Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Daarom zoals Patrick zei even op papier zetten. Het omslagpunt bij een tweedehands diesel is verrassend laag. Ok je maandelijks wegenbelasting is hoger maar er staat een lagere tankprijs tegenover. Dus lijkt het mij niet zinvol gelijk een diesel maar af te schrijven, zeker niet als TS er richting de 15.000 km per jaar mee wil gaan rijden.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Bij mij lag het omslag punt op 19 000
Hierdoor heb ik dus de diesel afgevoerd en ben ik weer benzine gaan rijden ....
( de diesel is nu de bedrijfshoer voor de stichting waar ik voor werk
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Omslagpunt bij de vergelijking tussen een 1.8 en een 1.9 TD ligt rond de 10000 km. Uitgaande van gelijke aanschafprijs en gelijke onderhoudskosten.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Klopt, die 10-11k had ik ook becijferd.
En er zijn diesels die keurig onderhouden zijn zodat je niet voor verrassingen kom te staan.
Kopje koffie??
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Volgens mij durf jij nog garantie te geven ook op je TD
(net als mijn ZX overigens )
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey gasten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Peteryed schreef:Nog een persoonlijke tip, neem geen Harmonie uitvoeren. Ja je hebt airco maar verder is het een redelijk kale uitvoering zonder zelfs een hoogte verstelbare stoel welke je naar mijn idee gaat missen.
Buiten dat die inderdaad geen in hoogte verstelbare bestuurdersstoel heeft, is die wel standaard voorzien van elektrische ramen voor, centrale vergrendeling, en dus inderdaad airco. Ook meegspoten strips rondom, wat hem toch wel heel wat frisser maakt. Het is maar wat je kaal vindt natuurlijk, maar je kan het slechter treffen m.i.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
De Tentation uitvoering is ook zo’n uitvoering zonder in hoogte te verstellen bestuurdersstoel maar waar ook Airco niet standaard is. Verder weer wel electrische ramen voor, Centrale vergrendeling met afstandsbediening (infrarood) en een plofzak. Overigens zowel als benzine (1.8 16V) en diesel verkrijgbaar.
Een Tentation met Airco is trouwens dan weer uitgerust met automatische klimaatregeling, en is altijd op kenteken te herkennen met de toevoeging AIRCO op het kentekenbewijs.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Dus er zijn veel actie modellen geweest? Met veel opties enz.
Ik vind het nog steeds erg lastig. En heb nog niet by een auto langs kunnen gaan, tijd gebrek.
Maar een Diesel wordt volgens mij te duur voor mij?
Wat my geweldig lijkt is een Xantia Activa Maar die zijn qua onderhoud een dief in je eigen portomonee denk ik?!
Zo Tentation uitvoering klinkt goed! Op het internet lees ik ook soms Pallas als uitvoering! Klopt dit? Want vroeger was dat toch een topmodel?
Zo heel veel actie modellen zijn er ook weer niet geweest, maar ze kunnen best leuk aangekleed zijn. Wat me wel opvalt is dat de actie modellen, bijna altijd voorzien zijn van simpelere stoelen, dus zonder hoogteverstelling, lendesteun en van goedkoper/minder stevig materiaal zijn. De SX of de meest luxe uitvoering zoals de Exclusive zijn wel voorzien van de betere stoelen, als je niet zo groot, zwaar of rugklachtenpatient ben, dan zijn de goedkopere stoelen ook prima.
Of een diesel te duur is? dat hangt er van af hoeveel je wilt gaan rijden, voordeel van een diesel is wel dat het een motor waar je niet veel naar hoeft om te kijken, doet het altijd, je zal niet snel geplaagd worden door elektronica storingen. M.u.v. de HDI, waar dat wel eens kan gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Pallas was idd ook een actiemodel van de laatste serie. Je had dan een comfort-pakket, mistlampen en bumpers en spiegels in de kleur en een paar kleuren. Een echt leuke actie was de Xantia Plus. Bijna Exclusive hij mist alleen de midden armsteun. Zelf persoonlijk ben ik nooit zo van de actie modellen. Ik zou verder zoeken naar een mooie complete SX, VSX of Exclusive. Maar goed ik heb het nooit echt op actie modellen (uitzonderingen daar gelaten als Basalte, Cottage of Leader ) Een limited edition waar er vervolgens honderden van rondrijden vind ik gewoon jammer, om maar te zwijgen over de dartele bekledingen soms of halfords striping. Maar goed kwestie van smaak.
Dan zal mijn Xantia wel een vreemd geval blijven, is geen actie model, maar lijkt op een SX uitvoering, mogelijk met een optioneel pakket erop ??? Afgezien van een cruise-control, mistlampen en armsteun, is de auto wel voorzien van beide spiegels elektrisch, ramen voor en achter elektrisch, climate-control en een regensensor. Dat laatste verbaasd mij voor één van de eerste type-2 uitvoeringen uit 98 (volgens Organr.), op kenteken is de auto van 2000.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Prototype van type II aangepast aan de type II en dan op kenteken gezet?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
ZX1.4i schreef:Dan zal mijn Xantia wel een vreemd geval blijven, is geen actie model, maar lijkt op een SX uitvoering, mogelijk met een optioneel pakket erop ??? Afgezien van een cruise-control, mistlampen en armsteun, is de auto wel voorzien van beide spiegels elektrisch, ramen voor en achter elektrisch, climate-control en een regensensor. Dat laatste verbaasd mij voor één van de eerste type-2 uitvoeringen uit 98 (volgens Organr.), op kenteken is de auto van 2000.
Dat is niet zo vreemd.
Je hebt gewoon het zgn. “Luxe-pakket” op je auto.
Dit kostte destijds zo’n fl. 800.
Jeroen