33 van de 107
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2010 09:50 PM
  [ # 481 ]
waterman schreef:

65 mm is goed. 150 euro, in of ex btw?

Dat was verleden jaar de prijs al in. Dit jaar heb ik er nog geen gekocht! Ze staan nogsteeds gecatalogeerd als beschikbaar,dus…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 mei 2010 10:53 PM
  [ # 482 ]

Ok, om verdere vervuiling van Jan zijn topic te voorkomen, stel ik voor dat we de rest even per PB doen. Vraag jij dan morgen eens of je 5 van die dingen kunt krijgen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2010 11:48 AM
  [ # 483 ]
Blooper1963 schreef:

En zeggen dat die gelijk in mijn project,(platenwisselaars),amper 90 € kosten. Deze word oliezijdig gewoon aangesloten op de originele olie aansluitingen. Als toemaatje ga ik op de waterzijde een ventiel plaatsen welke open en dicht gaat via een instelbare temperatuurs regeling op de oliekant. Dus als de olie een zekere tempetatuur overschrijd gaat het ventiel open en word de olie gekoeld,via het water. Is de temperatuur weer laag genoeg gaat het ventiel weer dicht.

Dan heb je dus niet het voordeel dat het water je olie opwarmt en daardoor de motor sneller op temperatuur komt!
Verder zit je nog steeds met die klote slangen in je motor ruimte….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2010 03:49 PM
  [ # 484 ]

Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2010 05:53 PM
  [ # 485 ]
bogaard77 schreef:

Dan heb je dus niet het voordeel dat het water je olie opwarmt en daardoor de motor sneller op temperatuur komt!
Verder zit je nog steeds met die klote slangen in je motor ruimte….

Leg eens uit? Ik veronderstel dat je toch weet wat een platenwisselaar is??
Dat is net hetzelfde als wat er nu opstaat,maar iets krachtiger. Die slangen zijn maar heel kort aangezien mijn wisselaar naast de blowerbox komt.
Waarom zou hiermee het water de olie niet opwarmen??het word zo geschakeld dat het ventiel niet dicht gaat voor de motor op bedrijfs temperatuur is, en dan pas thermostatisch begint te werken. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2010 06:17 PM
  [ # 486 ]

Maar dat schreef je niet! Je schreef dat het ventiel open gaat bij een zekere temp. Dus daarvoor dicht is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fardtie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-06-2007

Gepost: 17 mei 2010 06:53 PM
  [ # 487 ]

Aan jantje 1948

heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM

allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!

dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2010 06:53 PM
  [ # 488 ]

Neen,dat klopt,maar zo gaat het werken. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2010 06:55 PM
  [ # 489 ]
fardtie schreef:

Aan jantje 1948

heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM

allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!

dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier

Ja? En? Wat wil je ons zeggen? Ik snap jouw opmerking namelijk niet helemaal….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2010 07:34 PM
  [ # 490 ]
jantje1948 schreef:

Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).

Tja,en Uw olieslang dan?? Die moet je dan wel kopen??

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2010 07:36 PM
  [ # 491 ]
fardtie schreef:

Aan jantje 1948

heb al veel spullen van koen gekocht voor men SM

allemaal correcte spullen en prijs kwaLiteit zeker een aanrader!!!!

dus laat iedereen zijn passie verders doen,
ieder op zijn manier

Ik zeg niet dat z’n spullen niet oke zijn, maar bij de productie worden de kappen op de kop gezet en daarna wordt het geheel gelijnboord.
Daarom mag je de kappen dus niet onderling verwisselen en er al helemaal geen kappen van een andere kop opzetten!
Kap kapot=andere cylinderkop!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2010 07:37 PM
  [ # 492 ]
Blooper1963 schreef:
jantje1948 schreef:

Die Koen uit Schoten, die met heel veel spullen op marktplaats staat, biedt nokkenaslagerkappen aan.
Niet doen! Die zij gelijnboord (of is het lijngeboord?).

Tja,en Uw olieslang dan?? Die moet je dan wel kopen??

Nogmaals Blooper: die slangen waren nieuw!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2010 07:39 PM
  [ # 493 ]

Jan heeft helemaal gelijk. Lagerkappen horen bij de cilinderkop en worden met de cilinderkop samen gelijnboort. Die kun je dus niet verwisselen en al helemaal niet op een andere kop gebruiken. Een goede garagist weet dat en zal die kappen dus bij de kop houden waar ze van af komen, of er duidelijk bij zeggen dat deze lagerkappen alleen te gebruiken zijn als je de hele zaak opnieuw laat lijnboren.

Wat de opmerking over die olieslang hier mee te maken heeft is ons trouwens een raadsel!

Einde discussie, de rest vechten jullie maar per PB uit. Jan zijn punt is duidelijk en ik onderstreep dat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2010 07:41 PM
  [ # 494 ]

Dat bedoel ik net!! Die komen ook van bij iemand en is dus ook geen nette reclame voor die persoon.
Zo een discusies voer je best onderling en niet via een forum. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2010 07:43 PM
  [ # 495 ]

Nog één keer: Het is niet Jan die deze discussie op het forum begonnen is, maar ene “fardtie”.
De vraag over een oliekoelerslang die niet goed zou zijn heeft totaal NIETS te maken met het verhaal over de lagerkappen Blooper, en dat weet je zelf ook. Ok Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
33 van de 107
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook