Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik spreek geen woord frans
kan iemand eindbeoordeling even heel kort samenvatten.
ben wel benieuwd welke er nu beter uitkomt.
denk ook best dat namelijk de S klasse een concurent is
ik spreek een paar woorden:
de C6 wint, want hij heeft een betere esthetique (mooier dus), de uitrusting is comfortabeler, en hij is minder duur.
daar staat tegenover dat de mercedes meer keuzes heeft wat betreft motoren, veiliger is, en een grote reputatie wat betreft degelijkheid en waarde.
niet genoemd, maar daarom denk ik de winnaar: citroën is frans en mercedes niet.
het lijkt mij appels met peren vergelijken, maar ja, we wachten af hoe het gaat uitpakken met de C6
en nu maar hopen dat mijn paar woorden frans voldoende waren
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Re: Engelse vertaling by Google ...
M&M schreef:arjan_verkade schreef:ik spreek geen woord frans
Voila
da’s grappig, maar ik vertrouw mijn hoofdvertalingsamenvatting toch iets meer.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik dacht dat de C6 meer een concurrent zou zijn voor de CLS, maar dat ding is van binnen zooo ontzettend klein, ik wilde hem uitprobereen op de IAA, maar ik paste er niet in. Hetzelfde probleem heb ik ook met de E. De A6 en BM5 zijn net een stukje groter voorin, maar de C6 verslaat ze allemaal. De C6 is dus een alternatief voor de S, zonder op alle punten de slag aan te gaan.
Die Duitsers kunnen natuurlijk wel mooi schermen met een dikke V8 of V12 maar in Europa moeten ze gewoon veel V6 (diesel en benzine) verkopen, om niet boven de maximale vloot emissie te komen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Oh ja en in Frankrijk kost het instapmodel S 84kE het instapmodel C6 is 42kE...
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
eviltwin schreef:
verwacht:
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Jij hebt er eentje besteld? gefeliciteerd! Hoe lang is de levertijd ongeveer?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:eviltwin schreef:
verwacht:
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack LoungeJij hebt er eentje besteld? gefeliciteerd! Hoe lang is de levertijd ongeveer?
Ik niet, pap wel.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb het artikeltje net even gelezen, de bovenstaande vertaling/samenvatting klopt wel aardig, alleen dat de mercedes veiliger zou zijn, dat vind ik nergens terug. Dat ie wat verder volgepakt zit met radartjes en afstandhoudertjes maakt het nog geen veiliger auto he.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
eviltwin schreef:
Ik niet, pap wel.
Ook , mag je vast wel een stukkie in rijden :fijnsturen
Waar is de smilie voor jaloers???
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Quote
graddus schreef:Heb het artikeltje net even gelezen, de bovenstaande vertaling/samenvatting klopt wel aardig, alleen dat de mercedes veiliger zou zijn, dat vind ik nergens terug. Dat ie wat verder volgepakt zit met radartjes en afstandhoudertjes maakt het nog geen veiliger auto he.
De C6 heeft bovendien een motorkap airbag, dat heeft die lompe merc (nog) niet.
Quote
zandvoorta schreef:Ook , mag je vast wel een stukkie in rijden
Waar is de smilie voor jaloers???
het is niet nodig om hierop jaloers te worden, ik gun dit genoegen iedereen, kwestie van geduld…eerst eens even de uitnodiging voor de proefrit afwachten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:
De C6 heeft bovendien een motorkap airbag, dat heeft die lompe merc (nog) niet.
is het nou een airbag of net als de Jaguar XK een motorkap die omhoog komt??
PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:
De C6 heeft bovendien een motorkap airbag, dat heeft die lompe merc (nog) niet.
is het nou een airbag of net als de Jaguar XK een motorkap die omhoog komt??
de term airbag is idd wat losjes gebruikt, het is een pyrotechnische lanceerinrichting voor de scharnieren achter. (net als de Jag, maar die komt later op de markt… )
Ik heb er foto’s van, maar het is moeilijk te zien.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Oh enne omdat die Merc zo lomp is hoeft hij het niet te hebben. Europese regels voor voetganger bescherming kijken naar de afstand tussen “hard points” onder de motorkap en de kap zelf, is die minder dan ~80mm ( : ) dan voldoet de auto niet aan de eisen voor 2006. De XK en C6 hebben een lage motorkap en moeten dus een truc uithalen, de Merc is relatief hoog (lomp ) en kan dus zonder doorjakkeren.
Dit betekend dus wel dat een dronkelap die op je auto gaat liggen, het systeeem kan triggeren, met alle kosten vandien, voordeel is: hij wordt ook automatische op straat geveegd
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije