervreter is, die je zelden tot nooit zal laten staan. Enige minpunt van de Berlingo vind ik de slechte stoelen, dat heeft niets met Citroëncomfort van doen.
een 19diesel van bouwjaar 2003 met 138000km op de teller .verder heeft hij door de vorige eigenaar o de 10 000km zijn beurtjes gehad. en de stoelen vooraan zijn een min puntje maar zijn er geen stoelen van een andere uitvoering in te plaatsen .bv. van een andre uitvoering.
Ik heb nooit geen opmerkelijke problemen gehad met mijn 1.9D, buiten dat ie wat kaal en langzaam was.
Mischien dat de 1.9D’s daardoor inderdaad echte kilometer vreters zijn.
Veel plezier ermee.
V.w.b. de Bullbar; gewoon zoeken op marktplaats en kapazaa enzo. Uiteindelijk kom je ze wel tegen hoor.
Dank u heb verder nog geen problemen gehad. Enig probeem is dat ik nu de kleppen moet laten regelen
maar dat is een bekend probleem van de 19 d. Voor de stoelen vooraan kun je daar verstelbare stoelen voor krijgen eventueel op de sloop van luxe uitvoeringen? Zijn er mensen die daar eventueel oplosingen voor weten? Alle tips zijn welkom.
EDIT moderator: Tekst leesbaar gemaakt. Svp de volgende keer de tekst een beetje beter leesbaar neerzetten aub.