Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Even een update, heb ondertussen niet stil gezeten en heb ondertussen de asbak kunnen vinden.
Ook is de auto eens grondig schoongemaakt
Verder heb ik een paar andere wieldoppen gekocht, aangezien de originele doppen niet meer te krijgen zijn, en ik toch een mooiere look wilde dan drie originele en een kansloze dop.
Heb de optie voor het laten mee knipperen van de knipperlichten nog maar even gelaten voor wat het is, denk dat ik tzt maar een ander setje inbouw, waar dit direct op voorbereid is.
Wel heb ik een achterruit verwarming die het niet doet, heb de zekeringen reeds nagekeken, zijn goed volgens mij, heb er al een nieuwe knop in gezet, maar ook dit bied weinig soelaas
Misschien dat iemand dit weet?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
achterruit verwarming knopje aanzetten en meten of je 12v over de klemmetjes meet. Als je 12v meet moet je de contactjes eens proper maken en met de ohmmeter op de klemmetjes meten ik verwacht dat deze waarde rond de 0.4ohm (30A zekering aan 12v)
zekeringen die je zeker moet nazien zijn f5 en f2 30A en 25A
ps hier zweeft ook een elektrisch schema rond op dit forum
btw hoeveel garantie heb je op je sierdoppen heb er soortgelijke en deze zijn na 1jaar en 2maanden verschenen.
- Saxo 538 spot
Is inderdaad ook een goede optie, even meten, zal deze week eens een multiemeter van het werk lenen, daar de mijne overleden is .
En voor wat de wieldoppen betreft, ik heb geen idee van garantie, zal wel tot aan de voordeur zijn , en wat bedoel je met verschenen?
verschenen dat de verf van de abs plastic komt en nee ik heb geen stoeprand geraakt
ik bedenk me net dat de raamverwarming achter 180W opneemt => trekt 15A de weerstand moet dus 0.8ohm zijn ipv de eerder genoemde waarde van 0.4ohm.
- Saxo 538 spot
Nog geen tijd gehad om even te meten, maar ook het weer laat het momenteel niet toe
- Saxo 538 spot
Vandaag maar eens aan het meten geweest, krijg volgens mij geen 12 volt op de contacten, klopt het trouwens dat de achterruit verwarming het alleen doet met draaiende motor?
Volgens de boeken moet de achterruit verwarming een cyclus van 12 minuten maken en dan automatisch uitschakelen, het lampje doet het wel van de schakelaar, maar gaat dus niet uit na 12 minuten.
Heb het dus nog steeds niet opgelost, wel erg lastig als je in de regen rijd en de auto begint op te stomen.
Heb wel het nieuwe relais geplaatst voor de interval, dit is een welbekende relais 99 die dus traploos is in te stellen, werkt prima.
de acheterruit verwarming werkt enkel met motor aan anders is de batterij in no time leeg
meet eens de spanning over f5 en f2 deze moet 0 v zijn
heb je de contact uiteinden al proper gemaakt? nagelvijl en contactsspray zijn hier ideaal voor
tussen de + klem en de massa (blank metaal) moet je 12v meten
even offtopic
Je zegt dat je ramen aandampen ik denk dat je een lek in de koffer hebt haal de mat er maar eens uit
plaatsen waar er bij mij water binnenliepen (welliswaar na een crash) zijn via het gat van de bedrading van de achterlichten en de sluitrubber onderaan de aaneenzetting
lang leve tec7 en papiertape
heb het circuit eens van wat dichter bestudeerd
Meet eens met motor aan tussen de massa (blank metaal chasis) en beide kanten van zekering F3 ja zou hier normaal 12V (of hoger) moeten hebben.
is dit niet het geval dan is als je aan beide zijden van F3 geen spanning meet je elektrisch contact om zeep.
module 8115 zorgt voor de vermogenssturing (klem 4 en 3) klem 1 en 2 zorgen ervoor dat er geschakeld wordt
Als je deze verwijderd en even een 9volt batterij op klem 1 en 2 zet kan je meten of de klemmen 3 en 4 werken door de meter op ohm te zetten.
module 8110 zorgt voor de sturing van de vermogensturing @markwerkman deze heb jij al vervangen
schema zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194998/ open 11.pdf en ga vervolgens naar page 201 (in zwart blokje op pdf)
- Saxo 538 spot
Zo, na een tijde geen updates meer, werd het maar weer eens tijd voor de stand van zaken.
De Saxo doet het prima, heb ondertussen achterraam verwarming en het mistachterlicht probleem verholpen
Achterraamverwarming bleek geen kabelbreuk te zijn maar een doorgebrand relais, en het mistachterlicht bleek een verroest kontact in de trekhaakstekkerdoos te zijn.
Vandaag de auto maar even weggebracht, ze moet morgen voor de keuring, blijft altijd een beetje spannend.
- Saxo 538 spot
weer met glans door de keuring gekomen
Weer een jaar Apk waardig, nu maar eens in het voorjaar de tijd nemen voor een beetje onderhoud!!
- Saxo 538 spot
Ondertussen ook een nieuwe wieldop besteld, een originele auray wieldop die op de auto hoort, het was een lange zoektocht, de drie gats doppen zijn helaas niet meer nieuw te verkrijgen bij de dealer.
Heb hem bestel bij, Citroen Onderdelen Friesland,linkje van de dop http://onderdelencitroen.nl/product.php?id_product=979
Hoop hem snel binnen te krijgen.
Ondertusen de Saxo ook op een ton gedraaid, word binnenkort tijd voor een distri wissel.
- Saxo 538 spot
Ik heb een beetje moeite met de auto van binnen op temp te krijgen, iemand een aanradertje, bv een kartonnetje of zo voor de gril, of is dit juist niet goed voor de auto.
Langere ritten maken Na 5a6 km is je motor warm. Of een kartonnetje voor de radiator plaatsen maar zorg dat deze zen werkt nog kan doen.
Maar het is toch niet koud ik rij zelf met men dakraam open.
- Saxo 538 spot
Lange ritten lijkt mij het probleem niet, ik rijd elke dag 30 kilometer heen en 30 weer terug voor mijn werk, en tja, ik vind het momenteel toch wel redelijk koud hoor, zeker als je s’morgens om 06.15 de deur uit moet.