Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Dat is inderdaad de auto die ik bedoel.
Binnenkort ga ik de auto misschien bekijken. Ik heb geen haast met de aanschaf van een BX. De automaat kan ga ik misschien nog een keer bekijken. De bak schakelde soepel en de auto heeft weinig kilometers.
Waarschijnlijk heb je gelijk dat het een auto is die vele kosten met zich mee gaat brengen.
Er staat nog een heel mooie BX bij De l’Est. Maar die is mij te duur.
http://www.delest.nl/franse-klassiekers/67/Citroen-BX-14-TE.html
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CBXtype1 schreef:Er staat nog een heel mooie BX bij De l’Est. Maar die is mij te duur.
http://www.delest.nl/franse-klassiekers/67/Citroen-BX-14-TE.html
Pfff, 3000 euro voor een kale, niet bijzondere BX
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Het is net wat een gek ervoor wil geven! De kilometerstand is mooi laag. Wat ik wel gehoord heb, is dat dit bedrijf heeeeel goed kan poetsen. En dat is te zien!
De andere BX is deze trouwens:
http://link.marktplaats.nl/332276261
‘t Was een mooi exemplaar. Interieur geheel gaaf. Geen slijtage plekken en buitenzijde ook netjes.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ik vindt ondanks dat de auto er op de foto goed uitziet http://link.marktplaats.nl/347245185 ,de prijs ook een behoorlijk eind over de top,daar kan een heel nestje snippen vanaf lijkt mij.
Dit is overigens wel het blokje met distributieriem,dus als je zekerheid wilt hebben gewoon na aankoop (laten) vervangen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CBXtype1 schreef:De andere BX is deze trouwens:
http://link.marktplaats.nl/332276261
‘t Was een mooi exemplaar. Interieur geheel gaaf. Geen slijtage plekken en buitenzijde ook netjes.
Voor die vraagprijs mogen ze dan ook best de probleempjes oplossen, die je beschrijft Wel een hele leuke idd!
Dit is trouwens wel een 1400 met distributieketting: http://link.marktplaats.nl/345308593
Weinig km’s ook, en best gewild aan de biedingen te zien. Wordt nog belastingvrij.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dat is inderdaad een hele mooie,en ook nog weinig km’s!
Volgend jaar LPG erin en je lacht iedereen uit in je BX.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Dat wordt een belasting vrije met het 2e gezicht! Die gaan heel weinig voorkomen!
Ook een leuke auto inderdaad!
Op het forum staat ook nog een mooie witte uit 1990.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CBXtype1 schreef:Op het forum staat ook nog een mooie witte uit 1990.
Mja, maar in zo’n geval zou ik toch voor een 19 TZi gaan. Scheelt in verbruik en belasting zowat niks en is veeeeel meer auto, wat mij betreft fijner dan een GTi Alleen moeilijk exemplaren te vinden met weinig km en/of goed onderhoud.
Edit: als het een dagelijkse veelrijder moet worden, zou je dan niet ook naar (turbo)diesels kijken?
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Heb ik ook al aan zitten te denken, maar dan schiet de wegenbelasting gigantisch omhoog. En de prijs van diesel is tegenwoordig ook behoorlijk, helaas. De TZDturbo’s zijn helemaal moeilijk te vinden, denk ik zo.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zoiets dan: http://link.marktplaats.nl/344165619
Relatief lage km-stand en je houdt genoeg over voor achterstallig onderhoud.
Deze lijkt me ook erg fijn, maar helaas al gereserveerd: http://link.marktplaats.nl/342239425
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Die groene is best mooi! De rode break heeft me een beetje teveel kilometers. Als de auto goed onderhouden is, zegt dat natuurlijk niet zo veel. Een auto die altijd stil staat, dat is vaak ook geen beste.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Da’s een gewone diesel, zonder turbo. Ook fijn, hoor
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Ooh
Mijn eerste auto was een Peugeot 205 D-Turbo. Dat is dezelfde motor als in de BX trubo diesel. Dat gaat als de brandweer! Jammer dat dit een gewone diesel is. Ook fijn inderdaad.
Ik moet gewoon Marktplaats goed in de gaten houden. En het forum natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CBXtype1 schreef:Die groene is best mooi! De rode break heeft me een beetje teveel kilometers. Als de auto goed onderhouden is, zegt dat natuurlijk niet zo veel. Een auto die altijd stil staat, dat is vaak ook geen beste.
Kwa km’s schelen die 2 trouwens niet zoveel, als je ‘t afzet tegen hun leeftijd. Die break lijkt erg goed onderhouden, met bovendien zeldzame opties als abs, airco en cruise control.
De groene zou je geluk mee kunnen hebben, wat er misschien voor pleit is dat ‘ie de laatste 13 jaar van 1 eigenaar is geweest, die waarschijnlijk het noodzakelijke onderhoud wel heeft laten doen, maar geen zin meer had in een nieuwe koppeling. Maar anders moet je rekening houden met koppeling, d-riem, veerbollen, uitlaat, etc.