Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik vond het zelf ook wel geslaagd

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
netjes hoor, lijkt wel wel een showroom plaatje !!
(alleen bij de meeste showrooms staan er geen vuilinscontainers op de achtergrond )
heb jij er een prestige gaspedaal in zitten ??
en je hebt een lichtgrijze grootlicht schakelaar ??
en doet je vervangende gasveer voor de achterklep het wel ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Haha, een echt mooie plaat schieten is nog best lastig. De zon maakt het ook erg moeilijk, maar als je er genoeg schiet dan zitten er vaak wel een paar bruikbare tussen.
Is een Prestige gaspedaal anders dan? Ik heb geen idee, deze zat erin toen ik de CX kocht..
Ja, die grootlichtknop is grijs, die moet ik nog eens vervangen, ik denk dat ik er nog wel 1 heb liggen. Maar eigenlijk valt het bijna niet op als je in de auto zit.
Die reserve gasveer kan ik zelf niet indrukken, als ik hem op de grond zet en erop leun dan ook niet.
Hopelijk werkt die op de auto wel goed.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
normaal gaspedaal is een egaal-plat metaal pedaal (gekromd).
prestige lijkt er op, maar heeft 2 verdiepte delen, die zwart geverfd/ingevuld zijn. heb jij die zo ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Ja zo te zien wel:
Misschien op latere bouwjaren ook op andere uitvoeringen geleverd?
Ik heb natuurlijk wel een 89er, dus toch wel 1 van de latere
Of iemand het een keer veranderd, al lijkt me dat niet heel waarschijnlijk gezien er bijna ergens anders iets veranderd of verprutst is

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik zag ‘t net ook op je foto !
nee, dat pedaal is echt overgezet uit een prestige. de gewone berlines hadden dat niet, ook de laatste jaartallen (T2) niet. maar maakt verder niet uit, werkt gewoon hetzelfde.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PS
rem/koppelingspedaal is als 1 gecombineerde unit gemonteerd, gaspedaal is apart gemonteerd. dus wellicht ook zo te vervangen.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik zal er eens op letten
Verder laat ik het lekker zitten. Er zit toch ook al een Prestige Turbo motorkap op (met isolatiemat)

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
cx25gtit2 schreef:ik zag ‘t net ook op je foto !
nee, dat pedaal is echt overgezet uit een prestige. de gewone berlines hadden dat niet, ook de laatste jaartallen (T2) niet. maar maakt verder niet uit, werkt gewoon hetzelfde.
Echt waar? Hey dan heeft mijn Pallas ook een Prestige-pedaal
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké de achterklep is gefixt, nog geen 5 min werk.
Ik merk wel dat de “nieuwe” gasveer veel zwaarder gaat dan de vorige ooit gedaan heeft
De oude kon ik nu ook op de grond zetten en met 1 hand indrukken, terwijl ik op de andere kon gaan hangen zonder dat die maar iets inveerder.
Inmiddels heeft zich een ander probleem voorgedaan. Na bijna op de kop af 2 jaar bezit van de CX, heeft de CX besloten voor het eerst te gaan lekken, eerder is er nog nooit een drupel afgevallen of heb ik maar iets hoeven bijvullen.
Dan is het voor mij ook wel direct op een rare plek
Helemaal vooraan de auto, dit olievlekje.
Vanaf onder genomen, het ziet er ook allemaal wat vettig uit.
Hier rechts in beeld een druppel te zien
Het is wel erg ver naar voren, nog voor de turbo en radiateur.
Het enige wat ik kan zien wat daar zit is de intercooler, maar goed dat is met mijn boeren verstand
Ik weet eigenlijk ook niet waarmee een intercooler koelt, olie of soort KVS of alleen lucht?
Wordt dit regelmatig vervangen of is dit een gesloten systeem?
Ohja, kan ik er (tijdelijk) mee doorrijden?

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de lucht die door de mazen van de intercooler stroomt tijdens het rijden koelt de binnenkomende lucht die door de intercooler zelf stroomt welke gebruikt wordt voor het lucht-brandstofmengsel (kouder-minder volume-meer zuurstof per kubieke cm). lucht koelt dus lucht.
maar die olie daar zover vooraan is apart. daar zit wel je turbo, waarvan de lagers gesmeerd/gekoeld worden door de olie van het motorblok. check daar eens !

- CX 25 GTi Turbo 2
De Turbo zelf heb ik naar gekeken, die lijkt droog (van bovenaf tenmiste) en de olie vlek ligt ook verder naar voren.
Goed de intercooler zelf kan dus niet lekken, dat is weer helder

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de lokatie van de olie is wel gek….. als je maar zeker weet dat je daar geen lekkage hebt vanuit de turbo.
en de intercooler (of de slangen waar je die aansluit) kan wel lekken, maar lekt dan lucht
overigens ook niet handig, zelfde effect als valse lucht, dus niet lekker lopen.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik ga denk ik nog maar eens aan de onderkant van de turbo kijken, want ik vertrouw het toch nog niet helemaal.
Het rare is wel dat de olie pas op de grond valt ver voor de radiateur…
Wordt de turbo gekoelt door olie van het motorblok? Ik neem aan dat alles dan nog ok is zolang er voldoende olie in het blok zit.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Het rare is wel dat de olie pas op de grond valt ver voor de radiateur….
Loopt er ergens een kabel zodat de olie via de kabel naar voren kan druppelen?