Zeer herkenbaar in elk geval Ik heb dat gevoel soms ook wel eens. En dé reden dat ik geen BX als hoofdauto zou willen. Of beter, dé reden dat ik naast de BX ook nog een andere auto zou willen hebben. Wat eigenlijk ook nog een BX mag zijn
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
BunnY schreef:Zeer herkenbaar in elk geval Ik heb dat gevoel soms ook wel eens. En dé reden dat ik geen BX als hoofdauto zou willen. Of beter, dé reden dat ik naast de BX ook nog een andere auto zou willen hebben. Wat eigenlijk ook nog een BX mag zijn
Hint: Ik weet toevallig dat er binnenkort een te koop komt….
Momenteel heb ik geen nood aan nog een project . Zou graag mijn project eerst eens afkrijgen…
En op dit moment is de trein + fiets + voeten trouwens mijn hoofdvervoermiddel
Gooi schreef:Toen heb ik het niet gedaan, omdat ik met een BX goedkoper uit zou zijn dan met een Dacia.
Gooi schreef:
Als ik nu in een auto stap, dan wil ik zeker weten dat ie het doet en dan wil ik het gevoel hebben dat mijn zuurverdiende geld niet in een bodemloze put valt.
hoveel mensen op dit forum hebben een hele wagenpark en vertrouwen de BX niet. Mooie praatjes maar dan naast de BX duitse degelijkheid.
Gooi schreef:
En als ik niet met de auto rij, dan wil ik er niet naar hoeven kijken met het gevoel dat er een lastig ding op mijn parkeerplaats staat, dat er keer op keer in slaagt mijn rijplezier te vergallen.
je kunt niet sleutelen/je hebt geen plaats om de kunnen sleutelen of je hebt geen centen voor goede gereedschap= koop geen BX. simpel zat !
Gooi schreef:
geen vrachtje dat niet onder de klep pastte,
juist. sterker nog:
je vindt geen auto dat meer ruimte bied bij zo wenig gewicht als een BX. en je hebt geen ruimteverspil, omdat er geen wielkasten zitten. mijn 1600 tzi wog 945kg. DAS was redenen om de BX aan te schaffen en plus de prijs=150 €uri
Gooi schreef:
Dus helaas, forumleden, er is een liefhebber heen gegaan. Daar staat wel tegenover dat er weer een BX te koop komt binnenkort, als de leverdatum van de Dacia bekend is.
is heel grappig een BX te verkopen. volgende keer gaat die DIRECT naar de stort. De BX van mijn profiel heeft mij ongeveer 150 mails opgeleverd =NEVER AGAIN !
nou ik heb zelf de 35 gepasserd en sta niet meer op te springen van een onbetrouwbare auto, zonder dat ik sleutelruimte heb, nog veel verstand van de techniek. een SANDERO is een zeer verstandelijke keuze, maar dat vindt je op google zelf terug. 100.000km zonder kuren en zonder slijtage !!
gewoon doen !
en:
voor de hobby en avonturen een BX erbij.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Stiekem kan ik de dacia sandero ook erg waarderen, die net als de logan mij een beetje doen denken aan de Citroën Axel.
Hopelijk heeft de renault groep wat minder ellende met de dacia`s.
Goede keuze zo`n dacia als je niet van sleutelen houdt, want sleutelen hoort bij de bixen.
Mijn BX heeft “nooit” rare fratsen,staat op het moment lekker in de garage terwijl ik in de leen-astra van een kennis rondcross.
Geen Citroën maar het zelfde geval als de “zeemandame op de motorfiets” geen verrassingen en prijsgunstig.
Veel succes met de Sandero!
(heb ook geprobeerd mijn ouders zo`n ding aan te smeren, helaas niet gelukt)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gooi schreef:
... ruimte voor beschuldigingen van eigenwijsheid, draaikonterigheid, etc ...
Omdat je het zo graag wil:
Op de eerste pagina van dit topic schreef je dit Gooi:
Gooi schreef:Ik ben niet de slimste autokoper……Mijn hele autobeleving is eigenlijk een gok, behalve als ik een spiksplinternieuwe koop met volledige garantie en verzekering en een onderhoudsdeal. Dat kan ik niet betalen!
Heb je nu de staatsloterij gewonnen? Of heb je je in een “ontzettend gunstige financiering” laten lullen?
Ik herinner mij dit ook nog vaag…:
Gooi schreef:In het kader van wel willen rijden, maar weinig willen/kunnen betalen, is de C1 5-deurs Ambiance Sensodrive uit 2006 er uit gegaan ….
Deze geelgroene, 5-deurs C1 1.0 Ambiance Sensodrive kostte ons 10.500 euro. Mijn vrouw doopte het wagentje liefkozend ‘Citronella’. Helaas moesten we gebruik maken van een financiering. We moesten en zouden eindelijk een fatsoenlijke auto hebben, die niet zomaar ieder moment kapot zou gaan. . ...
Vervolgens koop je voor 500 euro een eerste klas sloper, die eigenlijk alleen in de handen van een BX-handige een aardige auto had kunnen worden voor weinig. Nu weer een Sandero? Had je een beetje naar de tips van al die goedwillende forummers geluisterd dan had je nu een knappe bx voor weinig gehad, veel rijplezier een geen achterhaalde Renault op afbetaling….
