Vandaag even kabelboom in orde gemaakt. En net toen ik mijn voorgloeirelais wou inbouwen, kon ik dat *#$%@+* ding niet vinden.
Zit nu met een diesel die niet voorgloeit. Maar hij start wel na enig aandringen, ongeveer 10 sec. doorstarten.
En ja, dan wil je diesel in de benzine tank doen, en dan kom je erchter dat een vulopening bij benzine auto’s kleiner is. Dat wist ik wel, ben 2 jaar pompbediende geweest. Was het alleen even vergeten…
Maar goed, het gaat. Heb de tank nu halfvol, met die ene liter benzine die er nog in zat, komt dat wel goed.
Test
Thijsvandebles schreef:Vandaag even kabelboom in orde gemaakt. En net toen ik mijn voorgloeirelais wou inbouwen, kon ik dat *#$%@+* ding niet vinden.
Zit nu met een diesel die niet voorgloeit. Maar hij start wel na enig aandringen, ongeveer 10 sec. doorstarten.En ja, dan wil je diesel in de benzine tank doen, en dan kom je erchter dat een vulopening bij benzine auto’s kleiner is. Dat wist ik wel, ben 2 jaar pompbediende geweest. Was het alleen even vergeten…
Maar goed, het gaat. Heb de tank nu halfvol, met die ene liter benzine die er nog in zat, komt dat wel goed.
haha ja dat is inderdaad zo, wordt denk ik nog lastig om daar een mooie oplossing voor te vinden.
Trechter meenemen dus
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
achterbank eruit vanuit daar kan je ook bij de tank
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja, ik hoef ook niet bij de tank te zijn, maar bij de vulopening….
Of misschien toch wel, pompje moet er nog uit. Zit behoorlijke kracht in, 3 bar geloof ik. Had al een regelsysteempje ontworpen, maar haal misschien de pomp er ook wel gewoon uit…
Test
Zeg, als je toch aan het ombouwen gaat… Waarom maak je ‘m niet meteen PPO-geschikt?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Is ie al, zit warmtewisselaar en alles in. Een doorgewinterde PPO stoker als ik bouwt toch geen auto die op diesel loopt?
Maar nu zit ik toch echt een beetje omhoog met dat opvoerpompje in de tank. Dat malle ding levert 3,5 bar, en dat is me toch iets te bar. Bij het brandstoffilterhuis begon er van alles te lekken, die kan dus geen 3,5 bar aan. Nog een regelbare voeding geprobeert en die op 2 volt gezet, maar nog veel te heftig. Lager dan 2 volt wou het pompje niet lopen, en fungeerde als afsluiter.
Dat pompje moet er dus uit!! Iemand enig idee waar ie zit? Onder de achterbank vindt ik alleen de peilsensor voor het niveau…
Test
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Onder de auto naast de dwarse demper van de uitlaat, aan rechterkant.
Gr Martijn
Pff, hoef ik de tank er dus niet onder vandaan te halen.
Als ik dat pompje eruit haal, moet de tank dan leeg zijn? Zal niet fijn zijn een plens dieselolie in mijn gezicht te krijgen, of kan ik de pomp eruit halen zonder dat er wat uit stroomt.
En kan ik dan gewoon een slang erop aan sluiten, of moet ik daar een diesel aansluiting voor hebben???
Test
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gewoon de pomp en het benzinefilter verwijderen, en de slangen aan elkaar koppelen, lijkt me….. Wat bedoel je met ‘n dieselaansluiting?
Heb je overigens wel aan een handmatig opvoerpompje voor de brandstof (ik zal niet zeggen diesel…) gedacht?
Gr Martijn
Thijsvandebles schreef:Pff, hoef ik de tank er dus niet onder vandaan te halen.
Als ik dat pompje eruit haal, moet de tank dan leeg zijn? Zal niet fijn zijn een plens dieselolie in mijn gezicht te krijgen, of kan ik de pomp eruit halen zonder dat er wat uit stroomt.
En kan ik dan gewoon een slang erop aan sluiten, of moet ik daar een diesel aansluiting voor hebben???
Het eenvoudigst is het om de aansluitdop van een diesel in je tank te laten zakken; dan 2 stukjes rubber naar de ijzeren leidingen et voila. Niks gedoe met pulsdempers of pompen.
Ich bin ein Breaker
Hé, allemaal nuttige info.
Maar wat ik mij nog afvroeg, hoe zit dat pompje bij de tank. Zit ie er echt in, of er naast, dan kan ik um gewoon afkoppelen….
(Vandaar mijn vraag of de tank leeg moest zijn, want als het pompje er in zit, en ik wil hem er uit halen, dan stroomt al die duur betaalde brandstof eruit.)
Ja, ik heb voor een brandstoffilterhuis van een diesel zitten. En uiteraard zit daar een opvoer knop op.
Ga er vanmiddag wel even onder kijken.
Test
Thijsvandebles schreef:Hé, allemaal nuttige info.
Maar wat ik mij nog afvroeg, hoe zit dat pompje bij de tank. Zit ie er echt in, of er naast, dan kan ik um gewoon afkoppelen….
(Vandaar mijn vraag of de tank leeg moest zijn, want als het pompje er in zit, en ik wil hem er uit halen, dan stroomt al die duur betaalde brandstof eruit.)
Ja, ik heb voor een brandstoffilterhuis van een diesel zitten. En uiteraard zit daar een opvoer knop op.
Ga er vanmiddag wel even onder kijken.
De pomp zit naast de tank gemonteerd, heel dicht bij de wielophaning achter. Als je eens goed onder de auto kijkt op de brug dan zie je het zo zitten.
Ik zou uitkijken met opvoerpompjes in de aanvoerleiding. Een dieselpommp regelt intern heel veel met de interne druk in de pomp. Deze druk is evenredig met de draaisnelheid doordat de druk wordt geleverd met een schottenpompje inn de dieselpomp.
Als je nu al van te voren druk erop zet dan kan ie daar alleen maar beroerder van gaan lopen omdat div. interne regelingen dan de mist ingaan. Als je een opvoerpomp gebruikt die een duidelijk overdruk levert dan zou je misschien een bypass naar de retour kunnen maken voor het dieselfilter(om niet nodeloos olie door het filter te pompen). Zet in de bypass een opening die je kan regelen (kaliber, kraantje) zodat je niet te weinig, maar ook vooral niet teveel opvoerdruk krijgt.
Zoals ik al zei, dat pompje moet eruit. Dat staat buiten kijf… Morgen maar eens even in de pompen gaan roeren…
Bedankt allen voor deze wijze raed…
Test
Nou, hele pomp-drama is achter de rug, en wel in 10 minuten. Was zo gepiept, pompje en filter los, buisje op maat buigen, ertussen met paar klemmen en klaar is kee….eeeuh Thijs
Toen nog een paar dingetjes gedaan, accu erin gezet, gloeien, starten, rijden.
Heb er nu zo’n 15 kilometer op zitten, en alles lijkt goed. Trekt mooi op, loopt mooi rond.
Nu het geheel nog mooi afbouwen, en dan naar de RDW…
Test
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
En? Wat is de huidige status…....?
Gr Martijn