Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman schreef:65 mm is goed. 150 euro, in of ex btw?
Dat was verleden jaar de prijs al in. Dit jaar heb ik er nog geen gekocht! Ze staan nogsteeds gecatalogeerd als beschikbaar,dus…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, om verdere vervuiling van Jan zijn topic te voorkomen, stel ik voor dat we de rest even per PB doen. Vraag jij dan morgen eens of je 5 van die dingen kunt krijgen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:En zeggen dat die gelijk in mijn project,(platenwisselaars),amper 90 € kosten. Deze word oliezijdig gewoon aangesloten op de originele olie aansluitingen. Als toemaatje ga ik op de waterzijde een ventiel plaatsen welke open en dicht gaat via een instelbare temperatuurs regeling op de oliekant. Dus als de olie een zekere tempetatuur overschrijd gaat het ventiel open en word de olie gekoeld,via het water. Is de temperatuur weer laag genoeg gaat het ventiel weer dicht.
Dan heb je dus niet het voordeel dat het water je olie opwarmt en daardoor de motor sneller op temperatuur komt!
Verder zit je nog steeds met die klote slangen in je motor ruimte….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:
Dan heb je dus niet het voordeel dat het water je olie opwarmt en daardoor de motor sneller op temperatuur komt!
Verder zit je nog steeds met die klote slangen in je motor ruimte….
Leg eens uit? Ik veronderstel dat je toch weet wat een platenwisselaar is??
Dat is net hetzelfde als wat er nu opstaat,maar iets krachtiger. Die slangen zijn maar heel kort aangezien mijn wisselaar naast de blowerbox komt.
Waarom zou hiermee het water de olie niet opwarmen??het word zo geschakeld dat het ventiel niet dicht gaat voor de motor op bedrijfs temperatuur is, en dan pas thermostatisch begint te werken.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maar dat schreef je niet! Je schreef dat het ventiel open gaat bij een zekere temp. Dus daarvoor dicht is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aan jantje 1948
heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM
allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!
dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Neen,dat klopt,maar zo gaat het werken.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fardtie schreef:Aan jantje 1948
heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM
allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!
dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier
Ja? En? Wat wil je ons zeggen? Ik snap jouw opmerking namelijk niet helemaal….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
jantje1948 schreef:Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).
Tja,en Uw olieslang dan?? Die moet je dan wel kopen??
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
fardtie schreef:Aan jantje 1948
heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM
allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!
dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier
Ik zeg niet dat z’n spullen niet oke zijn, maar bij de productie worden de kappen op de kop gezet en daarna wordt het geheel gelijnboord.
Daarom mag je de kappen dus niet onderling verwisselen en er al helemaal geen kappen van een andere kop opzetten!
Kap kapot=andere cylinderkop!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Blooper1963 schreef:jantje1948 schreef:Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).Tja,en Uw olieslang dan?? Die moet je dan wel kopen??
Nogmaals Blooper: die slangen waren nieuw!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan heeft helemaal gelijk. Lagerkappen horen bij de cilinderkop en worden met de cilinderkop samen gelijnboort. Die kun je dus niet verwisselen en al helemaal niet op een andere kop gebruiken. Een goede garagist weet dat en zal die kappen dus bij de kop houden waar ze van af komen, of er duidelijk bij zeggen dat deze lagerkappen alleen te gebruiken zijn als je de hele zaak opnieuw laat lijnboren.
Wat de opmerking over die olieslang hier mee te maken heeft is ons trouwens een raadsel!
Einde discussie, de rest vechten jullie maar per PB uit. Jan zijn punt is duidelijk en ik onderstreep dat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dat bedoel ik net!! Die komen ook van bij iemand en is dus ook geen nette reclame voor die persoon.
Zo een discusies voer je best onderling en niet via een forum.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog één keer: Het is niet Jan die deze discussie op het forum begonnen is, maar ene “fardtie”.
De vraag over een oliekoelerslang die niet goed zou zijn heeft totaal NIETS te maken met het verhaal over de lagerkappen Blooper, en dat weet je zelf ook. Ok
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste