inbouw aftermarket radio in citroen c3
pascie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-04-2010

Gepost: 13 mei 2010 05:12 PM

Ik weet dat dit onderwerp hier reeds 100 maal besproken is op verschillende plaatsen.
Omwille van de bsi moet een verloopstekker geplaatst worden tussen originele fiche en de radioaansluiting.
Maar kan iemand me eens uitleggen wat die verloopstekker uiteindelijk doet.
Na het plaatsen van die verloopstekker neemt de radio uiteindelijk opnieuw zijn stroomvoorzieningen van de bestaande iso stekker die reeds aanwezig is in de auto.

Indien ik nu een geschakelde + draad aftak van bv sigarettenaansteker, waar kan ik dan de constante stroom weghalen op de bestaande stekker aanwezig in de auto.
Want indien ik toch een adapter plaats tussen radio en auto dan haalt die alsnog zijn stroom ergens uit die (bsi) stekker.

Als ik de bestaande iso stekker bekijk die aan de wagen zit dan zie ik achteraan op de stekker 2 groen/gele dikkere draden één daarvan geeft me een constante 12+ stroom.
Of zijn dit net de draden waar niks mag op aangesloten worden ?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2010 08:35 PM
  [ # 1 ]

De Constante +12V en de geschakelde zitten in de stekker van de wagen. Het enige wat de adapter doet,is vermijden dat je het CAN netwerk op je aftermarket radio aansluit.
Het hangt ook af van welk bouwjaar je C3 is. Vannaf 2006 is het full-Can geworden en kan je niet zo maar iets op de bestaande stekker aansluiten. Heb jij nog ISO stekkers of is er al een FAKRA-QUADLOCK stekker aanwezig??

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2010 08:37 PM
  [ # 2 ]

De adapter is ook bedoeld om niet in de originele bekabeling te hoeven knippen. Wink

Profiel  
 
pascie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-04-2010

Gepost: 13 mei 2010 09:15 PM
  [ # 3 ]
Blooper1963 schreef:

De Constante +12V en de geschakelde zitten in de stekker van de wagen. Het enige wat de adapter doet,is vermijden dat je het CAN netwerk op je aftermarket radio aansluit.
Het hangt ook af van welk bouwjaar je C3 is. Vannaf 2006 is het full-Can geworden en kan je niet zo maar iets op de bestaande stekker aansluiten. Heb jij nog ISO stekkers of is er al een FAKRA-QUADLOCK stekker aanwezig??


Onze c3 is een einde 2003.
Het is dus nog geen full-can.

Het is dus nog model met de iso stekkers.
Waar volgens mij een constante + zit op pos. 7 of 8

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2010 09:28 PM
  [ # 4 ]

Ok! Dan moet ge enkel de massa,de constante +12V en de geschakelde +12V nemen uit deze stekker. De andere verbind je NIET door naar de aftermarket radio.
De luidsprekers wel natuurlijk.

Profiel  
 
pascie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-04-2010

Gepost: 13 mei 2010 10:39 PM
  [ # 5 ]

Ik hoop dan dat de constante 12v+ op positie 7zit van de isostekker.
Het is in elk geval de enige connectie die na het afzetten van het contact stroom blijft geven.
Vind het wel vreemd dat dit een geel/groene kabel is.
Terwijl er op de iso-stekker ook een rode (heel dunne draad) zit.
Maar die zit ergens op positie 1

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2010 10:56 PM
  [ # 6 ]

Weet ik ook niet,maar een constante +12V is altijd een dikke draad. Zijn er dan nog andere draden waar stroom op blijft na het in slaap vallen van de BSI?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook