Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik rij sinds vandaag ook met comfortbollen, natuurlijk erg kort om echt van een ervaring te kunnen spreken maar de eerst indruk is erg positief ...
Aanrader, eens kijken hoe dit op termijn gaat bevallen ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
gelden voor de C5 dezelfde contra-argumenten als deze voor de xm met comfortbollen?
Ik rij inmiddels meer dan een jaar met comfortbollen. En ze bevallen prima! Geen verhoogde gevoeligheid met zijwind gemerkt. Ook met de caravan erachter geen problemen met deinen/bonken oid.
Op een C5club meeting omschreef iemand het als een iets later stabiliseren van de veerbeweging.
Dit na een rit door een woonwijk met drempels en remmen en optrekken.
Het duiken bij het remmen weet ik niet meer of dit is veranderd.
Ik ben dus nog steeds tevreden over mijn comfortbollen.Prijs kwam overeen met hier al genoemde prijs.
Johan
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
stalsie schreef:gelden voor de C5 dezelfde contra-argumenten als deze voor de xm met comfortbollen?
Natuurlijk gelden die ook voor een C5.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toen ik dit topic startte, stond er 296.200 op mijn teller, en de stand is inmiddels opgelopen tot 367.000.
Na een dikke 70.000 km. met comfortbollen gereden te hebben, kan ik het volgende melden:
- het rijdt comfortabel
- hij deint wat méér na, vooral bij drempels (hij stabiliseert minder snel)
- hij duikt wat meer naar beneden bij krachtig remmen
En dit zijn dus subjectieve omschrijvingen. Ik rijd óók nog in een DS, en daarmee vergeleken is deze comfortabele C5 dus weer als ‘stug’te bestempelen. Kortom: persoonlijke smaak.
Succes bij het maken van een afweging!
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Hallo forumleden ook ik heb comfortbollen laten monteren en ik moet zeggen dat mijn C5 V6 break nu rijdt zoals een citroen hoort te rijden.Ik heb ze laten monteren bij rene spaan in krommenie en was incl 1 liter lds 291,- eurie kwijt.
zit er in belgie ook iemand die ze kan plaatsen ? zowel spaan als chyparse ligt wel heel ver uit de richting
xm 21td 95’
een beetje dealer kan dat ook hoor..
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Precies, .... systeem drukloos maken, 4 bollen los, 4 nieuwe erop ... klaar
10 minuten werk
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
ja, maar welke dealer in belgie verkoopt comfortbollen ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Online bestellen en laten opsturen en je eigen dealer even vriendelijk aankijken
http://www.iddstechnique.nl/
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
ik zit dus met grote belangstelling deze topic te lezen, en sta op het punt om ook nieuwe veerbollen te plaatsen…(Bart Ebben) ik wist dus niet dat er verschil zat in de bollen, gewone of comfort bollen!
Ik ga dus ook zeker voor de comfort bollen daar ik niet voor niets Citroen rijd! heerlijk….wat een auto!
Noodgedwongen zal ik het zelf moeten klaren dat klusje!
iemand nog wat tips voor deze Xantia rijder? is het gewoon een kwestie van de auto in de laagste stand, motor laten draaien? en verwisselen maar? ( km stand = 122000 ) achter hard nodig, voor gaat nog wel….maar vervang ze toch maar alle 4 is beter denk ik!
Groetjes Rob.
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Rob hierbij een korte beschrijving Auto hoogste stand en de te vervangen bollen even laten schrikken en een KLEIN stukje los draaien,daarna auto in de laagste stand motor uit en drukloos maken,met sleuteltje 12 bij je hd bol een kwart slag los draaien LET OP niet helemaal eruit draaien.Hierna kun je de bollen vervangen let wel even op dat je het rubbertje gelijk vernieuwd.Succes met het monteren.
Groet wim
PS hoe hte bij een C5 gaat ben ik nog niet achter.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Een C5 kun je eenvoudig drukloos maken via de lexia ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
dank je! gaat goed komen!
groetjes. Rob