Just my two cents…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Gefeliciteerd met je aankoop.
Wilde de Dacia verdeler die op en top BX van jou niet inruilen voor een mooi prijsje?
Met z’n vieren in je Eendje.
Jammer dat je net te laat bent voor de sloopregeling….
Ohnee, daarvoor had je deze biks te kort…
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
waterman schreef:Just my two cents…
Inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
beerpeet schreef:Gooi schreef:Als mijn huidige BX een mens zou zijn, zou het een paar jaar geleden gepensioneerde ambtenaar zijn. Zo eentje die er nog redelijk goed uitziet maar wel helemaal grijs is. Zo een die nog redelijk vitaal is, maar ieder moment een hartwip kan krijgen. Zo een die jong van geest is, maar een lijf heeft dat niet meer mee wil op allerlei wilde avonturen. Zo een met ouderwetse ideeën en een drankprobleem. Zo een die vaker een ziekenhuis van binnen ziet dan een kroeg. Zo een die rijp is voor het bejaardenhuis, maar voor het oog van het kerkvolk nog in jeans rondloopt. Zo een die vroeger een triathlon sport vond, maar nu golf speelt en dan met moeite 9 holes haalt.
Naja, jammer. Hoop dat de Dacia gaat bevallen
geweldig opgeschreven Gooi! En bijna op mij van toepassing!
Succes met de Sandero.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Kornstra schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Wilde de Dacia verdeler die op en top BX van jou niet inruilen voor een mooi prijsje?
Ha! Dat is nog wel aardig om te vermelden: De dealer ging even kijken en kwam toen terug met het volgende verhaal: “We hebben een paar handelaars gebeld en die wilden er wel 50 euro voor geven. Maar dat vinden wij een beetje zielig dus geven we je 200 euro.”
Het schijnt zo te zijn dat als je op dit moment een BX in wilt ruilen, dat je gewoon niets terug krijgt en dat ze ze per definitie naar de sloop afvoeren. Ook al zou je er een met 10 kilometer op de teller door Andre Citroen himself rechtstreeks uit de showroom het parkeerterrein op laten rijden.
Ook al ben ik niet onverdeeld blij met mijn BX, het is wel een auto met weinig kilometers (79.500), een mooi interieur en met recent uitgevoerd onderhoud. Naar de sloop kan ik niet over mijn hart verkrijgen, ook al is de liefde bekoeld. Iemand die wel zin, tijd, ruimte en euries heeft, kan er nog heus iets leuks van maken.
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.
mijn BX ging met SPLINTERNIEUWE koppeling plus 1/2 jaar oude d-riem, nieuwe waterpomp zo op de sloop. en dat was geen van de gewone BX-en en toch….........
leuke topic trouwens. ik had niet zoveel tips bij de BX van mij. de advies voor de HEGRU kreeg ik uiteraard ook en heb dat stel lompe mensen leren kennen, die WEL voor een schappelijke prijs GOED vakwerk gaan leveren. oja en ben NU ook lid van den ANWB, die ik met mijn huidige vervoer nog nooit nodig heb gehad.
en nu je twede topic gaan lezen….............
lenen kost geld net als onderhoud. (liever oud en Frans dan nieuw (Japans) Roemeens) Desalniettemin veel plezier met je nieuwe ride!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Gefeliciteerd met je Sandero Gooi!
Ben alleen wel bang, dat je straks aan afschrijving behoorlijk meer kwijt bent dan wat je nu
uitgeeft aan onderhoud/reparaties voor je BX….
Zou geloof ik nog eerder ergens 1000 euro lenen en dan je BX gewoon in 1x HELEMAAL
voor mekaar (laten) maken.
Ben er zelf inmiddels achter, dat een BX probleemloos vele tonnen rijplezier kan geven,
als je maar tijdig onderhoud pleegt. Heb de mijne gekocht met 280.000 km ervaring, inmiddels
ruim over de 4ton en het enige wat ik er ooit mee gehad heb was in het begin al het ‘kogelwerk’
in de voortrein en vorig jaar het complete leidingwerk (AU dat deed pijn…). Dit jaar voor het
eerst in 9 jaar een beetje APK-werk gehad en voor volgend jaar staan er 5 nieuwe bollen op de
planning en een beetje laswerk, verder echt probleemloos!!!
Maar heb hem dan wel gekocht voor een (toen al) best pittige prijs, maar wel met bijna complete historie erbij. En zelf doe ik gewoon 1x per jaar de olie en elke 2 jaar koelvloeistof + LHM + alle filters. En zo rijd ik nog dagelijks met veel plezier in m’n BX; na 408.000 kilometers nog steeds de 1e koppeling, de originele wiellagers, zelfs de aandrijfassen zijn nog van het eerste uur en het blok zelf is nog nimmer uit elkaar geweest, zelfs de eerste verstuivers zitten er nog altijd in!
En praktisch geen olieverbruik, hooguit wat lekkage hier en daar (en daar en daar en daar…).
BX rijden hoeft je dus absoluut niet de kop te kosten, mits je maar de goeie treft!
Overigens: grote complimenten voor je prachtige schrijfstijl
Geniet van de betrouwbaarheid van je Sandero en hou die BX er gewoon bij voor de hobbby! ! !
BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)