T(h)ijs schreef:Aan je HD-pomp configuratie te zien had je een aftermarket airco erin? Verder ziet het er erg netjes uit!
Alle foto’s even gecheckt,maar vlgs mij zit er geen airco in.
Ik kan geen onderdeel vinden wat hier op duid,schakelaars in het interieur of airco compressor,of andere benodigheden voor een airco.
De airco onderdelen in de achterbak waren denk ik voor een achteraf inbouw
Bij nader inzien (als ik naar de foto’s van de auto voor demontage kijk) denk ik dat inderdaad ook. Ik had de text verkeerd begrepen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
daan schreef:T(h)ijs schreef:Aan je HD-pomp configuratie te zien had je een aftermarket airco erin? Verder ziet het er erg netjes uit!
Alle foto’s even gecheckt,maar vlgs mij zit er geen airco in.
Ik kan geen onderdeel vinden wat hier op duid,schakelaars in het interieur of airco compressor,of andere benodigheden voor een airco.De airco onderdelen in de achterbak waren denk ik voor een achteraf inbouw
Ja dat is correct, maar ik ga het niet gebruiken wellicht heeft iemand belangstelling?
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Het was zo mooi, totdat de oliedruk idere keer als motor op temperatuur begon te komen, nagenoeg wegviel.
Om even kort te gaan de motor ligt er weer uit en gedemonteerd olie pomp verwijderd en ja hoor ingelopen op de onderste flens, 1 tandwiel van de pomp was verkeerd om gemonteerd, stom eigen schuld had het moeten nakijken, gewoon over het hoofd gezien.
Inmiddels het onderste flens gevlakt er moest 0.3 mm af, morgen de bovenste flens ( is iets hol )zodat maandag er weer gebouwd kan worden.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
De oliepomp is inmiddels gereviseerd door Hennie v.d.Braak te Zwaanshoek en nu maar hopen dat deze ellende voorbij is.
Volgende week gaan we de motor weer monteren en inbouwen, zodat ik daarna eindellijk kan beginnen met het cosmetische gedeelte.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
De motor is weer opgebouwd maar ik vertrouw de turbo niet, hij heeft op de as speling de schoepen raken niet de zijkanten maar gezien de voorgeschiedenis van deze motor m.b.t de weinig presterende oliepomp ben ik er niet gerust op.
Geachte forummers, wat kan ik het beste doen, heeft iemand een idee?
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Mocht je de turbo willen vervangen (?) is het misschien interessant om te kijken naar een moderne kogelgelagerde turbo die even groot is. Spoelt veel sneller op (minder lag) dus rijdt soepeler. Maar de oliepomp is gereviseerd dus in dat opzicht hoef je lijkt mij toch niet bezorgd te zijn.
Ex: CX 22 TRS
Vlgs Hennie v.d. Braak die de oliepomp heeft gereviseerd is de tolerantie te groot waardoor er olielekkage zou kunnen onstaan, wat weer negatief is voor voor de oliedruk.
Ik ben niet bekend met turbo,s, wat kost een nieuw exeplaar of een gereviseerde?
Heeft iemand voor mij een richtprijs?
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Een (nieuwe?) turbo kost bij CX-basis net geen duizend euro. Wat revisie kost weet ik niet precies, maar daar zal iemand anders je wel meer over kunnen vertellen.
Ex: CX 22 TRS
Laurensvzb schreef:Een (nieuwe?) turbo kost bij CX-basis net geen duizend euro. Wat revisie kost weet ik niet precies, maar daar zal iemand anders je wel meer over kunnen vertellen.
Dank je
groetjes Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je een andere turbo nodig hebt zou ik sterk aanraden voor een kogegelagerde te gaan. Daar zijn tal van oplossingen voor, maar dan heb je in ieder geval eentje die sneller opspint dan de originele, en met een groter bereik. Je zou dan dus ook voor een kleinere turbo kunnen gaan, om hem nog veel sneller op te laten spinnen.
Zoiets, om een gooi te doen:
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT22/GT2252_452187_6.htm
Nieuw denk ik zelfs nog iets goedkoper dan een nieuwe uit duitsland.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Maar das volgens mij geen kogelgelagerde . Volgens mij begint dat pas bij de medium frames? Hoeveel moet je eigenlijk aanpassen (flenzen e.d.) om alles te laten passen en hoe werkt het met de wastegate als die al bij de nieuwe turbo zit?
Ex: CX 22 TRS
Bedankt voor het meedenken.
Om alles uit te sluiten laat ik morgen Evert Jan c.q v.d. Laan sr er eerst even naar kijken, wellicht hebben zij nog een goede liggen mocht die van mij overleden zijn.
Dan kan ik voorlopig even door, maar dan moet zij wel rijdend zijn.
Groetjes Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja daar heb je idd gelijk in Laurens. Ze hebben inderdaad daar op die pagina alleen kogelgelagerde vanaf medium frames. Maar goed, you get the idea.
Als je hem direkt besteld bij garrett, kan je hem denk ik zo krijgen dat hij er direkt op past, heel misschien een plaatje ertussen, en natuurlijk een kvs lijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het turboprobleem is opgelost, heb bij v.d.laan in Abbenes een andere gehaald een turbo type 2 deze passend gemaakt door de aluminiumschelp van de oude turbo over te zetten, nu past alles weer.
Evert-Jan bedankt voor de geweldige service.
Groetjes Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS