2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen XM 2.1 diesel classic met klima?
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 mei 2010 12:49 AM
  [ # 16 ]

Zelf heb ik een XM 2.1 D12 uit jan 1992 heb ik indertijd aangeschaft omdat ik veel km moest gaan rijden na 2 jr een kleine aanpassing een dichtbij rayon met af en toe een grote rit gemiddeld 40 x per dag starten uit aan enzv echt stadsverkeer en met ruim 18 jr en 300000 km op de teller nooit problemen.
De eerste koppeling zit er nog in gewoon goed onderhoud doet wonderen, geen olieverbruik een kanjer van een auto mijn toenmalige collega,s hebben er inmiddels gemiddeld 4 versleten in de dezelfde tijd.
( geen citroens )
Dat zegt iets over de kwaliteit van de XM en deze platte diesel, vaak afgedaan als langzaam weinig trekkracht, als je boven de 100 km komt gaat hij als de branweer maar je moet het gaspendaal niet tot de bodem indrukken want dat helpt niet laat het gaspendaal iets vieren en je voelt de platte diesel versnellen lucht-, brandstofmengsel is dan optimaal.
Het brandstof verbruik ligt nog steeds gemiddeld 1:18 op de snelweg bij 110 km per uur.
In het stadsverkeer 1:14 netjes toch.
Zoals ik al zei het is een dijk van een voiture en hoop er nog jaren in te rijden,
Kan je van harte een D12 aanbevelen.
Groetjes Harry
.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 mei 2010 02:58 PM
  [ # 17 ]

Het moet 360000km zijn

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 18 mei 2010 12:48 AM
  [ # 18 ]
harry45 schreef:

Zelf heb ik een XM 2.1 D12 uit jan 1992 heb ik indertijd aangeschaft omdat ik veel km moest gaan rijden na 2 jr een kleine aanpassing een dichtbij rayon met af en toe een grote rit gemiddeld 40 x per dag starten uit aan enzv echt stadsverkeer en met ruim 18 jr en 300000 km op de teller nooit problemen.
De eerste koppeling zit er nog in gewoon goed onderhoud doet wonderen, geen olieverbruik een kanjer van een auto mijn toenmalige collega,s hebben er inmiddels gemiddeld 4 versleten in de dezelfde tijd.
( geen citroens )
Dat zegt iets over de kwaliteit van de XM en deze platte diesel, vaak afgedaan als langzaam weinig trekkracht, als je boven de 100 km komt gaat hij als de branweer maar je moet het gaspendaal niet tot de bodem indrukken want dat helpt niet laat het gaspendaal iets vieren en je voelt de platte diesel versnellen lucht-, brandstofmengsel is dan optimaal.
Het brandstof verbruik ligt nog steeds gemiddeld 1:18 op de snelweg bij 110 km per uur.
In het stadsverkeer 1:14 netjes toch.
Zoals ik al zei het is een dijk van een voiture en hoop er nog jaren in te rijden,
Kan je van harte een D12 aanbevelen.
Groetjes Harry
.

Helemaal mee eens. Mijn Break is ook 18 jaar. Heb er als tweede eigenaar bijna een half miljoen mee gereden in 14 a 15 jaar. Teller staat momenteel op 620000 Km. ook met eerste koppeling en originele koppaking etc etc. Gemiddeld 1:>17. Rijdt zeer relaxt. Kan je de D ook van harte aanbevelen.
Laat hem wel met Fluid Film oid jaarlijks behandelen met name in de a stijlen en ruimtes bij het voorste krikpunt. Daar worden ze na 15 tot 17 jaar zwakker omdat het potentiaalverschil van de zinklaag is uitgewerkt.
Winus

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook