Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
De airco behoort iedere 2 jaar geserviced te worden (wat dat dan ook precies inhoudt).
Ik heb de auto in november 2008 gekocht. De auto heeft sinds eind augustus van dat jaar te koop gestaan, dus de twee jaar is denk ik wel gepasseerd. (Kleine kans dat de toenmalige eigenaar dat nog heeft laten doen vlak voordat de auto verkocht werd.) Het “aircocontrolepakket” is, all-in, €29. Daarvoor zal ik het niet laten.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarschijnlijk elke 2 jaar een cleaningsetje. Tenmiste dat vermoed ik dan.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor het filter/droger staat ook elke twee jaar. Wellicht kunnen ze de druk controleren en de klanten overhalen preventief het koudemiddel bij te vullen. Wat dat betreft zijn die drie tientjes gewoon een lokkertje met de zomer die in aantocht is.
Voor mij geldt: pas als de airco niet meer koud wordt gaat er onderhoud gepleegd worden. Een interieurfilter vervangen of de verdamper reinigen met Valeo Climpur kan ik zelf ook, kost me in totaal drie tientjes
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
veel wat ik lees zat bij mij in de beurt, bij aflevering.
ze noemde op wat ze allemaal gedaan hadden bij deze beurt en dus ook die motorsteunen, zal wel een kwaaltje zijn.
waterpomp ben ik helemaal vergeten te vragen maar staat nu wel op de planning voor de volgende beurt (bij mij dan 120k). Distrubutie is nu gedaan bij 106k.
gezien de prijs die jij noemt hiervoor waren die afleverkosten van 395 een schijntje en heb sowieso 6mnd garantie.
je kunt iig weer zo’n 15k vooruit.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja het heeft nu geen zin meer om de waterpomp te vervangen, want dan moet de distributie er weer af
Reken op dik 500 euro…
Als er nu een nieuwe riem op zit zou ik doorrijden totdat die gaat lekken, stel dat die na 60.000 km pas gaat lekken dan doe je er direct weer een nieuwe riem op.
Fikse rekening, zo hoog was mijn 120k beurt ook ongeveer. Bij mij was alleen de uitlaat ook nog vervangen, alleen niet de motorsteun.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Schoonheidsfoutje: ze hebben het service interval niet ge-reset. Dat doe ik zelf dan nog maar even.
Ik merk trouwens het verschil wel, nu met de nieuwe motorsteun. Bij de oude was de steun voor 2/3e doorgescheurd en werd de motor dus veel minder stevig/stug op z’n plek gehouden, kon dus veel vrijer heen en weer schudden. De laatste maanden was het me wel al opgevallen dat de auto meer en meer aan het bokken was, in vergelijking met daarvoor. Dit was typisch merkbaar in filerijden, wanneer je geregeld in de 1e versnelling zonder gas geven de auto laat doorrollen. Dat bokken is nu dus weer veel minder! De minder slappe motorophanging kan dit verklaren.
@ Patrick: Het is geen VTS hoor, dus ik zit aan een service interval van 20k vast
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Toch nette service, dat ze de remblokken/schijven vervangen hebben…toch?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Oh zeker!
Ze hebben de remmen gedaan zonder er uurloon voor in rekening te brengen (en daardoor kon de APK dus ook. Anders had ik eerst zelf de remmen moeten doen en erna nog een keer APK moeten laten keuren) en daarnaast hebben ze de motorsteun (onderdeel èn montage) gewoon binnen het standaard tarief van de 120k km beurt ‘gepropt’.
Klinkt misschien als verkapte reclame, maar ik ben oprecht positief over de service en klantgerichtheid van Motorhuis Schiedam. De merkendealer is relatief duur, dat klopt, maar je krijgt er ook wat voor terug. Met de velgen voor winterbanden ging het ook op prettige manier.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Oh, trouwens, nog even een aanvulling op dit geval:
Wat is dit nou geweest? Nou, blijkbaar is het een truukje om piepen van remmen tegen te gaan. De remblokken worden dan schuin afgeslepen (slijptol erop). Nou had ik tot voor de grote beurt behoorlijk piepende remmen, dus ik kan echt niet zeggen of het nog geholpen heeft voor de vorige eigenaar.
En dan nog het volgende:
Deze jetsers gevonden op marktplaats, W5W LED lampjes. Met 1x1 Watt en 3x 0,7 Watt komt daar waarschijnlijk echt een berg licht vanaf. Deze maar eens bestellen. En dan ook maar een setje Osram Nightbreakers.
(Hopelijk werkt MP zonder vervelende deep-link bescherming.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
en die lampjes ga je gebruiken als stadsvelichting??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Dat is het idee ja. De stadsverlichting is nu amper zichtbaar. Ik forens iedere werkdag en dan is het verschil in zichtbaarheid, licht aan of niet, heel duidelijk. Zou leuk zijn als dat met de stadslichten kan, maar dat werkt met de standaard pitten niet , dat wil ik graag anders zien. Ik heb thuis twee 5 Watt LED halogeenvervangers en weet dus wat voor licht daar afkomt.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom dan niet gewoon je dimlicht aan?
Je gaat toch ook door de Beneluxtunnel? Dan is het zelfs verplicht
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Waarom geen dimlicht? Omdat daar, zo is de planning tenminste, van die hoge-opbrengst pitten inzitten. Maar dat is ietwat overkill voor overdag. (Osram Nightbreakers hebben niet al te lange levensduur.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, je zal hem toch aan moeten zetten, en vooral het aanzetten is een slijtage slag. Daarom heb ik ze gewoon altijd aan, want dan wordt je tenmiste de hele rit gezien.
En in de winter is het forezen toch altijd in het donker, dus dan heb je ze ook altijd nodig.