Wie kan mij een keer op zaterdagmiddag helpen mijn visa klaar te maken voor de nattere dagen. Op zich ziet ie er verder wel ok uit aan de onderkant maar dat wou ik dan wel graag zou houden.
Ik heb totaal geen ervaring met tectyl en al dat soort dingen. Dus heb wel instructies nodig maar ben geen watje en doe een hoop zelf
We hoeven er niet onder te liggen want hij mag op de brug zolang we er geen bende van maken.
Overigens geen probleem als je je eigen auto ook op de brug wilt hebben.
Wie wil?
renz schreef:Gezellig! niet dat ik er iets vanaf weet, maar een paar extra handjes is nooit verkeerd toch???
Volgens mij kom jij niet voor de auto
en caroline, tectyleren is niet echt moeilijk. Zit gewoon in een spuitbus.
Even goed alle beginnende roestplekjes opschuren en oneffenheden goed weghalen en vervolgens de tectyl erop spuiten.
Als je een brug hebt is het helemaal makkelijk want dan kun je overal goed bij.
Moet het binnenkort bij mijn bx ook eens doen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Als je een brug hebt is het helemaal makkelijk want dan kun je overal goed bij.
Ik ben wel van het luxe sleutelen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Had tectyleren niet alleen nut bij nieuwe wagens? Als er eenmaal roest zit kan je beter ander spul gebruiken.
Stond in het DS deel een topic over.
Ik ga binnenkort ieksEmmu van onder eens inkwasten met gekookte lijnzaadolie…
Er zit nog geen roest voorzover ik heb kunnen beoordelen. Maar erg veel ervaring heb ik er niet mee. Daarom zoek ik hulp
lijnzaadolie? helpt dat? want dat heb ik nog wel staan
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Caroline81 schreef:Er zit nog geen roest voorzover ik heb kunnen beoordelen. Maar erg veel ervaring heb ik er niet mee. Daarom zoek ik hulp
lijnzaadolie? helpt dat? want dat heb ik nog wel staan
gewoon een kwestie van een beetje prikken met de schroevendraaier…
eh… gewoon een beetje prikken… waar precies ops: want alles is keihard aan de onderkant
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Caroline81 schreef:lijnzaadolie? helpt dat? want dat heb ik nog wel staan
kliederen maar!
moet eerst alle bagger er onder uit wassen lijkt me…
Tectyl klinkt wel leuk, maar stopt geen roest en wordt keihard. Gevolg: als er al roest onder zit, woekert het lekker onder de tectyl verder. Doordat de tectyl donker is, zie je het eronder ook niet doorroesten, met als gevolg dat na een jaar of 2 jaar de complete plakken tectyl met rottend plaatwerk er nogaan naar beneden vallen (worst case).
Ik zou zelf met owatrol aan de slag gaan. Roesplekjes diie er zitten opschuren, met owatrol insmeren en daarna met menie+owatrol aflakken (gemengd dus). Als het op een plek zit die gevoelig is voor steenslag kun je het met een flexibele coating afwerken. Vaak is roest stoppen belangrijker dan verwijderen.
Ik wil je best wel een keer helpen. Heb zelf trouwens ook nog wat “aandachtspuntjes” aan mijn auto die ook in de gaten gehouden moeten worden. Kun je gelijk zien of bovenstaande strategie bij mij gewerkt heeft.
Tectyleren is wel zo’n ongeloofelijke kutklus, echt alles komt onder de derrie. Ik zou je bijna adviseren om alles er mooi uit te laten roesten en er opnieuw in te lassen.
Marreh, als dit een leuke (mini)meeting wordt, wil ik er wel bij zijn !
Schijt aan originaliteit.