








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja die zijn het inderdaad. Wellicht als het draadeind van een andere bout past en lengte draai ik die erin. Zou ik het reststuk van de bout eruit kunnen tikken?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Ja die zijn het inderdaad. Wellicht als het draadeind van een andere bout past en lengte draai ik die erin.
NIET DOEN!! Andere bouten zijn niet persé berekend op de krachten die een draaiend vliegwiel genereert en je riskeert dus dat de ‘passende’ bout die je er dan indraait niet sterk genoeg is. Zelfs al is het er maar 1 van 8, zo’n risico zou ik niet nemen.
Daarnaast hebben vliegwielbouten een plattere kop, omdat anders de koppelingsplaat ertegenaan schuurt. Daarom zitten ze ook in zo’n ‘holletje’.
Maar, heb je echt zo’n haast dat vliegwiel er weer op te zetten? Als je wilt heb je die bout morgen in huis toch?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Leo heeft gelijk. Alleen een originele bout gebruiken. Iets anders gaat stuk. En dat geeft een bende….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste