3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Bollen&bollen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2004 07:43 PM
  [ # 31 ]

Ja sorry hoor.. Moest aan een annekedote denken uit mn Dyane verleden: Ik reed met een lege 200 liter olie drum in de auto, die door het open dak naar boven stak. (om een bbq van te maken) Mijn huisgenoot zag dat en riep van boven uit zn kamer: “hee bogaard, ik zie dat je je olieverbruik op een andere manier hebt opgelost hahahahaha”.

Die lekkage kan inderdaad het slechte schakelen veroorzaken!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 juli 2004 05:12 PM
  [ # 32 ]

Zo, eerst de Halfords eens blij gemaakt vandaag. Krik gekocht, en 4 assteunen oftwel bokjes, kan je tenminste met een gerust hart onde de dame gaan liggen. Eentje van 1300 kilo is wel wat zwaar, en ligt in geval van een calamiteit ook zwaar op de maag vrees ik Cool
Ooik nog even een passend 12 mm sleuteltje bij de knakenboer gescoord, en een opbergbox vrro het gereedschap dat normaal gesproken los in de kofferbak op zwerftocht is.
Helaas, sleutelen zit er nu niet in, ivm tegenwerkende weergoden, en een nog steeds onbekende maat voor de O-ringen in het hydrauliek deel van de bediening van de bak. Heb al wel een litertje LHM kunnen ritselen, dus dat is ook al weer mooi meegenomen.
Overigens, bij d emontage van de voorraadbol moet dan die nieuwe rubberen afdichtring drrog erin gemonteerd worden, of moet die nou eerst even in de LHM gedrenkt worden voor montage?
Zodra ik het weet, kan ik volgende week beginnen met de klus van het vervangen van de voorraadbol Confused
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2004 11:53 AM
  [ # 33 ]

Ik doe er nooit een nieuwe in tenzij hij heel rafelig is. dun insmeren met lhm, dan glijdt de bol makkelijk vast. De bol moet officieel handvast maar ik geef ze altijd een tukje na met de bijtel. Een vriend van me heeft ooit met zn CX in griekenland gestaan met alle bollen los…. (en twee linkerhanden) ...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 12 juli 2004 12:57 PM
  [ # 34 ]

Na 41 jaar bollen te hebben gewisselt en altijd nieuwe ringen in de uisparingen te hebben gelegt en de bollen handvast te hebben gedraaid.
heb ik nog nooit een losse bol terug gezien.Dus altijd een nieuwe ring.
Doe je bij een oliefilter toch ook.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 12 juli 2004 01:38 PM
  [ # 35 ]

Ik was inderdaad van plan om het maar zo te doen, Gerard. Als het droog blijft vanmiddag al.
Zit ik met nog één probleem, de maatvoering voor die verhipte O-ringen in het leidingblokje naast de half-automaat.

MVG,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 12 juli 2004 02:41 PM
  [ # 36 ]

Bel even naar citrotech of harry martens in limmen, die weten wel wat je nodig hebt en sturen het ook op.
Chyparse heeft bij mij helemaal afgedaan voor hydraulische delen, ja zelfs een paar o-ringetjes.

Ik haal al de hydraulique bij citrotech (zie clubblad).

Je kunt er niet zomaar een paar o-ringetjes indouwen want je loopt de kans dat die door de LHM worden opgevreten.

je bent niet de enigste met problemen Confused , ik ga in de vakantie m’n stuurhuis reviseren en dat was eigenlijk ook niet de bedoeling, maar ja het moet toch gebeuren.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2004 03:39 PM
  [ # 37 ]

Ik heb ook nog nooit een losse bol teruggezien. Die van het verhaal bleef in Griekenland….
Laughing

Wel een hoop losbollen!!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 12 juli 2004 04:35 PM
  [ # 38 ]

Van de maten van die kleine O ringen wordt je inderdaad helemaal kriegel
van.Ik heb ook weleens gedacht,waarom niet een maat.Het had gekunt
Maar ja,dit was beter voor de omzet.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 12 juli 2004 06:03 PM
  [ # 39 ]

