2 van de 2
 < Vorige 1 2

Brandstofmeter / tank C4GP
Sultankat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 28 november 2009 05:29 PM
  [ # 16 ]
Yabbadabbadoo schreef:

, ik heb vanmiddag voor de tweede keer getankt en het pistool wel 10 keer af laten slaan. Ik heb hem nu helemaal volgetankt en het laaste streepje is nu ook vol.
Vanmiddag kreeg ik de waarschuwing dat ik laag benzine niveau had, na met een volle tank weg te zijn gereden bij de vorige tankbeurt. Ik kreeg er 44,56 liter in. Er van uitgaand dat je boordcomputer je waarschuwt voor de laatste 6 of 7 liter, mis ik dus nog ongeveer 9 liter ergens in het systeem.

Kijk uit daarmee: in het instructieboekje staat dat je het pistool maar 3 keer mag laten afslaan odat anders het systeem beschadigd kan raken. Geen idee hoe, maar het staat er wel.

3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola

Profiel  

robre
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C5 station
Gepost: 12 mei 2010 02:36 PM
  [ # 17 ]

edit mod; twee topics samengevoegd.

Ik heb een C4GP LB 2.0HDI van oktober 2009. Direkt in het begin had ik problemen met brandstofmeter. Als het lampje ging branden, kan ik max 43 liter tanken. In eerste instantie werd dit afgedaan met dat een volgende software update dit opgelost zou zijn. Op terug uit Oostenrijk rekende ik uit, dat ik makkelijk de grens terug kon. Helaas dus, 10 km voor de grens gestrand. Bij vol tanken kon ik max 50 liter tanken. Brandsstoftank zou 60 liter groot zijn. Laat daar 3 liter niet van bruikbaar zijn door hoekjes en gaatjes, blijft er toch zeker 7 liter te kort te zijn.

In eerste instantie gaf de garage aan, dat er maar 55 liter tank onder zat. Na aangeven, dat de documentatie wel degelijk 60 liter aan gaf, zou dit correct zijn. Na tanken met chef werkplaats zwichte hij eindelijk en erkende een probleem. Maandag gaat de auto naar de garage voor inspectie van de tank en zal er (hopenlijk) een andere tank gemonteerd worden.

Zijn er meer C4GP-berijders, die dit probleem kennen?

Profiel  

Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 12 mei 2010 11:36 PM
  [ # 18 ]

welkom hier robre! rijd jij TWEE GC4P’s en nog een C5 station?  ohh sommigen hebben het nu eenmaal beter aangepakt in het leven…
maar op je vraag over de tank heb ik geen antwoord
huh

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  

robre
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

- C5 station
Gepost: 19 mei 2010 10:40 AM
  [ # 19 ]

Verhaal gaat verder. Auto is twee dagen bij de garage geweest. De tank is helemaal leeggemaakt en volgetankt. Er gaat dus 52 liter in ipv 60. Ze hebben dit ook gedaan bij een andere met hetzelfde resultaat. Ja er kan dus maar 52 liter, leuk maar dat wist ik al en verder is er niets gedaan. Alle nieuwe tanks schijnen dus deze inhoud te hebben!

Dit scheelt dus 10 liter en betekent voor iemand die veel rijdt op de vier keer tanken 1x extra tanken. In mijn vorige C4GP kon wel 60 liter, dus ze gaan het maar oplossen. Wordt vervolgd…..

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook