Visa 11E
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 mei 2010 02:07 PM

Zoals sommige van jullie hebben gelezen in het gespot-topic heeft een oudere man zijn Visa 11E van februari 1986 ingeruild op een Saxo.
De Visa is afgekeurd, en ik had het idee om het motortje te gebruiken voor mijn LNA.

Nu, zonet heb ik de auto bij de garage bekeken, en het is me niet tegengevallen.

Wat er moet gebeuren:
-laswerk aan de kokerbalk l-achter, in de kofferbak en in het binnenscherm voor-links
-nieuwe middendemper/uitlaat
-waarschijnlijk remmen ontluchten (pedaal gaat vrij ver, maar remt wel)

verder, niet voor de apk: voordeur rechts is rot en gepolyesterd, motorkap is rot langs de voorrand.

maar nu komt het, dat ís het!

Het motortje heeft overigens een monsterlijke 587998 KM gelopen, maar loopt als nieuw. Misschien een kapotte meter?
Choke uit, sleutel om en lopen. Geen tikken of andere ellende en pas nog nagelopen (om. nieuw oliefilter en vloeistoffen zover ik kon zien)

foto’s!

om te beginnen de slechte dingen:

gat in binnenscherm


kriksteun die minder wordt


standaardplek in de kofferbak, nog niet doorgerot, maar wel bezig


roestige motorkap


kokerbalk


kerngezonde bodem


kerngezonde kofferbak


kerngezonde motor


goede deuren links, rechts iets minder, net als het achterspatbord rechts, dat is ook minder.


kilometerstand Neutral


harde bodem, met naar het lijkt een goede uitlaat, maar het ding past voor geen meter en is daarmee lek.

nu goed. Morgen (dindsdag) moet ik laten weten wat ik doe, maar ik denk dat het zonde is om deze visa te slopen aangezien hij met wat werk wel weer op de been te helpen is

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 mei 2010 06:34 PM
  [ # 1 ]

Ze ziet er inderdaad nog wel redelijk gezond uit.
Over dat remmen, waarschijnlijk is de HRC op z’n einde en die kun je voor de zekerheid ook wel aan het lijstje toevoegen.

De dorpels en de andere roestplekken zijn te wijten aan een karige roestbescherming in het verleden, De naden in de achterdeuropening staan ook te ver open, teken van narigheid.

Ik zeg redden dat ding tongue rolleye

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 mei 2010 06:40 PM
  [ # 2 ]

Ik heb zo goed als besloten een motorswap uit te voeren, ofwel de visa te kopen, en dan de motor van de lna in de visa te doen en andersom. Dan zie ik wel wat ik met de Visa ga doen.
Mijn idee is om de roestplekken kaal te maken en te kijken of er nog verborgen dingen zijn (veerschotels, achterasophanging etc.)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 mei 2010 06:57 PM
  [ # 3 ]

Kan geen kwaad, echter kun je beter niet de motor van de LNA in de visa hangen, die moet er dan weer uit als ie definitief kapotloopt toch?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 mei 2010 07:21 PM
  [ # 4 ]

Ja, maar dan nog, nu loopt het motortje nog, en ik was niet van plan dan verder iets met de Visa te doen.
Als er geen motor meer in zit ben ik bang dat niemand hem wil hebben, en slopen, dat wil ik ‘m nu net niet. Dat kan altijd nog…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook