De autoradio van de Picasso is echt een drama (slecht geluid, overslaande CD). Ik wil er daarom een andere inzetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Welke merken zijn geschikt?
Voor mij hoeft de info niet op de boorcomputer te komen… staat toch al op de radio zelf. De besturing aan het stuur is wel weer handig.
Ideetjes zijn welkom!
De radio moet wel MP3’s kunnen afspelen en evt. aansluiting hebben voor een CD wisselaar. (Ik heb de originele van Clarion).
Geef mij maar en vliegend tapijt…
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij als je de radio eruit haalt en een speciale bracket plaatst kan elke “gewone” radio erin.
dus gewoon een Pioneer of welk anders merk dan ook.
misschien nog wel een speciaal verloop stukje nodig om aan te sluiten
Bij Pioneer bestaan er module’s zodat de originele stuurbediening nog gebruikt kan worden.
Niet vergeten van een interface kabel op je originele voedingskabel te plaatsen.
Ik heb de radio geplaatst, maar loop nog tegen 2 problemen op. Jullie hebben vast het antwoord!!
1. De boordcomputer geeft geen beeld meer…
2. De radio gaat niet meer aan met het contact. Wanneer ik de auto van het contact haal blijft de radio nog een paar minuten aanstaan.
Interface op je voedingskabel van de auto geplaatst?
Kun je me dit wat meer uitleggen? Welke kabel moet dat zijn?
Ik was gisteren bij de dealer. Deze heeft de fabrieksradio uit de BSI gehaald. Maar dat lostte het probleem niet op. De garage dacht dat het display kapot is.
Oldenhage heeft in een soortgelijk draadje bij de C5 een waarschuwing gegeven om andere radio’s in te bouwen.
zie: hier
Ik weet natuurlijk niet of dit ook voor de Picasso geldt, ik kan mij voorstellen dat een soortgelijk verhaal hier ook op gaat.
Hoe kom ik aan zo’n interface. Mijn dealer wist van niks
Probleem is dat het display ook niet meer de gegevens van de boordcomputer weergeeft.
Weergave voor de radio vindt ik niet zo belangrijk. Staat al op het display van de radio!
Iemand een idee?
De dealer heeft de BSI doorgelicht en geen storingen aangetroffen.
De radio heb ik gewoon met de bijgeleverde Euro stekkers aangesloten. Geen knip en plakwerk dus…
Iemand anders nog een idee????
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
wiltjer schreef:Iemand anders nog een idee????
jawel, ik heb het ergens anders op dit forum ook al eens geschreven, u bent toe aan een verloopbundeltje voor de radio. De radio krijgt nu spanning vanuit de BSI en deze spanning valt weg na 5 minuten, zodra je de deur open doet komt daar weer spanning op te staan en gaat de radio het ook weer doen. Die dealer kan wel leuk de radio verwijderen uit de BSI maar dat heeft geen enkele zin. De BSI heeft al lang gezien dat die radio er niet in zit. Andersom is het wel van belang dat je de radio weer aanmeld mbv de computer omdat ie anders denkt dat er een gestolen radio in zit. Maar nu de oplossing voor dit probleem, bij wie dan ook, maar de dealer heeft ze zeker een verloopbundeltje halen en de constante stroom ergens anders vanaf plukken, bijvoorbeeld van de 12 voltsaansluiting. Als dat goed aangelsoten is werkt alles naar behoren. En dan het display, dat doet nu helemaal niets meer? dus ook geen snelheid e.d.? als dat zo is is het display defect, maar verwacht geen radio info op je display. Als je stuurbediening hebt zijn er modellen die daar weer een interface voor hebben zodat dat wel werkt.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Het display zelf doet het nog wel. Als ik bijv. de tijd wil aanpassen zie ik deze gerwoon. Hij geeft alleen geen info meer betreffende het bezineverbruik e.d.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
oldenhage schreef:wiltjer schreef:Iemand anders nog een idee????
jawel, ik heb het ergens anders op dit forum ook al eens geschreven, u bent toe aan een verloopbundeltje voor de radio. De radio krijgt nu spanning vanuit de BSI en deze spanning valt weg na 5 minuten, zodra je de deur open doet komt daar weer spanning op te staan en gaat de radio het ook weer doen. Die dealer kan wel leuk de radio verwijderen uit de BSI maar dat heeft geen enkele zin. De BSI heeft al lang gezien dat die radio er niet in zit. Andersom is het wel van belang dat je de radio weer aanmeld mbv de computer omdat ie anders denkt dat er een gestolen radio in zit. Maar nu de oplossing voor dit probleem, bij wie dan ook, maar de dealer heeft ze zeker een verloopbundeltje halen en de constante stroom ergens anders vanaf plukken, bijvoorbeeld van de 12 voltsaansluiting. Als dat goed aangelsoten is werkt alles naar behoren. En dan het display, dat doet nu helemaal niets meer? dus ook geen snelheid e.d.? als dat zo is is het display defect, maar verwacht geen radio info op je display. Als je stuurbediening hebt zijn er modellen die daar weer een interface voor hebben zodat dat wel werkt.
@ oldenhage kan jij me ook vertellen als ik een aftermarket radio in mijn picasso inbouw(elektrische aansluiting is geen probleem voor mij,heb ‘t in mijn bedrijfs berlingo ook opgelost) of de speakers van citroën dit geweld aan kunnen??? want de modale aftermarket heeft toch al vlug 4 maal 45 of 50 watt!!! de citro. radio heeft maar 4 maal 10 watt!! en vooraan heb ik in de mijne in de deuren woofers en op ‘t dachboard tweeters op ‘t voorste kanaal!! maar achteraan!!! zijn dit enkel woofers of 2-wegs speakers??en zo niet ken ik dan de achterste speakers vervangen door 2 of 3 wegsspeakers??