Zo, aan het vervangen van de zaken kom ik nu niet toe.
Heb nog wel even een meeltje naar Limmen gestuurd, eens zien wat het oplevert. Heb dus nog eens even met een goede zaklamp een beetje rond geschenen, daar werd ik niet vrolijk van. Ook de bovenkant van de bak is ook roestvrij door een plas met groene olie…..... Kan zijn dat dit restafval is van de inmiddels dichtgemaakte retourleiding, maar om de zaak eens goed te bekijken moet de radiateur er toch ook maar even af, anders kom je er niet goed bij.
Maar goed dat het binnenkort vakantie is Confused
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 12 juli 2004 06:49 PM
  [ # 40 ]

Ben ik ff blij met e-mail, en mensen die snappen hoe het werkt Laughing
Ik heb 5 ringetjes nodig, en die kosten 4 euro ut stuk. Daar heb ik geen meoite mee, als ik daarmee de zaak weer LHM dicht krijg, en weer goed schakelend vanzelf.
Inderdaad, Harry Martens in Limmen is zo te zien het goede adres hiervoor. In mijn meel naar hem wel even aangegeven welke auto ik heb, welke problemen en het ingegoten nummer van de bak, voorzover dat zichtbaar was.
Wordt over een week of wat vervolgd Cool
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2004 11:43 AM
  [ # 41 ]

Hmm boven op je bak LHM duidt op een lek stuurhuis maar kan ook doordat de HDleiding van je pomp loszat… Voel eens onderaan de rubber stofhoezen die over je stuurhuis heen zitten. Vooral in het midden waar de stuurstangen aan je stuurhuis zitten….

trouwens , bakken roesten niet ( is aluminium)
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 juli 2004 12:00 PM
  [ # 42 ]

Wordt na mijn vakantie wel vervolgd denk ik.
Eerst de radiateur er maar eens afhalen, en dan eens zien hoe het nou werkelijk zit daarzo.
Wachten op ringetjes, voorraadbol erop, kleine probleempjes oplossen…..., kortom, tijd dat ik de vakantie wat inkort Razz Laughing
En, aluminium roest niet, maar oxideert net zo goed. En wat betreft de olie die erop ligt, dat kan ik pas zien als de waterbak eraf ligt.
Stay tuned…....
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2004 02:02 PM
  [ # 43 ]

Sterkte er maar weer mee!
Very Happy

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 augustus 2004 02:42 PM
  [ # 44 ]

Zo, vanochtend in de schaduw de kap omhoog van de dame, en eerste eens geprobeerd in de laagste stand, met drukloos systeem de oude voorraadbol te demonteren. Van boven af, zonder de beplating aan de onderkant weg te halen. Dat lukte, nieuwe ring in de olie gedaan, en in de drukregelaar gezet. Daarna de nieuwe voorraadbol eropgeschroefd, dat ging pas de tweede keer goed.
En toen starten met de handel…...... na vier weken….. dat kostte me drie pogingen. Aanslaan bij de tweede keer, maar stationair wilde ze niet blijven lopen, en ik was te laat met wat gas erbij. De derde keer wederom opgelet, gas erbij, daarna gas los en toen zakte het toerental weer in elkaar. Kortom, welk stukje in het inspuitcircuit speelt nu op? Met gas erbij, en een iets hogere temperatuur, loopt de motor wel goed, wellicht iets te snel zelfs.
FF terug naar de bollen, de pomp slaat nu nog maar om de 6 seconden aan ipv om de 5….....  Heb de remmen ontlucht, dwz, de rem rechtsvoor heeft een nippel met slang waar ik bij kan, en daar kwam geen lucht uit, maar een dikke straal lhm…..  Het rempedaal werkte overigens ook zonder stuiteren ofzo…...
Plaatjes van vervanging heb ik, zal aan Erik vragen of ie ze ertussen kan frommelen Razz
Volgende klus is vervangen van de ringetjes in het hydrauliekblokje op de bak zelf, ga de ringetjes volgende week bestellen, en hoop ze zsm te plaatsen. Wie hier nog tips voor heeft, ik houd me aanbevolen (BV moet de radiateur er dan af of niet).
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2004 03:57 PM
  [ # 45 ]

Koudestart extra lucht klep. Die zit in het waterkanaal onder je inlaatspruitstuk. Voor de kijkers rechts dus links in de motor ruimte. Zeg maar achter je dynamo.
Als het water koud is moet ie open zijn. wordt het water warm gaat ie dicht.

Achter remmen ook ontlucht?
Hodedrukregelaar ook even ontlucht? bout 12 op de drukregelaar even een halve slag open en weer dicht.
Hoe vaak slaat de pomp aan in zn hoogste stand?
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook