Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Leuk dat het zo vordert.
Aan het begin van de middag kreeg ik een telefoontje, dat de SM uit elkaar ligt. Dat is dus zelfs veel vlotter gegaan dan ik dacht. Morgen gaat Jeroen er aan beginnen. Hij heeft me beloofd foto’s te maken van alle stappen. Zodra ik die heb, zal ik ze plaatsen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hoi Robin,
Gaat goed zo! Vooral zelf foto,s maken, hoor. Spuiters en plaatwerkers zeggen wel dat ze het doen, maar in de drukte van het werk wordt het maar al te vaak vergeten. En da’s toch jammer van het plakboek…
Gutta cavat lapidem…
Wat een toeval. Ik stuur je net een peebee. Dank je voor de tip. Ik was sowieso al van plan regelmatig te gaan kijken. Ik wil namelijk het laswerk zien voordat er plamuur en lak overheen gaat. En ik wil zeer zeker ook de auto kaal zien, zodat ik weet wat er onderhuids zit, of juist niet natuurlijk…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
SM, Sado Masochisme….. Als je denk dat je er bent, is het toch anders. Jeroen is vandaag begonnen en heeft de bobbeltjes op de lak open geschuurd. En toen zag de roest het daglicht. De auto is in een ver verleden volledig overgespoten geweest. Dat is volgens Jeroen niet in een verwarmde kabine gebeurd. En dan kan er vocht in de filler (als ik me niet vergis) trekken omdat die in een onverwarmde spuitcabine lang poreus blijft. Na verloop van jaren gaat dat roesten. En zo is het gekomen, dat er over de hele carrosserie op de aluminium motorkap na roest onder de lak zit. Ik wist het van één van de achterschermen. Daar waren de bubbeltjes zichtbaar. Het blijkt dus over de hele auto zo te zijn. De auto gaat van buiten nu helemaal kaal worden geschuurd. En dat is 3 dagen extra werk. Het zou ‘ns meezitten een SM….
Maar ach, het goede nieuws is dan weer, dat de laklaag volledig opieuw wordt opgebouwd. En dat schijnt volgens de heren spuiters die ik tot nog toe heb gesproken, toch wel het mooiste resultaat op te leveren. Voor de rest denkt Jeroen nu, dat de staat zeker niet tegenvalt. We gaan het zien.
En gelukkig komen de woorden van Piet voor het moment niet uit. Ik krijg vandaag of morgen de vandaag gemaakte foto’s opgestuurd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan zelf gaan helpen natuurlijk. Ik zou em afbijten. Dus afbijt erop smeren en met een zachte krabber eraf trekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, dat dacht ik ook al. Ik heb de spuiter gevraagd of dat een idee zou zijn. Ik zat zelf trouwens aan föhnen en afsteken te denken. Dat is met de andere SM ook gedaan. Ging makkelijk en snel. Jeroen vond het een slecht plan. Hij was bang voor het maken van krassen op de ondergrond. Mij de schuurmachine laten vasthouden, leek hem ook een slecht plan. Goed voorwerk is namelijk het halve werk en omdat het voor de rest niet zo beroerd is, dacht ie wel ongeveer binnen de aangegeven tijd en dus kosten te kunnen blijven. Ik heb het daarom maar gelaten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
toch weer drie dagen arbeid…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Klopt ja. Ik zal Jeroen nog ‘ns bellen later vandaag….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Jeroen heeft de vaart erin en houdt zich zo te zien aan de afspraak foto’s te maken en te sturen:
Op weg….
Binnen bij de bij het schadeherstelbedrijf:
Wat werk aan de winkel de roest lacht me weer vrolijk uit….
Oneffenheden op het rechter spatscherm, die inmiddels zijn verdwenen:
De boosdoener, een rood tamelijk poreus basislaagje:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk Robin, zo zien foto’s er uit die met een camera gemaakt zijn ipv een telefoon
Ze zijn goed bezig zeg! Die roest plekken en pitten onder de lak zijn wel vaag zeg… balen dat nu toch alles er af moet. Daarmee word het al met al toch weer een duurder grapje dan begroot en da’s jammer. Nu maar hopen dat oe voor de 26e af kan komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed hè, zulke foto’s. Ik zal Jeroen aanmoedigen ze vooral te blijven maken. En als het klaar is, ben ik onderhand toe aan een nieuwe telefoon. Ik weet al welke. En zo één heb ik al uitgeprobeerd en die geeft goede foto’s.
Jeroen dacht, dat het meerwerk waarschijnlijk wel zou meevallen. Ik denk, dat de auto erbij is op het feestje. Wordt waarschijlijk met vriendje John, die de rit in de jaren 70 in de SM nog levendig voor de geest staat trouwens.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat doen ze met die pitjes/roestpuntjes op de foto?? Weet een ding dat uitsnijden en verse plaat er in de enige juiste oplossing is. Dit over smeren met producten,is enkel uitstel van executie. Ik heb een deur met 2 zo een punten met bubbeltjes in de lak,en die delen worden er komende winter uitgesneden en door nieuwe plaat vervangen. Dan pas een goede antiroest behandeling er op. Dit is bij mij de enige roest,en volgens mij ook door nalatigheid van de spuiter (vorige eigenaar). Ze is in 1993 herspoten met geen watergedragen lak en dat merk je goed aan de kwaliteit van de lak. Na 17 jaar geleden herspoten te zijn,ziet ze er nogsteeds gelijk nieuw uit! Ik ben juist bang voor komende winter als de deur herspoten word met watergedragen lak.
Mooie (camera) foto’s verder.
Dank je voor de opmerkingen. Na wat slechte ervaring met mijn CX die in eerste instantie werd hersteld met lapwerk, ben ik ook vóór lassen. Ik ga het bespreken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Als hij er uiteindelijk zo gaat uitzien (afgezien van de knipperlichtjes…...)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.