4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Fritzi - de bruine GS 1015 Club van Rosj
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 17 november 2009 12:03 PM
  [ # 46 ]

Absoluut gave sfeer foto’s! En zo bekend! Papa heeft er 5 versleten en het is de auto van mijn jeugd!

Tipje: Haal alsjebleift die lelijke oude apk sticker van je nummerplaat achter…. Sad

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 mei 2010 10:43 PM
  [ # 47 ]

Beste Forum-vrienden, Fritzy heeft zijn hele LHM-buik uit gebraakt. Het probleem zit hem bij de hogedrukpomp. Zie foto. Daar stroomt de LHM uit. Heeft iemand een idee hoe dat op te lossen is. Nieuwe pomp… nieuwe leidingen… Iets er omheen… Ik heb tot nu toe de voorlichten en de ventilatorkap (daar waar je voorlichten in gemonteerd worden) eraf. Dan kan je het goed zien en er redelijk bij.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0557.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2010 10:47 PM
  [ # 48 ]

Waarschijnlijk is de hoes van de aanzuigslang gescheurd, dat komt vaker voor….

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 mei 2010 11:08 PM
  [ # 49 ]

die hoes, is dat die ‘sok’ die ik hier opzij heb geschoven met het rubbertje. Zag er redelijk provisorisch uit. Of moet ik deze gewoon vastzetten met slangenklemmen en hopsa klaar?

Afbeelding Bijlagen
IMG_0558.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2010 11:25 PM
  [ # 50 ]

De aluminium buis hoort van je uitlaatspruitstuk naar je luchtfilter te lopen. Dat rubbertje is gewoon een trillingsdempertje, heeft er ook niets mee te maken.

Kijk eens goed onder de koelluchtbeplating (in het midden, net voor het carter).

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 mei 2010 11:41 PM
  [ # 51 ]

Dus dat aluminium buisje is gewoon isolatie tussen het spruitstuk en de kachel. Die koelluchtbeplating, is dat die zwarte beplating die om de twee afvoerbuizen van de twee cilinders komt? Sorry, weet (nog) niks van auto’s. Deze GS is mijn eerste studieobjekt. Maar ik wil hem graag begrijpen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2010 11:50 PM
  [ # 52 ]

Met de koelluchtbeplating worden alle zwarte platen om de motor bedoeld. Ik heb het over het deel onder de motorfan. Kijk daar eens achter. Dus tussen motorfan en carter (van onderaf kijken).

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 mei 2010 11:53 PM
  [ # 53 ]

hmm, morgen eens kijken hoe ik dat ga doen. De krik is te hoog om hem tussen de auto en de grond te krijgen als hij in de lage stand staat. Maar jij denkt dat het probleem daaronder zit? Want ik zie de LHM gewoon bij die leiding en die zeshoekige moer eruit gutsen op foto 1. Moet daar dan niet iets komen wat het afdicht…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2010 11:55 PM
  [ # 54 ]

Kijk maar naar dit plaatje:

Daar zie je de bedoelde hoes.

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 mei 2010 11:57 PM
  [ # 55 ]

de welbekende T-mof. Maar dat is niet de plek waar hij lekt. Hij lekt aan de andere zijde.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2010 11:58 PM
  [ # 56 ]
Rosj schreef:

hmm, morgen eens kijken hoe ik dat ga doen. De krik is te hoog om hem tussen de auto en de grond te krijgen als hij in de lage stand staat. Maar jij denkt dat het probleem daaronder zit? Want ik zie de LHM gewoon bij die leiding en die zeshoekige moer eruit gutsen op foto 1. Moet daar dan niet iets komen wat het afdicht…

Met dit verhaal en de foto van jou, denk ik eerder dat de leiding zelf gebroken is, juist achter de wartel. Dit komt helaas vaker voor bij diverse citroëns…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2010 12:00 AM
  [ # 57 ]

Ja, dat trillingrubbertje zit ook niet voor niets los. Normaal zit dat om de hogedrukleiding. Waarschijnlijk is die leiding kapot getrild…

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 20 mei 2010 12:01 AM
  [ # 58 ]

Hoi Fritzy & Rosj,

Voor het lek aan je pomp zijn er in dit geval maar 2 mogleijke oorzaken. Of je afsluit rubber is kapot (onderdeel is niet op de foto te zien, gezien tussen de leiding en het pomphuis zit) of je leiding uiteinde is aan gort gedraaid. De aanzuigmof is het duidelijk niet. Even een duidelijke foto zoeken.

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 20 mei 2010 12:01 AM
  [ # 59 ]

en dat betekent een nieuwe pomp?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 mei 2010 12:03 AM
  [ # 60 ]

Nee, een nieuwe leiding!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook