Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zoals sommige van jullie hebben gelezen in het gespot-topic heeft een oudere man zijn Visa 11E van februari 1986 ingeruild op een Saxo.
De Visa is afgekeurd, en ik had het idee om het motortje te gebruiken voor mijn LNA.
Nu, zonet heb ik de auto bij de garage bekeken, en het is me niet tegengevallen.
Wat er moet gebeuren:
-laswerk aan de kokerbalk l-achter, in de kofferbak en in het binnenscherm voor-links
-nieuwe middendemper/uitlaat
-waarschijnlijk remmen ontluchten (pedaal gaat vrij ver, maar remt wel)
verder, niet voor de apk: voordeur rechts is rot en gepolyesterd, motorkap is rot langs de voorrand.
maar nu komt het, dat ís het!
Het motortje heeft overigens een monsterlijke 587998 KM gelopen, maar loopt als nieuw. Misschien een kapotte meter?
Choke uit, sleutel om en lopen. Geen tikken of andere ellende en pas nog nagelopen (om. nieuw oliefilter en vloeistoffen zover ik kon zien)
foto’s!
om te beginnen de slechte dingen:
gat in binnenscherm
kriksteun die minder wordt
standaardplek in de kofferbak, nog niet doorgerot, maar wel bezig
roestige motorkap
kokerbalk
kerngezonde bodem
kerngezonde kofferbak
kerngezonde motor
goede deuren links, rechts iets minder, net als het achterspatbord rechts, dat is ook minder.
kilometerstand
harde bodem, met naar het lijkt een goede uitlaat, maar het ding past voor geen meter en is daarmee lek.
nu goed. Morgen (dindsdag) moet ik laten weten wat ik doe, maar ik denk dat het zonde is om deze visa te slopen aangezien hij met wat werk wel weer op de been te helpen is
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ze ziet er inderdaad nog wel redelijk gezond uit.
Over dat remmen, waarschijnlijk is de HRC op z’n einde en die kun je voor de zekerheid ook wel aan het lijstje toevoegen.
De dorpels en de andere roestplekken zijn te wijten aan een karige roestbescherming in het verleden, De naden in de achterdeuropening staan ook te ver open, teken van narigheid.
Ik zeg redden dat ding
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik heb zo goed als besloten een motorswap uit te voeren, ofwel de visa te kopen, en dan de motor van de lna in de visa te doen en andersom. Dan zie ik wel wat ik met de Visa ga doen.
Mijn idee is om de roestplekken kaal te maken en te kijken of er nog verborgen dingen zijn (veerschotels, achterasophanging etc.)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kan geen kwaad, echter kun je beter niet de motor van de LNA in de visa hangen, die moet er dan weer uit als ie definitief kapotloopt toch?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ja, maar dan nog, nu loopt het motortje nog, en ik was niet van plan dan verder iets met de Visa te doen.
Als er geen motor meer in zit ben ik bang dat niemand hem wil hebben, en slopen, dat wil ik ‘m nu net niet. Dat kan altijd nog…