2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
distributie DS controleren - afstellen?
Gepost: 15 januari 2008 02:00 PM
  [ # 16 ]

ctaservice.nl en dan naar bestellingen, daar staat het zeker ergens tussen

PS Maarten, je hebt toevallig geen versnellingsbak over na deze operatie?

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 15 januari 2008 02:14 PM
  [ # 17 ]

ik ga het blok morgen ophalen bij Auto Renaissance in Amsterdam, ik wil wel voor je informeren als je dat graag hebt? Ze hebben een complete ID uit voorjaar 1966 gesloopt begrijp ik.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2008 02:23 PM
  [ # 18 ]

Ja vraag er eens naar als je wilt.

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 16 januari 2008 02:04 PM
  [ # 19 ]

Maarten,

Als je toch naar Zeeland gaat voor de ketting, is dit wellicht interessant: Bij autosloperij Bongers in Zeeland staat een ‘66-er ID op de sloop. De kinnebak, voorbumper en veel klein spul aan de voorkant zitten er nog op. De motor is volgens mij een latere (korte slag). zie ook 

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2008 11:12 PM
  [ # 20 ]
graddus schreef:

Ja vraag er eens naar als je wilt.

heb het blok vandaag opgehaald, was nog een heel gedoe en ik ben even vergeten te vragen. Sorry. Bel maar met Auto renaissance in Adam als je het echt wilt weten ...

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2008 11:13 PM
  [ # 21 ]
GeraldDSuper schreef:

Maarten,

Als je toch naar Zeeland gaat voor de ketting, is dit wellicht interessant: Bij autosloperij Bongers in Zeeland staat een ‘66-er ID op de sloop. De kinnebak, voorbumper en veel klein spul aan de voorkant zitten er nog op. De motor is volgens mij een latere (korte slag). zie ook 

ja een ventilatormotor moet ik ook hebben, maar ik denk niet dat ik naar Zeeland ga, ik ben nogal postorderig

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 mei 2010 04:04 PM
  [ # 22 ]

Even een oud topic afstoffen!

Ik heb bij mijn oude langeslag motor ook de distributieketting en tandwielen vernieuwd. De ketting zit nu lekker strak om de tandwielen heen.

Nu heb ik mijn ID bijna klaar en bij het proefdraaien is er een licht schurend geluid waarneembaar in de buurt van het distributiedeksel.

Ik maak me wel wat zorgen! Iemand dit ooit meegemaakt?

MVG

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2010 09:34 PM
  [ # 23 ]

Is het een idee om het deksel tijdelijk te verwijderen? Dan weet/hoor je meteen wat er aan de hand is.

Citroen!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 mei 2010 10:00 PM
  [ # 24 ]
DriverD schreef:

Is het een idee om het deksel tijdelijk te verwijderen? Dan weet/hoor je meteen wat er aan de hand is.

Is het mogelijk dan om het deksel te verwijderen met de motor ingebouwd? Vooral omdat de tunnel/schutbord van de oude types van onderen toe loopt???

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2010 10:03 PM
  [ # 25 ]

Ik ging ervan uit dat de motor nog niet in de auto gemonteerd was….

Citroen!

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 mei 2010 11:47 PM
  [ # 26 ]
alexander schreef:

Even een oud topic afstoffen!

Ik heb bij mijn oude langeslag motor ook de distributieketting en tandwielen vernieuwd. De ketting zit nu lekker strak om de tandwielen heen.

Nu heb ik mijn ID bijna klaar en bij het proefdraaien is er een licht schurend geluid waarneembaar in de buurt van het distributiedeksel.

Ik maak me wel wat zorgen! Iemand dit ooit meegemaakt?

MVG

Ja ik heb dat ook gehad.
Toen ik de ketting,spanner,geleider vervangen heb en alles gemonteerd had waren er schurende geluiden
waar ik van dacht oeps heb ik iets niet goed gedaan dus kap er weer af(bij ging dat makkelijker omdat er een gat in de tunnel geslepen was) maar ik kon niets zien en ik had ook niets fouts gemonteerd.
Dus ik ben er gewoon mee gaan rijden en na 100km ofzo was het geluid weg waarna ik nog weer gekeken achter het deksel en niets verontrustends te zien alleen dat de kettinggeleider en de spanner niet meer glommen waar de ketting liep dus ik denk dat dat het geweest is en dat is inmiddels 60000 geleden.
and still going.

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 17 mei 2010 08:24 AM
  [ # 27 ]
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

...... ging dat makkelijker omdat er een gat in de tunnel geslepen was ......

  ahh

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 17 mei 2010 09:14 AM
  [ # 28 ]

Gebeurt vaker hoor, zo’n inspectieluik. Ook veel gedaan om de distributiedelen te vervangen zonder de motor en bak uit te hoeven bouwen. Na het werk de boel evt. weer dichtgelast en voor de rest zit het toch netjes achter de bekleding.
Een beetje hetzelfde idee als het vervangen van de kachelradiateur bij een CX. Daarbij werd dan ook gewoon met een stanleymes het kachelhuis aan de zijkant opengesneden zodat een nieuwe geplaatst kon worden. Scheelde toch het uitbouwen van het complete dash en werkte goed.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 mei 2010 10:06 AM
  [ # 29 ]

Inderdaad gebeurt vaker!
Dat deden deden ze 20jaar geleden al

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 mei 2010 11:49 AM
  [ # 30 ]

Ik denk dat ik zoals Martijn schreef gewoon ga rijden en hopelijk gaat het vanzelf weg..

Als het blok eruit zou moeten zou ik toch daarvoor gaan in plaats van een gat zagen in m’n mooie eerste neus ID waaraan nog nooit gelast is….

Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk!

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook